Gebruikersavatar
Ruviano
Full Member
Full Member
Berichten: 477
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:20

Re: RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

ma dec 19, 2011 07:37

Nog een leuk artikel laatst:
http://www.autoedizione.nl/2011/11/11/a ... de-oorlog/

Ruviano, staat die van jou nog steeds te koop trouwens?
Lees hier nu pas het berichtje, leuk! En Slinger, hij is inderdaad te koop, maar staat alleen op het forum.. Geen haast bij. Nu in de stalling, maar met goed weer misschien volgende week weer eens uitlaten..... :D
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
GT 1300 Junior- grigio indaco - 1970
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966

StefanSei
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 13:28
Locatie: Rheden

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

zo feb 19, 2012 15:29

Ik zal binnenkort foto's plaatsen van mijn sei turbo diesel uit 1985.
Ben bezig andere motor in te bouwen (vier cilinder 2.4 td uit 75) omdat de brandstofpomp stuk is en er geen onderdelen meer te krijgen zijn. :(
Er zit een links draaiende boschpomp op welke speciaal voor de sei is gemaakt, mocht iemand iets weten of een sei diesel voor onderdelen, laat het me weten en ik ben je heel dankbaar. :wink:
Als ik de benodigde onderdelen kan vinden :D maak ik hem weer origineel met de vijf cilinder.

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2171
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

zo feb 19, 2012 20:03

Ik zal binnenkort foto's plaatsen van mijn sei turbo diesel uit 1985.
Ben bezig andere motor in te bouwen (vier cilinder 2.4 td uit 75) omdat de brandstofpomp stuk is en er geen onderdelen meer te krijgen zijn. :(
Er zit een links draaiende boschpomp op welke speciaal voor de sei is gemaakt, mocht iemand iets weten of een sei diesel voor onderdelen, laat het me weten en ik ben je heel dankbaar. :wink:
Als ik de benodigde onderdelen kan vinden :D maak ik hem weer origineel met de vijf cilinder.
Is het onderdeel wat kapot is, niet te vervangen door een begaafde fijn mechanieker of instrumentmaker of zo??
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 401
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

ma feb 27, 2012 11:37

Die Sei van het artikel in Autovisie rijdt toch in Elst/Arnhem (bij de golfbaan)?
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Alfetta 6C QO ´82
Mini Cooper S Cabrio '10
Ducati 888 Strada '95

StefanSei
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 13:28
Locatie: Rheden

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di mei 29, 2012 22:57

Het heeft even geduurd, maar hier een paar foto's van mijn Sei Turbo Diesel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een van tijdens de ombouw naar 4 cilinder(demontage van de 5 cilinder)..... :(

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

wo mei 30, 2012 00:17

Welke 4-pitter hangt er dan nu in?
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, 500 TA Street, 504 cabrio en XT500.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

vr jun 01, 2012 14:53

Vanwaar ombouw van 5 naar 4 ?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7658
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

vr jun 01, 2012 15:12

Vanwaar ombouw van 5 naar 4 ?
Als ik t goed heb is er voor een 5 cilinder td niks te krijgen qua reserve onderdelen.

Wat een prachtige auto trouwens! 8)

Grtz,fRank

bellamacchina
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 22:40
Locatie: Dronten
Contacteer: ICQ AOL

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

ma dec 31, 2012 15:49

Wat mij betreft werd het na een half jaar tijd om dit topic even op te waarderen. Ongeveer 1,5 jaar geleden stond op dit forum een link naar een Sei td in Spanje. Deze auto intrigeerde me zo dat ik daarop ben doorgegaan en uiteindelijk het vliegtuig naar Malaga heb genomen om de auto op te halen. Het hele verhaal wil ik wel vertellen als daar interesse voor is, maar hier even kort: Het resulteerde in een vriendschap en voor mijn eigen verzameling in meer interessante auto's. De Sei td heb ik met wat horten en stoten in 3 dagen naar huis gereden, een slordige 2700km. Starten ging koud niet lekker, de stuurbekrachtiging liep leeg et etc, maar goed, het is gelukt. In Nederland zijn we rustig begonnen met het oplossen van de grootste problemen. Een ruime aanschafprijs van de auto en heel veel tijd verder staat de auto op NL kenteken en kan er eindelijk gereden worden. Er zijn zeer zeker nog dingen te doen maar dat doen we stap voor stap. Voorlopig geniet ik van het karakter van die lekkere ouderwetse turbo diesel, de V6 is geweldig, maar ik zelf heb hier ook echt wel een zwak voor.
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding,
Afbeelding
Afbeelding,
Albert Brouwer

