Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Alfa Squadra forum?? Is dat leuk??

vr jan 07, 2005 20:15

Via de home page van Alfa_ Nederland
http://www.alfaromeo.nl/
kreeg ik de mogelijkheid om me aan te melden bij het Alfa Squadra forum. Ik heb een beetje een idee wat dit precies inhoudt, maar voorzover ik tot nu toe heb kunnen lezen krijg je in ieder geval automatisch een nieuwsbrief van alle nieuwe Alfa produkten.
Is dat allemaal een beetje leuke/zinvolle info :?:
Iemand hier ervaringen mee. :?:

Wat ze niet snappen...... :evil: :evil: is dat er ook klassieke Alfa's bestaan. Tik maar eens het kenteken van je ouwe bakkie in...... :whistle:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Fred164
Member
Member
Berichten: 179
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:18
Locatie: Barneveld
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 20:39

Klopt, mijn 164 van '95 pakt 'ie al niet eens meer, en dat is nog niet eens een klassieker :?

gr. Fred
Cuore sportivo
www.alfa164.nl

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 21:00

Dat komt omdat een importeur niets (of heel weinig) verdiend aan oude auto's. Een vriend van mij maakt het Saab club blad, de saab importeur wil daar helemaal niets mee te maken hebben.

Het commentaar van de Saab importeur was, Iemand met een oude saab geeft in 5 jaar net zoveel geld uit als een koper van een nieuwe Saab aan accessoires uitgeeft...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 21:08

Dat komt omdat een importeur niets (of heel weinig) verdiend aan oude auto's. Een vriend van mij maakt het Saab club blad, de saab importeur wil daar helemaal niets mee te maken hebben.
Volgens mij (maar ik ben geen deskundige) is dat marketingtechnisch een misser. Een auto is een product waar bij de aanschaf emoties een grote rol spelen. Door aandacht te blijven besteden de roemruchte historie van Alfa kan je die emoties aanwakkeren.

Als ik zou weten dat de importeur mijn klassieke Alfa's naar waarde zou weten te schatten, zou dat een (voor Alfa) positieve invloed hebben op de afwegingen die ik maak.

Maar ja, dat effect is moeilijk of niet meetbaar, dus is het voor de marketing-wetenschappers niet waar. :x


edit: Volkswagen is één van de weinige merken die ook z'n oudere modellen in z'n reclames gebruikt. (Twee oude mannetjes in sleezy New York Bar die een knul die goederen bezorgt in een ouwe Golf becommentariëren: de één zegt, de leeftijd van de auto ziende: "dat wordt nooit wat met 'm", de ander merkt op dat het een VW is: "die komt er wel"). Geweldige reclame vind ik dat.

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

vr jan 07, 2005 21:30

Mijn 155 uit 1995 pakt ie wel #-o
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

vr jan 07, 2005 22:21

@Dinky en Sudregister72,

Dat heeft Sam van Lingen dan goed begrepen: Als je daar een nieuwe Alfa koopt, zit er bij de papieren een SCARB foldertje .. (en ze staan er ook op de balie)
Weet niet of andere Alfa dealers iets dergelijks doen.
SCARB 00694

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 23:20

Dat van dat Scarb Foldertje kom je ook bij Dealers tegen die een nieuwe Alfa verkopen. Rinsma in Berlicum in dit geval. :wink: Ik heb daar zelf geen auto gekocht maar dat zijn gewoon een stelletje echte liefhebbers daar. :thumbs:

@Dink:

Ik denk dat je daar een punt hebt. Bij mij werk het namelijk ook net zo. Door die ouwe juul en de diverse ouwe Alfa's die ik vroeger bereden heb, zou ik nu als nieuwe auto wel een Alfa aanschaffen. Waarschijnlijk wordt de volgende van mij eentje van 3 jaar oud, maar ook daar kan men aan verdienen toch? Gezien de huidige hoofdmoot Alfarijders, welke voor het overgrote deel een leasertje uitzoeken, is de gedachte van de importeur nog niet zo gek,(wel kortzichtig) maar ze vergeten gewoon een toch heel belangrijke groep. Kijk hier alleen maar eens naar het forum. Zitten best veel jeugdigen bij. Een toekomstige markt dus, welke vaak zeer enthousiast zijn, maar nog niet te veel poen hebben. (Niet dat ik dat heb trouwens :wink: ) Ook deze groep is erg belangrijk voor de toekomst van Alfa.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op za jan 08, 2005 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Jorix

vr jan 07, 2005 23:46

Tjee, dat is nou jammer, ik mag al niet meedoen: ;)
Afbeelding

Nou goed, heb het maar gewoon genegeerd en me toch aangemeld. Maar nu? Is deze nieuwsbrief hetzelfde als die van AlfaRomeoBusiness.nl, of biedt deze meerwaarde? Ben benieuwd.

