Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4694
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

do nov 19, 2009 08:54

Mooi, de laatste tijd weer wat aanmeldingen. Zitten weer een aantal zeer leuke exemplaren tussen! 8)
Het begint een beetje te lopen. Heb alle nieuwe aanmeldingen meten in de lijst van de beginpost gezet.
Kan me echter niet voorstellen dan dit alles al is? :?: :roll:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

do nov 19, 2009 11:26

Gooi de mijne er ook maar bij Rik.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4694
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

do nov 19, 2009 12:04

Done! :wink:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

bellamacchina
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 22:40
Locatie: Dronten
Contacteer: ICQ

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

zo jan 10, 2010 23:11

Leuk om al surfend je eigen auto tegen te komen.
Hier nog een paar foto's van mijn DR-10-04
Giulia 1600 ti met stuurversnelling en doorlopende voorbank.
Ze verkeert in zeer goede conditie, alleen het interieur begint ouderdomsverschijnselen te vertonen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Albert Brouwer

Alfetta 1.8 1976
Giulia 1600Ti Cambio al volante 1965
Giulietta L 1.6 1984
en nog het een en ander meer

Gebruikersavatar
Indaco
Member
Member
Berichten: 126
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:20
Locatie: Nijemirdum

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

ma jan 11, 2010 11:44

Bij deze de mijne :

Afbeelding

Geheel gerestaureerd
2.0 motor met HC zuigers
verlaagd
verbreed staal
Giulia Nuova 2.0

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

ma jan 11, 2010 18:33

Die van mij: zo'n beetje tot op het laatste boutje niet meer origineel........ :lol:

Afbeelding

gr Ron

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

ma jan 11, 2010 18:55

Leuk om al surfend je eigen auto tegen te komen.
Hier nog een paar foto's van mijn DR-10-04
Giulia 1600 ti met stuurversnelling en doorlopende voorbank.
Ze verkeert in zeer goede conditie, alleen het interieur begint ouderdomsverschijnselen te vertonen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik blijf echt helemaal verliefd op die kleur, aaaaaaaaaaaaiiii

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

ma jan 11, 2010 21:04

dan zit er in ieder geval het verkeerde luchtfilter op , en het verkeerde klepdeksel, of ik snap het ECHT niet meer. Het is wel de motor zonder boutjes op het klepdeksel, dus dat klopt, en de bekrachtiger, dat kan ook op een late TI. (niet op een vroege). Maar deze hoort volgens mij het luchtfilter aan de andere kant te hebben en een klepdeksel met 'deuk' .
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

ma jan 11, 2010 21:05

sterker nog, dit klepdeksel hoort NIET bij dit luchtfilter, omdat de eerste geen aansluiting heeft voor de ontluchtingsslang naar het filter.

En er horen natuurlijk groene , dunne kabels op.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

bellamacchina
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 22:40
Locatie: Dronten
Contacteer: ICQ

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

ma jan 11, 2010 22:07

Sterker nog, die dubbele carburateurs horen ook niet en dat stuur is ook helemaal fout!!

Maar ja, ze is ook nog maar 45 jaar oud he? Waarschijnlijk zit ook de olie van de aflevering er ook niet meer in. :roll:

BTW,Elvira Ruocca vertelde dat de carburateurs en het stuur origineel geleverd zouden kunnen zijn omdat het een hele late ti is, met mogelijk Super kenmerken, maar ja, dat weten andere mensen vast veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter.

Ze rijdt heerlijk, heeft diverse concoursen gedaan en ik geniet ervan! :P
Albert Brouwer

Alfetta 1.8 1976
Giulia 1600Ti Cambio al volante 1965
Giulietta L 1.6 1984
en nog het een en ander meer

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

ma jan 11, 2010 22:57

dat stuur, verrek, ja natuurlijk.

Zit er een beugel voor de luchtfiltertrommel links?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Koenraad
Junior Member
Junior Member
Berichten: 73
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 17:55
Locatie: Hasselt - België

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

di jan 12, 2010 00:47

dan zit er in ieder geval het verkeerde luchtfilter op , en het verkeerde klepdeksel, of ik snap het ECHT niet meer. Het is wel de motor zonder boutjes op het klepdeksel, dus dat klopt, en de bekrachtiger, dat kan ook op een late TI. (niet op een vroege). Maar deze hoort volgens mij het luchtfilter aan de andere kant te hebben en een klepdeksel met 'deuk' .
Klepdeksel is OK! Ti's hebben één enkel carb met erbovenop de luchtfilter en de luchtaanzuiging aan de passagierskant (LHD). Enkel de Super's hadden een klepdeksel met deuk (en twee dubbele carbs) tot aan november '68 (vermoed ik). Vanaf die datum de trommel zoals op bovenstaande foto.

Ik denk dat de geachte Berlinista zich verwart met de Giulia's van de 101-serie (;)) : enkele carb met erbovenop de luchtfilter maar met (gesplitte) aanzuigbuis over de motor heen. Echter zonder deuk in het kleppendeksel (althans bij de Giulia Spider).

Rembekrachtiger is OK! Volgens de RDW-site is deze DR-10-04 de eerste keer ingeschreven in juli 1965, dus dit is er eentje met schijfremmen (vanaf mei 1964) en die hadden een rembekrachtiger.
Sterker nog, die dubbele carburateurs horen ook niet en dat stuur is ook helemaal fout!!