Alfetta 1.8 1976
Giulia 1600Ti Cambio al volante 1965
Giulietta L 1.6 1984
en nog het een en ander meer

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3508
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

ma dec 31, 2012 18:14

Erg gave Sei 8) en laat maar komen dat verhaal/avontuur... :P :P
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 17 x een Alfa 164... #-o
Nu: KLIK==>
Alfa 164 Super 3.0 v6 12v automaat 8) 8)

Gebruikersavatar
joy
Member
Member
Berichten: 244
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

ma dec 31, 2012 18:32

Ben gek op dit soort verhalen dus inderdaad hou je niet in. :lol:
Heb samen met mijn maten 5x een Sei (V6) in bezit gehad.

bellamacchina
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: zo mar 30, 2008 22:40
Locatie: Dronten
Contacteer: ICQ AOL

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

ma dec 31, 2012 20:27

Zo, dat zijn direct even een paar reacties, dank voor jullie enthousiasme, leuk!

Ongeveer 1,5 jaar geleden werd de auto op GB kenteken aangeboden in Marbella. Wekenlang heb ik dagelijks de foto's van de advertentie bestudeerd en uiteindelijk contact gezocht met de verkoper. Dit was een engelsman met een kleine autoverzameling in Marbella. We hebben een afspraak gemaakt en ik heb met een rugzak het vliegtuig naar Malaga genomen waar ik werd afgehaald. De man kwam naar het vliegveld in een prachtige witte Lancia Thema turbo, dit was rond middernacht. Het avontuur is natuurlijk een leuk deel van de hobby. De verkopende partij bleek een advocatenstel met meerdere huizen. Ik werd naar een huis in een soort resort gebracht waar ik de nacht kon doorbrengen en even tot rust kon komen(met zwembad uiteraard!) De volgende ochtend werd ik opgehaald in een werkelijk in nieuwstaat verkerende Giulietta 116 met amper 20d km om naar de garage van de man te gaan. Na alle auto's van de man bekeken te hebben, was de Sei het slotakkoord. Hij had verder een drietal Giulietta's 116, een Alfetta SL two tone, Audi S8, MB560, Bmw 528i E28, M5 E39, 75TS en ongetwijfelt nog iets dat ik hier vergeten ben naast de eerder genoemde Lancia. 1 van de Giulietta's heb ik overigens dit jaar ook naar NL gehaald, een zilveren 2.0 RHD in prachtige staat al zeg ik het zelf. Dat is een verhaal op zich, hiervoor heb ik afgelopen juli een door en door rotte berlina 105 naar Alicante gereden, een liter olie op 300km al werd dat met de kilometers beter, prachtig vind ik het om dit soort dingen te doen. Goed verder over de Sei td. Het starten ging met veel roken gepaard, de auto was verre van trillingsvrij, maar de hele uitstraling en dat interieur he? Kortom, ik was verkocht en heb de auto overgenomen. Nu was ik een Alfa rijker en ruim 2700km van huis met platen die nog 3 dagen geldig waren. Op zo'n moment weet je wat je te doen staat, rijden. De 1e dag van Marbella naar Burgos, eerst kilometers en kilometers door de bergen met een stop in Ronda, geweldig, via Madrid uiteindelijk met Burgos als eindstation, de 2e dag naar Poitiers door Baskenland wat fantastisch is, echt een geweldige omgeving, genieten om door te rijden, nog gestopt in Biarritz om wat te eten en een beetje mondain doen met de aanwinst om in Angouleme uit te komen met een leger dan lege tank en uiteindelijk een pomp..............die gesloten was. Weer verder, echt ik kan me niet heugen zo blij te zijn geweest met een Total totem en een creditcardpomp. Met een volle tank en een blij gevoel in Poitiers aangekomen. Als de Sei reed dan reed