BTW: Wel opvallend dat ze (zonder daar voor gewaarschuwd te hebben) mijn gegevens hebben opgeslagen toen ik in het verleden een folder heb aangevraagd....

Andretti Molletti

za jan 08, 2005 00:46

Laten we hopen dat ze bij kroymans een nieuwe start maken en dat soort ongelofelijke FIAT fouten niet meer maken!!


Wat kan ik me onwijs ergeren aan medewerkers die op TOPniveau beloven terug te bellen mailen etc en NOOIT meer iets van zich laten horen...
En dan heb ik het nog niet eens over zun film debuut met ruitjes broek waar ene fiat topman nota bene zun eigen vrouw te kakken zet door te zeggen dat zij geschikt is om de auto te poetsen... (Video SS van enige jaren terug)

ZO das eruit!
Kijk ik heb hun niet nodig, zij mij wel ;)


PS sorry dit is een menig, ik weet dat het niet kan maar mun delete toets is stuk!

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

RE: Alfa Squadra forum?? Is dat leuk??

za jan 08, 2005 16:13

Is dat Kroymans verhaal er nu door dan ?
Ik heb er helemaal niks meer over gehoord, nadat we het er op Forum over hebben gehad.
SCARB 00694

Andretti Molletti

RE: Alfa Squadra forum?? Is dat leuk??

za jan 08, 2005 17:12

Ben ik ook benieuwd naar... inderdaad niks van gehoord, behalve dat onze voorzitter zegt net bij de importeur geweest et zijn in een ander topic....

Gebruikersavatar
Richard
Member
Member
Berichten: 164
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:35
Locatie: 035

RE: Alfa Squadra forum?? Is dat leuk??

za jan 08, 2005 20:33

Ik las van de week in de krant dat er deze maand uitsluitsel over gegeven gaat worden, best spannend dus :)


Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

zo jan 09, 2005 16:57

Laten we hopen dat ze bij kroymans een nieuwe start maken en dat soort ongelofelijke FIAT fouten niet meer maken!!

!
Dré, het is beter je verwachtingen niet al te hoog gaan spannen. Want wie is de importeur van Saab (het eerder aangehaalde voorbeeld) :?:
Juist ja: Kroymans.

Ik denk dat vooral bij merken met een bepaalde traditie als Alfa, Saab, Jaguar, etc., aandacht voor de klassiekers van groot belang is. Maar volgens mij begrijpt men dit bij Alfa ook nu reeds. Of het potentieel ten volle wordt benut, dat is maar de vraag. Kijk maar eens naar het wegkwijnende museum in Arese. Maar dat is meer een algemeen Italiaans probleem.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

ma jan 10, 2005 08:32

Dat komt omdat een importeur niets (of heel weinig) verdiend aan oude auto's. Een vriend van mij maakt het Saab club blad, de saab importeur wil daar helemaal niets mee te maken hebben.
Volgens mij (maar ik ben geen deskundige) is dat marketingtechnisch een misser. Een auto is een product waar bij de aanschaf emoties een grote rol spelen. Door aandacht te blijven besteden de roemruchte historie van Alfa kan je die emoties aanwakkeren.

[..]

edit: Volkswagen is één van de weinige merken die ook z'n oudere modellen in z'n reclames gebruikt. (Twee oude mannetjes in sleezy New York Bar die een knul die goederen bezorgt in een ouwe Golf becommentariëren: de één zegt, de leeftijd van de auto ziende: "dat wordt nooit wat met 'm", de ander merkt op dat het een VW is: "die komt er wel"). Geweldige reclame vind ik dat.
Ik denk dat het komt omdat de huidige Saab-koper een andere soort autokoper is als die van zeg 30 jaar geleden. Saab is nu gewoon een Opel, 'toen' was Saab echter een 'bijzondere' auto. De importeur herkent blijkbaar dat zijn oude clientele niet meer in een Saab willen rijden ?

De VW's bedienen echter dezellfde doelgroep. De 60'ers van nu kochten wellicht 30 jaar geleden ook al VW's...

Ook voor Alfa is er ook het een en ander veranderd. Van zeer exclusieve (sport)auto's is men in 40/50 jaar tijd auto's gaan maken voor dezelfde doelgroep als waarop VW zich altijd richtte. De gemiddelde 147-koper weet de Alfa's uit de jaren 60/70 echt niet uit elkaar te houden/herkennen. (kijk bv maar eens op det alfaromeo-prikpagina)

Adios, JR

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”