Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

vr dec 02, 2011 08:27

Jan, bedankt voor je reaktie. Heeft deze heer toevallig verteld welke kleur zijn Gia had? De recentelijk door "makro" opgedoken Giardinetta type 904B2 in rode kleur (registernummer #040) zou wel eens van deze heer kunnen zijn omdat het enigszins in de buurt is, maar uiteraard is rood nogal wat verschillend van de witte Gia op de foto. Zou mooi zijn als de witte Gia tenminste nog in leven is, nu alleen nog een chassisnummer :wink:
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

vr dec 02, 2011 15:42

Hallo, iemand bekend met de witte Giardinetta op de foto beneden? Foto is schijnbaar in 2000 genomen op de Edisonweg in Echt (Limburg). De staat van de auto in 2000 en het feit dat het lijkt alsof ze bij het afval staat doen me helaas vermoeden dat de auto niet meer onder ons is. Op de zijruiten achter staat met gele letters "Servizio Stradale", de laatste bezitter moet de auto dus niet toevallig in het bezit hebben gekregen maar een alfist geweest zijn. Enkele vragen;

-Wat is het lot van deze auto (bestaat ze nog)?
-Wat is het chassisnummer van deze auto?
-Zijn er voormalige bezitters aanwezig op dit forum, zo ja dan wil ik graag in contact komen.

Afbeelding

P.S. foto is niet gemaakt door mij en ik weet niet aan wie de rechten toebehoren.
Ik heb ooit een foto toegezonden gekregen van deze zelfde auto, maar ik kan het niet meer vinden en dus ook niet verder helpen helaas...

Gebruikersavatar
Alfons
Junior Member
Junior Member
Berichten: 54
Lid geworden op: do sep 07, 2006 20:32
Locatie: Roermond

Re: RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

zo dec 11, 2011 19:11

[quote="Alfa_Japan"]Hallo, iemand bekend met de witte Giardinetta op de foto beneden? Foto is schijnbaar in 2000 genomen op de Edisonweg in Echt (Limburg). De staat van de auto in 2000 en het feit dat het lijkt alsof ze bij het afval staat doen me helaas vermoeden dat de auto niet meer onder ons is. Op de zijruiten achter staat met gele letters "Servizio Stradale", de laatste bezitter moet de auto dus niet toevallig in het bezit hebben gekregen maar een alfist geweest zijn. Enkele vragen;


die reed begin jaren 90 in Roermond rond. Had TI koplampen en ook het TI -tuperware op de wielkasten. Wellicht weet m'n broertje meer
Alfasud 1.5 super "81
Alfasud 1.5 super "75
GT Junior "72

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

zo dec 11, 2011 19:21

Hallo, iemand bekend met de witte Giardinetta op de foto beneden? Foto is schijnbaar in 2000 genomen op de Edisonweg in Echt (Limburg). De staat van de auto in 2000 en het feit dat het lijkt alsof ze bij het afval staat doen me helaas vermoeden dat de auto niet meer onder ons is. Op de zijruiten achter staat met gele letters "Servizio Stradale", de laatste bezitter moet de auto dus niet toevallig in het bezit hebben gekregen maar een alfist geweest zijn. Enkele vragen;

-Wat is het lot van deze auto (bestaat ze nog)?
-Wat is het chassisnummer van deze auto?
-Zijn er voormalige bezitters aanwezig op dit forum, zo ja dan wil ik graag in contact komen.

Afbeelding

P.S. foto is niet gemaakt door mij en ik weet niet aan wie de rechten toebehoren.
Is gesloopt.... de eigenaar was de voormalige partner R van M en R autoparts, waar de foto gemaakt is, en heeft daarna Alfa Centro in Echt gehad maar wil nu niets meer met auto´s te maken hebben naar het schijnt hoewel er wel nog een PTT groene Sud van hem ergens, al jaren, staat. Als je zijn contactgegevens wil hebben of meer info moet je forumlid "roen" een pb sturen (is niet de ex eigenaar maar een zeer goede bekende die hem nog regelmatig spreekt).
Het was meen ik een 1975, omgebouwd naar nuova TI look, de spatbordverbreders en spoiler had ik overgenomen en lang op mijn Sud gehad. Foto uit midden jaren 90, op weg naar circuit Baarlo op het pontje.
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