ze, maar de koude start was een crime, in Burgos kreeg ik de auto met heel veel moeite uiteindelijk aan, maar als hij eenmaal ging... In Poitiers was het starten eender, alleen was het hier bij een vol terras met ontbijtende fransosen. Ik heb hun blikken niet afgewacht toen ik het terrein afreed. Daarnaast begon de stuurbekrachtiging de geest te geven en werd het trillen erger, maar dat geluid................... en die trekkracht en de atmosfeer. Ik ben al jaren verzot op italiaanse auto's en heb er voorzichtig gezegd wel een paar meer en dit soort auto's intrigeert me gewoon. Kijk bv maar eens naar de meters die tegen elkaar in draaien en de knoppen op de meest bizarre plekken. Een lang verhaal kort, vanuit Poitiers ben ik de dag erop rijdend thuis gekomen, maar daar was ook echt alles mee gezegd. Starten was er thuis helemaal niet meer bij. Vervolgens aan de gang gegaan, gloeibougies, verstuivers, pomprevisie, kleppen stellen, brandstoflekkages verhelpen, handrem afstellen, nieuwe banden, stuurhuisrevisie, kortom er kwam prijstechnisch meer als een tweede auto bij, maar ja dan heb je ook wel wat bijzonders. Op dit moment is de auto gekeurd en kan ik er dus mee rijden. Er zit nog een trilling in, zelf denk ik aan versleten rubbers in de achterasophanging of een hardyschijf die vervormd is door te lang stilstaan. Verder laat ze een drupje olie vallen en wordt een wiellager met de dag hoorbaarder. Maar wat ik er voor terugkrijg: Een prachtig klinkende, heerlijk sturende en erg bijzonder uitziende auto die perfect in mijn verzameling past.
Voor mij is het elke keer weer genieten als ik in iets bijzonders rijd wat de sleur doorbreekt en nog van voor het plastic fantastic tijdperk is. Daar offer ik graag wat comfort voor op als dat nodig is(in dit geval niet)
Belastingvrij is natuurlijk een ander groot pluspunt , maar voor mij geen reden om de auto weer weg te doen. Ik zie het zo, je hebt mensen die schilderijen verzamelen om er naar te kunnen kijken. Het voordeel van een auto is altijd nog dat je er ook in kunt gaan zitten. Doe je dat met een Rembrandt dan komt het niet goed.
Ik hoop het komende seizoen een of meerdere evenementen met deze auto mee te gaan maken en ik reken er op jullie daar live te treffen!
Albert Brouwer

Alfetta 1.8 1976
Giulia 1600Ti Cambio al volante 1965
Giulietta L 1.6 1984
en nog het een en ander meer

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

ma dec 31, 2012 21:01

Mercruiser leverde deze motor ook in 4 5 en 6 cilinders voor snelle sportboten, volgens mij met dezelfde pomp. Ook BMW heeft dit blok vroeger gemariniseerd dus ook daar zou je kunnen proberen om aan een pomp te komen...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
joy
Member
Member
Berichten: 244
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 09:59

Kijk dit zijn van die verhalen die ik persoonlijk de hele dag wel kan lezen.Het is inderdaad niet alleen het bezit maar ,misschien nog wel meer, de voorpret,het avontuur die dit soort auto's een extra dimensie geven. Geweldig dat je dit met ons wilt delen. :lol:

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3508
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: Het grote Sei liefhebbers - en eigenaren (3) topic

di jan 01, 2013 10:35

Schitterend verhaal over een minstens zo mooie Alfa...
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 17 x een Alfa 164... #-o
Nu: KLIK==>
Alfa 164 Super 3.0 v6 12v automaat 8) 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”