Pagina 1 van 5

Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: ma dec 27, 2004 12:45
door bert
Kalbfell meldt dat nieuwe 157 een 3.2 liter V6 krijgt met 280(!) pk. Deze motor wordt ook
uitgerust met bi turbo en van de bi turbo wordt opgemerkt dat deze een topsnelheid heeft
van 300 km/h. Ook is 4WD aandrijving erop gericht om zoveel mogelijk het sportieve gevoel van een achterwielaangedreven auto te geven. Met Torsendif is 80% achter mogelijk.

Geplaatst: ma dec 27, 2004 18:17
door Adriano33
En ze proberen met man en macht de motor (GM-basis) de karakteristieke sound te geven v.d huidige V6'en. 8)

Geplaatst: ma dec 27, 2004 19:27
door Ruud33 16V
Tja die 280 pk vind ik niet echt spectaculair. De nieuwe 3.2 van VW-Audi krijgt ook een 280 pk sterke motor. Dus Alfa zal wel moeten.... Als je ziet dat ze bij BMW met hun M3 megaveel vermogen uit hun atmosferische 6 in lijns halen vind ik 280 pk uit een 3.2 vrij mager zelfs.... Maja wie ben ik....

Die turboversie wordt natuurlijk weer wel interessant haha.

We zullen zien!!!

Geplaatst: ma dec 27, 2004 20:08
door bert
Persoonlijk vindt ik 280 pk uit een 3.2 liter motor buitengewoon goed. Specifiek vermogen
per liter is top. Ik weet dat BMW een 3.2 motor heeft met 350 pk maar kan je niet vergelijken
met deze V6 of de zeslijn van BMW zelf. Dat is een van huis uit getuned blok.
BMW krijgt een 3.0 liter met 260 pk, mooi blokje met magnesiumkrukas etc etc. 30% lichter dan hun huidige alu blok maar nieuwe GM V6 3.2 blok heeft wel groter specifiek vermogen.

Geluid van GM V6 is prut, ik heb er wel mee gereden, en de kap kan dichtblijven omdat
je hier geen fraaie kleppendeksels of inlaatbuizen zal aantreffen maar de performance is
op Alfa niveau. En zeg nu zelf.....topsnelheid van 300km/h in biturbo variant is ontzettend.
Blaas je werkelijk alle sedans van het asfalt. Ik ken weinig sedans die 300 kunnen.
OK, het zijn geen Alfa's meer maar het zijn wel zeer rappe broeders met goede 4x4 aandrijving en Italiaanse styling. En als er geen GM motor was gekomen dan was het wel VW/Toyota of whatever. Gewoon andere tijden...maar wel snelle.

Geplaatst: ma dec 27, 2004 20:59
door matra sports
Hoeveel kilo´s moet dat nieuwe kanon gaan wegen Bert ?

Geplaatst: ma dec 27, 2004 21:06
door alfasud1972
Misschien een stomme vraag, maar wie is Kalbfell ?

Geplaatst: ma dec 27, 2004 21:08
door Adriano33
Een duitse verslaggever/journalist van AMS.

Geplaatst: ma dec 27, 2004 21:29
door alfasud1972
Okee bedankt, Duitse autobladen (modern dan) lees ik al lang niet meer. De Duitse auto's winnen toch altijd alle test.

Geplaatst: ma dec 27, 2004 23:14
door psillen
Ho ho,

Kalbfell komt van Rolls-Royce en daarvoor BMW (feitelijk dezelfde club natuurlijk) en is nu verantwoordelijk voor de internationale Alfa Romeo activiteiten. Whatever that may be.
Bron: Quadrifoglio Nr.74, toevallig vandaag in de bus. :wink:

@Sudregister. Moet je gelijk geven wat die tests in de Duitse bladen betreft. Wordt een buitenlandse auto (bijv. Alfa) apart getest, is men vaak zeer positief.
In een vergelijk met een Duitse auto, zal de Duitse auto vrijwel altijd beter zijn.
Maar wij weten wel beter :)

Geplaatst: di dec 28, 2004 09:16
door Ruud33 16V
Inderdaad, in de duitse bladen winnen de duitsers altijd.. Maarja kijk naar Top Gear en ze zijn vaak (ik zeg vaak dus niet alktijd) zeer enthousiast over Engelse auto's. In Nederland zullen de bladen, met name autovisie denk iik, vrij objectief zijn en daar komt af en toe toch wel een Italiaan, vaak Alfa, er best goed uit. Dus.....'


En al kwamen ze er slecht uit. Wat mijn voorganger al zei: Wij weten wel beter!!!

Geplaatst: wo dec 29, 2004 13:45
door bert
Ik vindt het grappig om naar Top Gear te kijken maar soms zijn zo patriotistisch als de pest.
Ik vindt Jeremy nogal stupide toen hij de X3 afbrande en dat de 'Germans' geen terreinauto
kunnen bouwen en tegelijkertijd de Range Rover de hemel inprees.
De Range Rover is 100% Duits en door BMW ontworpen en met BMW V8 benzine en TD motoren. Benzinemotor wordt vervangen door fragiele Ford/Jaguar V8 waar men nagelaten heeft motor uit te rusten met duplexketting uit kosten en veelal de geest geeft.
Moet je dan als Engelsman trots zijn op je 100% Engelse (??) Range Rover die in de toekomst een veel mindere Engelse motor krijgt????

De presentator geeft ook nog eens het slechte voorbeeld met zun 100% Duitse vulgaire pooierbak.

Eventjes alles juist op een rijtje....

Geplaatst: za jan 08, 2005 10:19
door Wim Willems
De nieuwe Alfa Romeo topmotoren zullen zijn:

3.2 V6 4x4 van 260 pk

3.2 V6 biturbo 4X4 MTA van 380 pk

Al de rest wat je hoort of leest is fantasie....

Ciao,

Wim.

Geplaatst: za jan 08, 2005 13:04
door bert
@Wim


Ik meldt het nieuws omdat ik mag verwachten dat directeur Kalbfell van Alfa Romeo een
bron is, wat ik aanneem, van betrouwbaar nieuws. Ik zou het alleen maar opmerkelijk
vinden als nieuwe 'top' motor slechts 10 pk meer levert dan de good oll' Alfa V6 GTA motor
en opgemerkt mag worden dat Alfa V6 niet is voorzien van JTS techniek, doube Vanos etc.
etc. Ik denk dat 280 pk geen verkeerde schatting is van velen en directeur Alfa Romeo noemt
nu ook 280 pk.

Afbeelding

http://www.autospeed.com/cms/A_2264/art ... larArticle

Link naar uitgebreide behandeling Holden V6 motor voor de geinteresseerden???.

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: zo jan 09, 2005 12:05
door Wim Willems
Lees m'n berichtje nog eens aub... 380 pk !!!

De nieuwe topmotor heeft 380 pk, naar mijn weten is dat 130 pk meer dan de huidige V6... of niet soms...

Eind dit jaar zit de 260 pk V6 in de nieuwe Alfa 939 en eind 2006 zit de 380 pk sterke V6 in de Alfa 939 én Alfa 946...


Ciao,

Wim.

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: zo jan 09, 2005 12:59
door alfasud1972
Vind het maar een lelijk amerikaans achtig blok om te zien :cry: Hoop dat ze met een beetje gevoel voor emotie de Alfa variant er beter proberen uit te laten zien.

Afbeelding