Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

vr jan 07, 2005 20:16

Het zou heel goed kunnen dat die nadien getransformeerd is, maar dan is het wel heel professioneel gedaan. Dat heeft een smak geld gekost ! Mij maakt het trouwens niet veel uit hoor. Ik was er onmiddellijk op verliefd toen ik hem zag. De kleine achterlichtjes vind ik persoonlijk stukken mooier en hebben een klassiekere uitstraling dan de grote van de 2000. Alles wat in en op mijn Bertone zit is zoals ik het hebben wil. De kleine achterlichten, de koehoornbumpers, oude dashboard, 2 liter grill, Cromodora Star velgen, donkerrode kleur, de middenconsole. Fantastisch mooi !
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

vr jan 07, 2005 20:36

Duke,

Dan heb je dus een interieur wat op dit lijkt:

Afbeelding

Maar dan waarschijnlijk met andere tellers?
Zal inderdaad wel zijn zoals Ciclista zegt... een type 2 omgebouwd naar type 3

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 21:04

Het zou heel goed kunnen dat die nadien getransformeerd is, maar dan is het wel heel professioneel gedaan. Dat heeft een smak geld gekost !

Kan je geen van de vorige eigenaren achterhalen?

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

vr jan 07, 2005 21:19

@egbertone:

ja klopt, ik heb net dezelfde middenconsole. Maar de sigarettenaansteker zit bij mijn Bertone langs het contactslot. De 3 schakelaars zitten op de plaats waar bij jouw Bertone de sigarettenaansteker zit. Je hebt trouwens maar 2 schakelaars. Kan jij de binnenverlichting uitzetten?

@sudregister1972:

De historie van mijn Bertone is volledig gekend, van eerste eigenaar tot nu. 2de eigenaar heeft hem 25 jaar gehad. Na 7 jaar in Nederland te hebben gereden heb ik hem naar België gehaald. De vorige eigenaar heeft hem zo in Italië gekocht en niet getransformeerd. Als hij omgebouwd is, dan moet dat in Italië gebeurd zijn. Ze hebben dan toch heel proper werk afgeleverd, want nergens zie je sporen van onderdelen die er niet meer opzitten. Ook de kleur van het hout op het dashboard en het hout op de console is precies hetzelfde. Ze zijn dus even oud ofwel is toen al het houtwerk vervangen :shock: Heeft trouwens iemand ooit al een middenconsole gezien waar de 3 schakelaars opzitten?
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

vr jan 07, 2005 21:31

Bij mijn 2000 zit dr ook een sigarettenaansteker. De binnenverlichting kan ik alleen op de lampjes zelf aan/uit zetten.
Volgens de folder en de diverse documentatie heeft de 1300/1600 junior bumpers zonder rosetten. Maar het is zoals sudregister het al zegt, het komt allemaal voor. GTJ1600 (ons Adje)heeft ook rosetten.
Misschien dat jouw Junior dus alleen een nieuwe grille heeft gekregen, andere bumpers en de middenconsole.
Is trouwens wel een leuke sigarettenaansteker, niet zon ding dat je indrukt en er daarna uithaalt. Je zet de sigaret erin, drukt de ring naar beneden en het opwarmen begint.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

vr jan 07, 2005 21:32

Maar van die twee Italiaanse eigenaren weet je dus niets?

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

vr jan 07, 2005 21:42

De namen zijn bekend evenals hun woonplaats. Maar of dat na 25 jaar nog steeds het gevals is, is niet zeker.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

vr jan 07, 2005 22:45

@Duke, het belangrijkste is dat je tevreden met je bert bent... :D :D :D

Naar wat ik zo lees moet er toch echter het een en ander aan verbouwd/veranderd zijn.....

De GT 1300 Junior is er in 4 uitvoeringen geweest, de jouwe is volgens mij van de 3e serie (1971-1973):
Afbeelding
Afbeelding
Het front en interieur horen er dan zo uit te zien.

Je ziet veel GT(V's) in diverse 'aangepaste' uitvoeringen variërend van tutto originale tot compleet tot GTA(M) verbouwde GT(V's) en alles wat er maar tussenin zit en da's veel.....
Van mij ook maar een optische duit in het zakje:

Een 2 liter grille met dubbele koplampen is niet origineel.
De bumpers met rosetten zijn niet origineel.
Het ronde luchtfilterhuis, is origineel.
Een 1300 GT Junior uit die periode heeft inderdaad geen stoelen met hoofdsteun zoals de 1750 en 2000 GTV en de uitloopmodellen 1300/1600 GT Junior (1974-1976).
Middenconsole moet later gemonteerd zijn, lijkt mij.
Kleine achterlichten, da's origineel, het is niet anders geweest bij de 1300....
Geen getint glas is ook origineel, alleen de Amerikaanse uitvoeringen (1750/2000 GTV hadden getint glas vzv ik weet)
Vierkantige spiegel, ik dacht dat die v.a. ca. 1974 gebruikt werden, 1 (of 2) ronde Verchroomde spiegel(s) vind ik persoonlijk mooier staan op een bert.....
Vooraan witte pinkers, dat varieerde, je ziet ze zowel in de oranje als in de witte uitvoering net zoals bij de 2 liters. Ik heb zo het idee dat ze in Italia soms maar wat aanklooiden met dergelijke dingen...