zo dec 11, 2011 19:29

nog 2 foto´s gevonden, naar het kenteken mag je zelf raden en op de rdw site opzoeken met een paar pogingen moet dat wel lukken :-)
p.s. ik heb "roen" al per sms geattendeerd op dit topic, het is zo te zien de bijrijder in de gia.
Afbeelding
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

ma dec 12, 2011 00:03

@Bert308, vriendelijk bedankt voor de informatieve reakties. Zou ik de foto's mogen gebruiken? Het kenteken dat ik uit de foto's opmaak is niet meer beschikbaar bij de RDW. Overigens wel een laat kenteken voor een '75-er?
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

ma dec 12, 2011 00:28

@Bert308, vriendelijk bedankt voor de informatieve reakties. Zou ik de foto's mogen gebruiken? Het kenteken dat ik uit de foto's opmaak is niet meer beschikbaar bij de RDW. Overigens wel een laat kenteken voor een '75-er?
Foto´s zijn vrij van copyright, gemaakt door mijn neef die langs de baan stond maar met mijn camera en dat telt!
R wist niet wat ie had indertijd en dacht echt dat ie zo nieuw geleverd was met de plastic TI spullen maar hij had toen het chassis nr opgevraagd bij Alfa zelf en was verrast dat ie al zo oud was, hij dacht gewoon 1980. Ik kan wel R zijn echte naam hier typen maar heeft geen meerwaarde, evt via PB maar zoals gezegd roen heeft zijn contactgegevens. R was medio jaren 90 echt een liefhebber en de gia zou en moest ooit perfect worden, en hij had ook een aanwerk gemaakt maar ja, niet van gekomen. Ik weet nog dat de scharnieren van de achterklep bijna uit het dak wegrotten en onder de TI plastic was ook vanalles aan de hand natuurlijk, was best te maken maar met eigen zaak vrouw en kind kwam het er niet van.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

ma dec 12, 2011 01:15

Namen noemen van voormalige eigenaars heeft inderdaad geen zin. Het kan niet de bedoeling zijn ongevraagd privégegevens zomaar ergens te publiceren. In ieder geval leuke informatie die je hebt gegeven. Het kenteken behoort tegenwoordig aan een Porsche 928 :shock:
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

ma dec 12, 2011 01:54

Het kenteken behoort tegenwoordig aan een Porsche 928 :shock:
Dan denk ik toch dat je het fout gelezen hebt, tenzij men een 928 rondom het schutbord van deze Sud heeft gebouwd, niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk. Ik zal roen nog eens aanschrijven om wat meer info, in elk geval nog een anecdote, als je zo noemen kan, is dat de versnellingsbak uit mijn 1e Sud slecht was en R en roen wisten wel iemand die die kon reviseren, namelijk Ron Onlo (of Omlo) een welbekende naam in Alfa kringen in Limburg en omstreken, en ze kwamen onverwacht de bak bij mij ophalen en ik legde de bak net iets te nonchalant achterin op het mahoniehouten laadvloertje van de gia, ja hee, hij had er ook best zelf van te voren een doek of kleed in kunnen leggen. Hij keek erg zuinig maar zei er niets van. Awel, de versnellingsbak na revisie schakelde goed maar lekte altijd olie sindsdien aan het achterdeksel 10 jaar lang en heb ik 5 jaar geleden pas gedumpt en de krassen op de gia vloer zijn mee de schredder ingegaan. Ook toen, 15 jaar geleden, waren de gia´s al zeldzaam, altijd al geweest natuurlijk, maar toendertijd had niemand van de groep zin om hem over te nemen en jarenlang buitenstaan deed ´m geen goed en is volgens mij afgevoerd zonder er zelfs bruikbare of unieke onderdelen af te halen. Wel heb ik de plastic spatbord verbreders die op deze avorio gia zaten nog bij mij in de loods liggen, gespoten in ultramarijnblauw.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

ma dec 12, 2011 04:58

bert308, bedankt voor de leuke anekdote bij deze Gia. Ik hoe je uiteraard niet te vertellen dat ik droevig wordt dat de auto is verdwenen zonder de bruikbare onderdelen eraf te halen :( De volgende keer als je er 1 in je handen krijgt denk dan aan mij :lol:
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

roen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 76
Lid geworden op: ma sep 14, 2009 16:59

RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

ma dec 12, 2011 16:29

Ik kreeg gisteravond een sms van Bert308 waarin hij me wees op dit topic.
bij deze mijn verhaal,
R (een goede vriend van mij) kocht deze auto bij een particuliere verkoper in het Limburgse Leeuwen. De verkoper zat midden in een verbouwing en gebruikte de auto als 'vrachtwagen' bij de bouwwerkzaamheden. Volgens mij was de reden van verkoop dat de motor niet meer goed liep en dat de uitlaat lekte...?
Niks terminaals in elk geval.
Toen R de auto kocht was de auto voorzien van een 1.5 tiqv motor (met klepstelplaatjes, 105 pk dus), oliedruk en watertempmeters in dashboard, ti koplampen, tupperware rondom en het meest opvallende, een tiqv interieur. Dashboard, vloermat, deurpanelen, stoelen en neerklapbare achterbank (met houtbekleding aan achtekant!) met zwart-rode ti bekleding. Wij waren zeer verbaasd over deze uitvoering, bij ons weten bestond dit niet. Het zag er wel allemaal goed uit, alles klopte, interieur, exterieur en motor. Als het niet origineel was had iemand met oog voor detail zich wel veel moeite gedaan om dit te bouwen.
Het 'servicio stradale" op de achterste zijruitjeswas een verwijzing naar ons toemalig vrienden/alfaliefhebbersrclubje met een clubloods in Swalmen, genaamd 'Stradale'
Door R is de auto verlaagd en voorzien van lm velgen. Ook is de 1.5 motor na terminale motorschade vervangen door een 1.3 met enkele carb. Niet uit originaliteitsmotieven, maar omdat die er nu eenmaal lag...
De auto heeft midden jaren 90 nog aan diverse circuitdagen op Baarlo en ook op Zandvoort meegedaan, alsmede aan verschillende ritten.
De foto is genomen naast het teonmalige bedrijfspand van R en R kennende weet ik zeker dat alle nog bruikbare onderdelen er vanaf gehaald zijn, zeker de typische gia-onderdelen. Het staat me bij dat R later nog een project gia gehad heeft, maar deze is ook weer als project verkocht. (oud type, bruinachtige kleur?)

Om dit verhaaltje compleet te maken ben nog even wat oude foto's gaan doorspitten;
het jiuiste kenteken is; GN-93-BX
Foto's zijn beschikbaar, weet alleen niet hoe ze hier te posten?

Kwam ook nog een foto tegen van een andere gia met dezelfde uiterlijke kenmerken; ti-lampen, tupperware en zonnedak.? kenteken HL -57-NK
Ook hiervan is foto beschikbaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

ma dec 12, 2011 16:49


roen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 76
Lid geworden op: ma sep 14, 2009 16:59

RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

ma dec 12, 2011 17:39

Dinky Boy,
Dank voor je verwijzing naar uitleg over foto's plaatsen.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik de foto's gevonden heb in oude albums.
Ik wil ze best inscannen en naar iemand zijn mailadres via mijn hotmail sturen, maar dan houdt mijn computerkennis op....
misschien kan ik ze naar alfa-japan sturen?

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

ma dec 12, 2011 19:55

Naast genoemde Giardinetta's in Ti uitvoering heb ik hier een foto van een gele Giardinetta die ik ergens in de jaren 90 fotografeerde bij een Alfa clubdag,ook hier de ti koplampen en spiegels,toen uitgevoerd in benneton kleuren.Of de auto nog bestaat weet ik niet,het kenteken komt niet meer voor bij de RDW.Heb de auto daarna ook nooit meer gezien.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfasud Giardinetta liefhebbers topic

di dec 13, 2011 06:32

Hallo Roen,

Hartelijk dank voor deze leuke achtergrondinformatie, bijzonder interessant. Als je foto's zou willen sturen is dat super. Het e-mail adres wordt dan; info (APESTAARTJE) alfasud-giardinetta.net Uiteraard moet het woord "apestaartje" vervangen worden door het symbool en de spaties verwijderd worden. Ik schrijf het adres zo om spam e-mail te voorkomen. Je bijdrage zojuist aan dit specifieke onderwerp op het forum wordt zeer gewaardeerd :thumbs:


@Alfetta72, ook hartelijk bedankt voor de bijdrage aan dit onderwerp. Toen ik je foto zag moest ik gelijk denken aan de DX-20-TX (registernummer #014), toen ik in het register keek bleek de door jou geplaatste foto toch duidelijk een andere auto, uiteraard is het kenteken ook geheel anders. Dit was een nog onbekende Gia voor mij. Zou ik de foto mogen gebruiken voor het register en plaatsing op de Gia website?
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”