BTW,Elvira Ruocca vertelde dat de carburateurs en het stuur origineel geleverd zouden kunnen zijn omdat het een hele late ti is, met mogelijk Super kenmerken, maar ja, dat weten andere mensen vast veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter.
Dubbele carbs en dat stuur zijn idd niet correct ... Wat 'Bella Donna' Elvira Ruocca ook mag beweren. Alfa Storico kan enkel vertellen wat de carrosseriekleur is, de kleur van het interieur is en op welke datum de Alfa gebouwd werd. In het beste geval of er een stalen schuifdak inzat, maar nooit zulke details over welke carbs en welk stuur ...

De Giulia Ti in 1600 uitvoering werd gebouwd tot ergens midden 1967, dus deze hier is zeker geen 'late' Ti.


Nu we toch bezig zijn met het aardig beter te weten ( ;)) een klein detail toevoegen : achterbumper is van een post jan '66 Giulia. Bij de hele vroege Giulia's staan de bumperrosetten in lijn met de reflectoren van de achterlichten. Pas vanaf jan. '66 stonden ze zo'n 5 cm meer naar buiten zoals op de foto hierboven...

Edit : Voorbumper zelfde verhaal : post jan '66 bumper. De originele is een stukje dunner geprofileerd, heeft 'uitsparingen' voor de stand- en knipperlichten en zit zo'n 2 cm hoger tot tegen de standlichten. Onderzijde bumperrosetten dienen stukje lager dan de onderkant van de bumper te komen.

Edit : Volgens de RDW site is de handelsbenaming van deze Giulia "Ti Super" ... nice! 8)
Ze rijdt heerlijk, heeft diverse concoursen gedaan en ik geniet ervan! :P
Et Voila! Iedereen content!;)

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

Re: RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebber

di jan 12, 2010 16:22

[quote="berlinista"

BTW,Elvira Ruocca vertelde dat de carburateurs en het stuur origineel geleverd zouden kunnen zijn omdat het een hele late ti is, met mogelijk Super kenmerken, maar ja, dat weten andere mensen vast veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter.
Dubbele carbs en dat stuur zijn idd niet correct ... Wat 'Bella Donna' Elvira Ruocca ook mag beweren. Alfa Storico kan enkel vertellen wat de carrosseriekleur is, de kleur van het interieur is en op welke datum de Alfa gebouwd werd. In het beste geval of er een stalen schuifdak inzat, maar nooit zulke details over welke carbs en welk stuur ...

[/quote]

Hoi,

Elvira kan toch best nog wel eens gelijk hebben aangezien Alfa zelfs tot in de jaren 80 de neiging had in te bouwen wat toevallig beschikbaar was (er zijn vele voorbeelden van Giulia's, Alfetta;s en zelfs 75's die in een uitvoering (combinatie) geleverd zijn die eigenlijk niet bestaat. Zeker de grensgebieden (spreek een jaar voor de facelift tot een jaar of twee na de facelift of nieuw model) leverd elke keer weer verrassende combinaties op.
Het is immers Alfa en niet een duits of engels merk.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

bellamacchina
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 22:40
Locatie: Dronten
Contacteer: ICQ

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

wo jan 13, 2010 10:59

Leuk om diverse reacties te krijgen, het is natuurlijk wel de toon die de muziek maakt.
Wie van de Giuliakenners helpt me aan foto's van de originele bekleding in kleur? En hoe lopen de naden over de deurpaneeltjes die met stof zijn bekleed? De auto heeft effen grijze bekleding, maar ik heb ook foto's in zwart wit gezien met een gemeleerde bekleding, als ik het goed heb hebben auto's die na mei 1964 geleverd zijn effen bekleding. En wie heeft mogelijk deze bekleding?

Elvira Ruocca heeft niet beweerd dat deze specifieke auto Super kenmerken zou hebben, ze heeft alleen aangegeven dat het mogelijk is dat er Super details gemonteerd zouden zijn omdat dat wel vaker gebeurde en de Super ook in '65 op de markt is gekomen. Het is dus "grijs gebied".



Leuk detail is dat de auto inderdaad Ti Super op het kenteken heeft staan!
De auto is in Italië bij de eerste eigenaar vandaan gekomen die hem meer als 30 jaar in bezit heeft gehad en al in de 90 was op het moment van verkoop.
Albert Brouwer

Alfetta 1.8 1976
Giulia 1600Ti Cambio al volante 1965
Giulietta L 1.6 1984
en nog het een en ander meer

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: Het grote Giulia-topic: voor eigenaren en liefhebbers

wo jan 13, 2010 11:09

wat hier op je NL kenteken staat , zegt niet zoveel, de RDW vult maar wat in wat hun goed dunkt, of soms kent hun systeem een bepaald type niet van dat bouwjaar , en dan kiezen ze voor het gemak wat ze wel in het systeem hebben staan.
mijn 1750 Berlina van 1970 werd zo "berlina 1800"
mijn Giulia 1300TI van 1970 werd zo een 1300 Super
had een ""Westfalia camper van 1980 en dat werd een "joker""

allen import auto's :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
75 1.8 ie 1990

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
scarb 5082

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”