Pagina 7 van 10

Re: RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: ma dec 19, 2011 07:37
door Ruviano
Nog een leuk artikel laatst:
http://www.autoedizione.nl/2011/11/11/a ... de-oorlog/

Ruviano, staat die van jou nog steeds te koop trouwens?
Lees hier nu pas het berichtje, leuk! En Slinger, hij is inderdaad te koop, maar staat alleen op het forum.. Geen haast bij. Nu in de stalling, maar met goed weer misschien volgende week weer eens uitlaten..... :D

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: zo feb 19, 2012 15:29
door StefanSei
Ik zal binnenkort foto's plaatsen van mijn sei turbo diesel uit 1985.
Ben bezig andere motor in te bouwen (vier cilinder 2.4 td uit 75) omdat de brandstofpomp stuk is en er geen onderdelen meer te krijgen zijn. :(
Er zit een links draaiende boschpomp op welke speciaal voor de sei is gemaakt, mocht iemand iets weten of een sei diesel voor onderdelen, laat het me weten en ik ben je heel dankbaar. :wink:
Als ik de benodigde onderdelen kan vinden :D maak ik hem weer origineel met de vijf cilinder.

Re: RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: zo feb 19, 2012 20:03
door Matteomeubel
Ik zal binnenkort foto's plaatsen van mijn sei turbo diesel uit 1985.
Ben bezig andere motor in te bouwen (vier cilinder 2.4 td uit 75) omdat de brandstofpomp stuk is en er geen onderdelen meer te krijgen zijn. :(
Er zit een links draaiende boschpomp op welke speciaal voor de sei is gemaakt, mocht iemand iets weten of een sei diesel voor onderdelen, laat het me weten en ik ben je heel dankbaar. :wink:
Als ik de benodigde onderdelen kan vinden :D maak ik hem weer origineel met de vijf cilinder.
Is het onderdeel wat kapot is, niet te vervangen door een begaafde fijn mechanieker of instrumentmaker of zo??

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: ma feb 27, 2012 11:37
door Romeo
Die Sei van het artikel in Autovisie rijdt toch in Elst/Arnhem (bij de golfbaan)?

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: di mei 29, 2012 22:57
door StefanSei
Het heeft even geduurd, maar hier een paar foto's van mijn Sei Turbo Diesel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een van tijdens de ombouw naar 4 cilinder(demontage van de 5 cilinder)..... :(

Afbeelding

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: wo mei 30, 2012 00:17
door Pericoloso
Welke 4-pitter hangt er dan nu in?

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: vr jun 01, 2012 14:53
door Jurian
Vanwaar ombouw van 5 naar 4 ?

Re: RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: vr jun 01, 2012 15:12
door frankalfa
Vanwaar ombouw van 5 naar 4 ?
Als ik t goed heb is er voor een 5 cilinder td niks te krijgen qua reserve onderdelen.

Wat een prachtige auto trouwens! 8)

Grtz,fRank

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: ma dec 31, 2012 15:49
door bellamacchina
Wat mij betreft werd het na een half jaar tijd om dit topic even op te waarderen. Ongeveer 1,5 jaar geleden stond op dit forum een link naar een Sei td in Spanje. Deze auto intrigeerde me zo dat ik daarop ben doorgegaan en uiteindelijk het vliegtuig naar Malaga heb genomen om de auto op te halen. Het hele verhaal wil ik wel vertellen als daar interesse voor is, maar hier even kort: Het resulteerde in een vriendschap en voor mijn eigen verzameling in meer interessante auto's. De Sei td heb ik met wat horten en stoten in 3 dagen naar huis gereden, een slordige 2700km. Starten ging koud niet lekker, de stuurbekrachtiging liep leeg et etc, maar goed, het is gelukt. In Nederland zijn we rustig begonnen met het oplossen van de grootste problemen. Een ruime aanschafprijs van de auto en heel veel tijd verder staat de auto op NL kenteken en kan er eindelijk gereden worden. Er zijn zeer zeker nog dingen te doen maar dat doen we stap voor stap. Voorlopig geniet ik van het karakter van die lekkere ouderwetse turbo diesel, de V6 is geweldig, maar ik zelf heb hier ook echt wel een zwak voor.
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding
Afbeelding,

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: ma dec 31, 2012 18:14
door Marley164
Erg gave Sei 8) en laat maar komen dat verhaal/avontuur... :P :P

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: ma dec 31, 2012 18:32
door joy
Ben gek op dit soort verhalen dus inderdaad hou je niet in. :lol:
Heb samen met mijn maten 5x een Sei (V6) in bezit gehad.

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: ma dec 31, 2012 20:27
door bellamacchina
Zo, dat zijn direct even een paar reacties, dank voor jullie enthousiasme, leuk!

