Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

za jan 23, 2010 15:00

Wel ben ik van mening dat een sportief imago zeer sterk ondersteund zou moeten worden door een harde kern Alfisti die achter hun merk staan.
Realistisch gezien is dat ook het enige waar de open brief aan bijdraagt. Salvetti geeft zelf ook al aan dat het een druppel op een gloeiende plaat is (in het Italiaans: een druppel naar de zee). Ik heb niet het idee dat meneer Marchionne opeens het roer omgooit. Maar het kan nooit kwaad de intrinsieke waarde van het merk met al zijn trouwe volgelingen te benadrukken. Neem bijvoorbeeld het protest konvooi van het Saab forum vorige week. Haalt het wat uit? Ik verwacht van niet, maar het is wel mooi, zo'n gezamenlijk actie.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

za jan 23, 2010 16:05

Ik denk dat het -overall- een misvatting is dat een merk met een sterke waarde, en bovenop ook nog eens een individualistisch merk, überhaupt dood kan gaan.

Hebben jullie ook niet zo'n vermoeden, dat moest GM de stekker uit Saab trekken (wat ze volgens mij niet zullen doen, die gasten zijn gewoon op zoek naar geld), en het merk stopt, het na een jaar of twee hetzelfde merk wordt heropgestart?
(en was Bertone ook niet "weg", en Pininfarina "dicht"?)

Dat denk ik dus dubbel zo hard over Alfa. In de coulissen staan er volgens mij spelers met jeukende handen. Wie had tenslotte verwacht dat een conglomeraat als Magna Steyr plots een automerk zou willen kopen? Hoeveel wereldwijde spelers en vermogende families zijn er in Italië, buiten Agnelli? Meer dan op twee handen te tellen.

Heel dat "snel koop een Fiat" sfeertje lijkt me dan ook op boerenbedrog.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

za jan 23, 2010 18:57

Ik denk dat het -overall- een misvatting is dat een merk met een sterke waarde, en bovenop ook nog eens een individualistisch merk, überhaupt dood kan gaan.
Dat dacht ik ook voordat Rover van ons heenging :(
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

za jan 23, 2010 20:28

dinky

aan wie moeten we dan verkocht worden????
ik zie liever dat alfa in italiaanse handen blijft (misschien tegen beter weten) maar als er een gegadigde duitse bouwer is die het consept WE ZIJN 1 MERKT MET EEN ANDER BADGE heeft uitgevonden die tevens intresse heeft om het eeuwige italiaanse gevoel over te nemen... laat maar dan (sorrie :oops: )

wie wil afla hebben dan????


en ja, heel graag weer het echte alfa terug, al vind ik dat fiat het eig nog helemaal nie zo verkeerd doet. ze moeten alleen gewoon ballen laten zien en alfa weer op de kaart zetten en niet als excuus gebruiken om mooie wagens te mogen bouwen!!!
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

za jan 23, 2010 20:37

Wel ben ik van mening dat een sportief imago zeer sterk ondersteund zou moeten worden door een harde kern Alfisti die achter hun merk staan.
Realistisch gezien is dat ook het enige waar de open brief aan bijdraagt. Salvetti geeft zelf ook al aan dat het een druppel op een gloeiende plaat is (in het Italiaans: een druppel naar de zee). Ik heb niet het idee dat meneer Marchionne opeens het roer omgooit. Maar het kan nooit kwaad de intrinsieke waarde van het merk met al zijn trouwe volgelingen te benadrukken. Neem bijvoorbeeld het protest konvooi van het Saab forum vorige week. Haalt het wat uit? Ik verwacht van niet, maar het is wel mooi, zo'n gezamenlijk actie.
gek genoeg denk ik dat over heel de wereld gezien en niet 23 optochies worden georganiseerd om ons merk te garanderen... ik denk dat heel milaan dit jaar al vol staat met alfisti, laat staan dat wanneer fiat bedenkt het hele merk op te doeken...
ik weet wel zeker dat dan heeel italie op zn gat leg!!! vergezeld met al de alfisti over heel europa (waar gek genoeg wij nog als de meloten worden gezien ;) )
neem het merk lancia, waar in italie meer dan 80% van de omzet word gehaald (80000+ tov zoon 110000 per jaar wereld wijd). dan geld dat zeker ook voor alfa, italiaanse trots (en zeker onze).

wat nu???
alleen maar dromen dat we ooit is de aller eerste waren in de F1, een van de meeste tourwagen kampioenschappen hebben gewonnen en noem het maar op... het lijkt feyenoord wel zeg haha ;)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
lusso
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma apr 30, 2007 23:50

RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

zo jan 24, 2010 09:52

Ik heb de petitie ondertekend.