Vul maar aan mensen....

Foto's met dank Aan Winfred van Dijk gebruikt :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

za jan 08, 2005 00:59

intressant, ook al heb ik maar een 1750 berlina. ik ben ook wel benieuwd wat er wel en niet standaard is aan mijnes! ik zal binnenkort op een heldere dag wat digi foto's maken en dan kijken wat jullie er van denken, is altijd makkelijker dan gissen of dingen gaan proberen uit te leggen.

wat in ieder geval niet klopt is de spiegel, die heb ik boven mijn linker voorwiel op de rand staan. nog nooit ergens meer gezien! maar foto's volgen binnenkort!


middenconsole is doorlopend naar dashboard met 3 schakelaars en 1 gat voor sigarettensteker.
stuur is 3 spaaks met toeter sleuven erin, plastic hout.
de rest volgt later wel met foto's!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

kroehlur

za jan 08, 2005 06:28

@Duke: mijn klokken en schakelaars zijn volledig 2000 GTV.

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

za jan 08, 2005 10:12

Cor, als de getoonde auto een 3e serie is, wat waren dan serie 1 en 2?
Houten stuur was op een 'derde' serie ook niet standaard, dat was een 2 spaaks kunststof stuur. Pas in de uitloop serie (74-76) kwam er een houten stuur in, met een zwart plastic hart. Getoonde stuur met een houten hart komt uit een 1750.

Ben het helemaal met je eens als je stelt:Als je er maar tevreden mee bent!
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
duke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 619
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:13
Locatie: België

za jan 08, 2005 10:24

De uitvoering zoals ik ze heb vind ik persoonlijk zeer mooi. Ben dus ook niet van plan om dat te veranderen. Wat de spiegel betreft: Bij mijn weten was het in Italië niet verplicht om een buitenspiegel te hebben. Dus heel waarschijnlijk hebben ze nadien een spiegeltje gemonteerd. Het is origineel Alfa Romeo maar hoort waarschijnlijk niet bij de ouderdom van de auto. Op zich zijn de details die eraan veranderd zijn makkelijk terug origineel te maken. De rosetten haal je er zo af, maar moet je dan wel vervangen door een inox strip die de revetten camoufleert. De buitenste koplampen zijn origineel, dus moet je enkel een grill zien te vinden. De middenconsole is ook vrij vlug gedemonteerd, alleen moet ik dan links in het dashboard 3 gaten boren voor de schakelaars. De bedieningssleuf voor de verwarming moet ik dan boven de 2 metertjes zien te monteren. Maar ik ga het toch mooi laten zoals hij nu is. Net zoals ik hem hebben wil. :D Dus waarom veranderen.
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Verschillende uitvoeringen van de GT 1300 Junior Bertone

za jan 08, 2005 21:40

Dr zijn inderdaad 4 versies
1Brieven bus met vlak dashboard 66-69
2 brievenbus met dashboard met 2 klokken 69-71
3 2 koplampen versie 71-74
4 uitloopserie met 4 koplampen 74 -76
Fusi vertelt dus ook niet alles.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

ma jan 10, 2005 20:26

Cor, als de getoonde auto een 3e serie is, wat waren dan serie 1 en 2?
Houten stuur was op een 'derde' serie ook niet standaard, dat was een 2 spaaks kunststof stuur. Pas in de uitloop serie (74-76) kwam er een houten stuur in, met een zwart plastic hart. Getoonde stuur met een houten hart komt uit een 1750.

Ben het helemaal met je eens als je stelt:Als je er maar tevreden mee bent!
dat stuur klopt Ciclista :wink: , v.a. 1972 was een houten stuur à la 1750 GTV(2e serie) als optie leverbaar.....
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Verschillende uitvoeringen van de GT 1300 Junior Bertone

ma jan 10, 2005 20:41

Al lezend kom je nog meer tegen over specifiek de 1300 GTJ:
Eerste serie had het eerste jaar geen rembekrachtiging, pas in de loop van 67 standaard.
Bij de eerste en tweede serie was de achterbank een optie, maar of ze ooit zonder geleverd zijn is de vraag.
Verschil tussen de eerste en tweede serie is aan de buitenkant alleen de wieldopppen, de tweede serie had een zwarte sierrand.
De tweede serie vanaf 69 kreeg een remdrukbegrenzer voor de achterwielen, hydraulische koppeling, stabilisator achter en stuurslot.
De derde serie is zowel geleverd met wieldoppen als de naafdopjes zoals op de foto van Cor.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”