Ongeveer 1,5 jaar geleden werd de auto op GB kenteken aangeboden in Marbella. Wekenlang heb ik dagelijks de foto's van de advertentie bestudeerd en uiteindelijk contact gezocht met de verkoper. Dit was een engelsman met een kleine autoverzameling in Marbella. We hebben een afspraak gemaakt en ik heb met een rugzak het vliegtuig naar Malaga genomen waar ik werd afgehaald. De man kwam naar het vliegveld in een prachtige witte Lancia Thema turbo, dit was rond middernacht. Het avontuur is natuurlijk een leuk deel van de hobby. De verkopende partij bleek een advocatenstel met meerdere huizen. Ik werd naar een huis in een soort resort gebracht waar ik de nacht kon doorbrengen en even tot rust kon komen(met zwembad uiteraard!) De volgende ochtend werd ik opgehaald in een werkelijk in nieuwstaat verkerende Giulietta 116 met amper 20d km om naar de garage van de man te gaan. Na alle auto's van de man bekeken te hebben, was de Sei het slotakkoord. Hij had verder een drietal Giulietta's 116, een Alfetta SL two tone, Audi S8, MB560, Bmw 528i E28, M5 E39, 75TS en ongetwijfelt nog iets dat ik hier vergeten ben naast de eerder genoemde Lancia. 1 van de Giulietta's heb ik overigens dit jaar ook naar NL gehaald, een zilveren 2.0 RHD in prachtige staat al zeg ik het zelf. Dat is een verhaal op zich, hiervoor heb ik afgelopen juli een door en door rotte berlina 105 naar Alicante gereden, een liter olie op 300km al werd dat met de kilometers beter, prachtig vind ik het om dit soort dingen te doen. Goed verder over de Sei td. Het starten ging met veel roken gepaard, de auto was verre van trillingsvrij, maar de hele uitstraling en dat interieur he? Kortom, ik was verkocht en heb de auto overgenomen. Nu was ik een Alfa rijker en ruim 2700km van huis met platen die nog 3 dagen geldig waren. Op zo'n moment weet je wat je te doen staat, rijden. De 1e dag van Marbella naar Burgos, eerst kilometers en kilometers door de bergen met een stop in Ronda, geweldig, via Madrid uiteindelijk met Burgos als eindstation, de 2e dag naar Poitiers door Baskenland wat fantastisch is, echt een geweldige omgeving, genieten om door te rijden, nog gestopt in Biarritz om wat te eten en een beetje mondain doen met de aanwinst om in Angouleme uit te komen met een leger dan lege tank en uiteindelijk een pomp..............die gesloten was. Weer verder, echt ik kan me niet heugen zo blij te zijn geweest met een Total totem en een creditcardpomp. Met een volle tank en een blij gevoel in Poitiers aangekomen. Als de Sei reed dan reed ze, maar de koude start was een crime, in Burgos kreeg ik de auto met heel veel moeite uiteindelijk aan, maar als hij eenmaal ging... In Poitiers was het starten eender, alleen was het hier bij een vol terras met ontbijtende fransosen. Ik heb hun blikken niet afgewacht toen ik het terrein afreed. Daarnaast begon de stuurbekrachtiging de geest te geven en werd het trillen erger, maar dat geluid................... en die trekkracht en de atmosfeer. Ik ben al jaren verzot op italiaanse auto's en heb er voorzichtig gezegd wel een paar meer en dit soort auto's intrigeert me gewoon. Kijk bv maar eens naar de meters die tegen elkaar in draaien en de knoppen op de meest bizarre plekken. Een lang verhaal kort, vanuit Poitiers ben ik de dag erop rijdend thuis gekomen, maar daar was ook echt alles mee gezegd. Starten was er thuis helemaal niet meer bij. Vervolgens aan de gang gegaan, gloeibougies, verstuivers, pomprevisie, kleppen stellen, brandstoflekkages verhelpen, handrem afstellen, nieuwe banden, stuurhuisrevisie, kortom er kwam prijstechnisch meer als een tweede auto bij, maar ja dan heb je ook wel wat bijzonders. Op dit moment is de auto gekeurd en kan ik er dus mee rijden. Er zit nog een trilling in, zelf denk ik aan versleten rubbers in de achterasophanging of een hardyschijf die vervormd is door te lang stilstaan. Verder laat ze een drupje olie vallen en wordt een wiellager met de dag hoorbaarder. Maar wat ik er voor terugkrijg: Een prachtig klinkende, heerlijk sturende en erg bijzonder uitziende auto die perfect in mijn verzameling past.
Voor mij is het elke keer weer genieten als ik in iets bijzonders rijd wat de sleur doorbreekt en nog van voor het plastic fantastic tijdperk is. Daar offer ik graag wat comfort voor op als dat nodig is(in dit geval niet)
Belastingvrij is natuurlijk een ander groot pluspunt , maar voor mij geen reden om de auto weer weg te doen. Ik zie het zo, je hebt mensen die schilderijen verzamelen om er naar te kunnen kijken. Het voordeel van een auto is altijd nog dat je er ook in kunt gaan zitten. Doe je dat met een Rembrandt dan komt het niet goed.
Ik hoop het komende seizoen een of meerdere evenementen met deze auto mee te gaan maken en ik reken er op jullie daar live te treffen!

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: ma dec 31, 2012 21:01
door ronald
Mercruiser leverde deze motor ook in 4 5 en 6 cilinders voor snelle sportboten, volgens mij met dezelfde pomp. Ook BMW heeft dit blok vroeger gemariniseerd dus ook daar zou je kunnen proberen om aan een pomp te komen...

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: di jan 01, 2013 09:59
door joy
Kijk dit zijn van die verhalen die ik persoonlijk de hele dag wel kan lezen.Het is inderdaad niet alleen het bezit maar ,misschien nog wel meer, de voorpret,het avontuur die dit soort auto's een extra dimensie geven. Geweldig dat je dit met ons wilt delen. :lol:

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

Geplaatst: di jan 01, 2013 10:35
door Marley164
Schitterend verhaal over een minstens zo mooie Alfa...