Alfa verdient beter dan te worden behandeld als een stuk vuil binnen de groep. De laatste jaren is er nauwelijks iets geïnvesteerd in het merk en dan zijn ze o zo verwonderd dat de verkoopcijfers dalen. Mijn laatste hoop was toen dat Luca De Meo CEO werd van Alfa omdat die het hart op de juiste plaats had. Het was tekenend dat hij zeer snel vertrok. Naar ik hoor was het voor hem al een heel gevecht om de Giulietta op een degelijk platform te laten bouwen. De originele plannen waren om de auto op een onveranderd Bravo-platform te zetten. Dat is wat FIAT over heeft voor Alfa - helemaal niets. FIAT heeft in de eerste plaats Alfa gekocht om een concurrent uit te schakelen. Ik heb nog een interview op video van Agnelli zaliger waar hij geen vriendelijk woord over heeft voor Alfa. Onder FIAT is heel het patrimonium van Alfa verkwanseld. De historische productiefaciliteiten zijn ontbonden, Alfa zelf gekastreerd. De modellen nu zijn een flauwe afspiegeling van wat Alfa ooit is geweest. Dit was het merk dat in de jaren 50 en 60 onverslaanbaar was op de races en dat toonaangevende auto's bouwde waar o.a. BMW destijds een voorbeeld aan nam. Wat zijn de tijden veranderd.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

zo jan 24, 2010 11:33

De commentaren op de internationale autoblogs zijn wel interessant om lezen in deze.

http://carscoop.blogspot.com/2010/01/fi ... romeo.html
"However, it's 100 per cent certain that if for any reason Fiat decides to shut down the brand in the near future, the company will face a public backlash in Italy and elsewhere as Alfa Romeo is a historic marque with many hardcore fans around the world - if you thought Saab has many loyalists, wait till you see the "Alfisti"..."

Sja, echt onderkoelde Saab types zijn we waarschijnlijk niet :wink:


En als ik de comments bij Quattroruote lees op het artikel van de Corriere della Sera lees zijn er bij hun lezers grosso modo twee kampen ; de enen willen dat het zo snel mogelijk door een verkoop wordt gered , de anderen willen Alfa kost wat kost in Italiaanse handen houden.. maar meestal wordt Fiat als een noodzakelijk kwaad gezien ipv een goede beheerder.
http://www.quattroruote.it/news/comment ... ice=224333

Wat nu? Time will tell..
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
alfa147man
Full Member
Full Member
Berichten: 360
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 19:17
Locatie: 't Waasland

RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

zo jan 24, 2010 15:24

Ik ken iemand die bij Maserati werkt, en die is best te spreken over hun CEO Harald Wester.
In tegenstelling tot hun vorige CEO, beseft Wester maar al te goed dat Maserati niet zonder een Race afdeling kan. Zonder Maserati Corse zou Maserati slechts een schim zijn van wat ze hoort te zijn. Althans dit is zijn visie. Met de MC12 en hun Maserati Gran Turismo GT4/Trofeo programma zijn ze toch mooi op circuit te bewonderen. En dat maakt indruk.

Wester is ook CEO van Abarth, en ook daar zijn ze actief in de autosport. Achter de schermen is Abarth bezig met de ontwikkeling van een Lotus Elise concurrent. Dit klinkt alvast veel belovend.

Nu Wester ook CEO is geworden van Alfa Romeo kunnen we alleen maar hopen dat hij er in zal slagen om Alfa Romeo weer die boost te geven dit het verdient.
** 147TS, 75TS **

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

ma jan 25, 2010 21:12

Milano 25.01.2010

Cari Amici alfisti e non,
la nostra “provocazione” a Marchionne (lettera aperta scritta dal nostro socio Claudio Bonfioli) ha ottenuto in poco tempo oltre 700 consensi da parte di appassionati da tutto il Mondo (Italia, Finlandia, Francia, Inghilterra, Olanda, Belgio, Stati Uniti, Svizzera, Estonia, Australia, Austria, Germania, ecc.). Desidero quindi ringraziare tutti, nell’impossibilità di farlo singolarmente, per il sostegno a questa iniziativa che probabilmente non cambierà di un millimetro le sorti future dell’Alfa Romeo ma, come già vi ho detto, almeno manderà forte e chiaro un messaggio. Inutile pure sottolineare che tutti preferiremmo un’Alfa vera, forte e italiana, ma le forze in gioco sono di respiro ben superiore a quelle di una, anche grande, moltitudine di “singoli”.
Ci auguriamo che il Corriere della Sera sia sensibile alla pubblicazione.
Abbiamo lanciato un sasso.
Non abbiamo nascosto la mano.
Che le onde si propaghino nello stagno…

Con cordialità

Gippo Salvetti
(Alfa Blue Team, Milano)


Dear AlfaFans and…supporters,
our “provocation” to Mr Marchionne ("open letter" written by Claudio Bonfioli, member of our club) gained more than 700 consents by fans from all over the world (Italy, USA, UK, Swizerland, Finland, Belgium, Holland, France, Germany, Estonia, Japan, Austria, etc.). Therefore I wish to thank everybody – being impossible for me to do this individually – for the support given to this initiative. It won’t cause a shift in the destiny of Alfa Romeo but, as I said, it may send at least a loud and clear message.
It is also useless to point out that we would like a true, strong, and Italian Alfa Romeo but the interests involved are more extensive than those of a host of “individuals”.
We do hope the most important newspaper in Italy, Il Corriere della Sera, is responsive to the publication.
We have thrown down the gauntlet.
We have not hidden away.
We would like our provocation to have a ripple effect…..
Warm regards

Gippo Salvetti
(Alfa Blue Team, Milano)

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

ma jan 25, 2010 21:13

The Fiat Group this morning reported a fourth quarter loss of 283 million euros and a full year loss of 848 million euros, its performance for a difficult 2009 for all carmakers dragged down in particular by sales slumps at its Iveco and CNH Global divisions./
848 miljoen euro verlies is niet niks, welliswaar zijn er nu redelijke resultaten voor de auto divisie, maar het houd niet over natuurlijk.
Alfa toch maar verkopen? ;)

Complete verhaal hier:
http://www.italiaspeed.com/2010/cars/in ... /2501.html
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Andretti Molletti

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

ma jan 25, 2010 21:57

848 miljoen euro verlies is niet niks, ........
Ach de nederlandse regering wil datgraag verdubbelen hoor... :wink:

Gebruikersavatar
AlfaTony
Guru
Guru
Berichten: 1170
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 11:11
Locatie: Brabant

RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

di jan 26, 2010 09:40

Zag gisteren dat de firma Wouters te Tilburg zijn Alfa Romeo logo
dat langs de weg staat verwijderd heeft
Er staat nu enkel autobedrijf Wouters!!!!.

Geen officiële delaer meer????
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

di jan 26, 2010 09:53

Zag gisteren dat de firma Wouters te Tilburg zijn Alfa Romeo logo
dat langs de weg staat verwijderd heeft
Er staat nu enkel autobedrijf Wouters!!!!.

Geen officiële delaer meer????
Nee, niet meer, volgens mij is dat ongeveer sinds de verhuizing het geval.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
hvou
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: do apr 20, 2006 15:34

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

di jan 26, 2010 11:59

Geen officiële delaer meer????[/quote]

Dat is tegenwoordig v/d Ven de plaatselijke Forddealer, nu ongeveer 1 jaar Fiat dealer en nu Alfa weer terug bij Fiat Nederland dus ook Alfa dealer.
giulia 68

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ? >> Petitie op pag. 9!

do jan 28, 2010 01:39

Milano 25.01.2010

Cari Amici alfisti e non,
la nostra “provocazione” a Marchionne (lettera aperta scritta dal nostro socio Claudio Bonfioli) ha ottenuto in poco tempo oltre 700 consensi da parte di appassionati da tutto il Mondo (Italia, Finlandia, Francia, Inghilterra, Olanda, Belgio, Stati Uniti, Svizzera, Estonia, Australia, Austria, Germania, ecc.). Desidero quindi ringraziare tutti, nell’impossibilità di farlo singolarmente, per il sostegno a questa iniziativa che probabilmente non cambierà di un millimetro le sorti future dell’Alfa Romeo ma, come già vi ho detto, almeno manderà forte e chiaro un messaggio. Inutile pure sottolineare che tutti preferiremmo un’Alfa vera, forte e italiana, ma le forze in gioco sono di respiro ben superiore a quelle di una, anche grande, moltitudine di “singoli”.
Ci auguriamo che il Corriere della Sera sia sensibile alla pubblicazione.
Abbiamo lanciato un sasso.
Non abbiamo nascosto la mano.
Che le onde si propaghino nello stagno…

Con cordialità

Gippo Salvetti
(Alfa Blue Team, Milano)
Probleem is met Alfa Romeo dat we geen eigen fabriek of ontwikkelingscentrum meer hebben. Vrijwel alles is geabsorbeerd in Fiat. Productielijnen worden gedeeld met Lancia en Fiat, zelfs het engineering en ontwerpstudio. Het zal dus moeilijk zijn om Alfa Romeo aantrekkelijk te maken als "total package" voor overname. Op het moment is het een brand zonder eigen basis. Dus het is niet vergelijkbaar met bv. Saab, dat in Trollhatten nog flink veel eigen industrie heeft.

Als Alfa wordt overgenomen, zou de nieuwe eigenaar een nieuwe fabriek moeten bouwen (liefst in Milano!!) of een bestaande fabriek ombouwen. Het zou een vrij complexe procedure worden.

Dat terzijde heeft Alfa Romeo natuurlijk een hele sterke imago en een fantastische geschiedenis... en vooral veel potentie!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”