Pagina 2 van 5

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: zo jan 09, 2005 13:53
door LC
Je haalt me de woorden uit de mond! Zou niet misstaan onder de kap van een Pontiac oid, maar misstaat wèl onder die van een Alfa... Ze zullen er nog wel wat aan doen, mag ik hopen, het oog wil ook wat.

Trouwens, die 380 pk biturbo moet ik nog zien. Destijds in '97 rond de introductie van de 156 werd ook gesproken over een M3-achtige versie met 4wd, is uiteindelijk pas na jaren een 250 pk GTA met FWD geworden..... Prachtige auto, dat wèl, maar laten we eerlijk zijn: Het is geen partij voor een M3 (Is trouwens ook een stuk goedkoper).

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: zo jan 09, 2005 14:37
door bert
Ik denk Alfa Romeo niet heeft aanzien komen dat de Duitsers een enorme powerboost
in zouden zetten. Ik denk dat AR al haar kaarten op dieseltechnologie heeft ingezet en met
zeer veel succes. De JTD motoren zijn echt fantastisch.

Ik vindt het jammer dat het merk Alfa Romeo, staat echt voor iets en in ieder geval sportiviteit,
niet is aangehaakt. Specifiek vermogen van 80 pk is het maximale wat men levert bij atmosferische motoren. Dat is jammer voor een merk dat bekend staat om haar motor-en racehistorie . Zo'n 3.2 Biturbo met factor 1.7 (eigenlijk 5.5 liter) en 380 pk is geen vergelijk voor de M3 met 3.2 350 pk. Maar dat is een beetje gemeen want ze vallen
inderdaad niet in zelfde prijscategorie. Maar volgende M3 2005 wordt zeer heftige V8 dus men is eigenlijk nu al te laat om het de concurrentie zwaar te maken. Vreemd, ze hebben een Maserati V8.

Leuker had ik gevonden als men had besloten niet alle energie in Ferrari te stoppen en
een ware Italiaanse V6 hadden ontworpen. Snap dat de luitjes van motorenafdeling van Ferrari wel energie steken in ontwerp Ferrari 4cil blok voor MV Agusta 4 maar helaas niets voor Alfa Romeo terwijl dat best draaiend poot is van Fiat Auto.
Holden is wel echt een goed blok. Als dit blok er niet was geweest, was er waarschijnlijk een PSA Douvrin V6 gemonteerd. Word je helemaal niet vrolijk van.

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: zo jan 09, 2005 17:17
door psillen
Ik denk dat je van de onderhoudskosten van een Maserati (lees Ferrari) V8 niet vrolijk zou worden. Het is toch ontworpen voor een compleet ander soort auto. Dus geen serieus alternatief voor Alfa.

En wat kan de gemiddelde Alfa dealer met zo'n auto in de werkplaats?
Vergeet het. Een Alfa met zo'n motor komt nooit. Als er vermogen uit moet komen zullen ze wel wat turo's op de GM V6 plaatsen.

Een ware italiaanse V6 ontwerpen. Klinkt heel mooi en dat zou het ook ongetwijfeld zijn geweest. Maar wie gaat die motor dan buiten Alfa en Lancia nog gebruiken? GM niet, want die hebben een goedkoper alternatief. Dus krijgen we lagen stuktallen, als met de echte Alfa V6 en weer hetzelfde probleem als nu: te duur.
Alfa Romeo is inderdaad de best draaiende poot van Fiat Auto. Maar dit is heel relatief, want ook de verkopen van Alfa zijn gedaald. Beter gezegd, het is de minst slecht draaiende poot.

Misschien dat die Duitsers die inmiddels bij Alfa aan het roer zitten, wel begrijpen dat er een aantal Alfa's nodig zijn met veel power. In een land als Duitsland en Zwitseralnd is hier echt wel een markt voor. Bovendien moet je niet de positieve uitstraling vergeten naar de rest van het programma. De M-modellen bij BMW vormen ook maar een heel klein deel van de totale verkoop, maar doet veel voor het imago.

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: zo jan 09, 2005 17:42
door @lfa@lgra
@sudregister:

Ik denk dat hij bij een rooie ipv gele peilstok blijft..... :shock: :shock: :shock:

Idd bij FIAT concern Ferrari kan men toch wel even stiekum een Alfaloogootje in een blokje slaan. :wink:Dit zal echter wel te weinig realisch zijn.
Ach jah....... Capituliere. Als ie maar goed klinkt, dat vindt ik tig keer belangrijker.

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: zo jan 09, 2005 18:15
door bert
@Psillen

Ik vindt het gewoonweg teleurstellend. Kijk eens naar nieuwe modellen Nissan.......

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: zo jan 09, 2005 20:32
door psillen
Nieuwe modellen van Nissan? Ik ken ze niet zo goed. Toch alleen de Z is interessant?
Ze hebben wel een veel grotere markt. Noord-Amerika, daar doet Alfa niets en in Azië maar heel weinig.

Re: RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: zo jan 09, 2005 22:21
door giuliaforjulia
[quote="sudregister1972"]Vind het maar een lelijk amerikaans achtig blok om te zien :cry: Hoop dat ze met een beetje gevoel voor emotie de Alfa variant er beter proberen uit te laten zien.

quote]
:schrik: Ik vind er ook niks an, weer een stukje alfa nostalgie verloren. Des te beter op de oudjes passen :sick:

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: ma jan 10, 2005 13:17
door bert
Ik mag hopen dat men veel werk heeft verricht voor gebruik Alloytec in een Alfa Romeo.
Verbruik is naatje en 70 pk per liter is eighties. Ik ga nog steeds af op 280 pk die Kalbfell
claimt en ieder geval Alfa waardige prestaties levert. Zeker omdat opvolger wederom zwaarder is en 4X4 ook veel gewicht op de weegschaal legt.

http://www.theaustralian.news.com.au/co ... 32,00.html

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: ma jan 10, 2005 14:57
door LC
Quote: Holden says it will build the Alloytec V6 in various sizes for other GM brands, including Saab and Alfa Romeo. While it's difficult but possible to imagine it under the bonnet of a Saab, it's inconceivable and verging on sacrilegious to conceive it as any replacement for the passionate and peaky Alfa Romeo 3.2.

Vreselijk! Als dit ons voorland is dan wordt het in de toekomst rijden in oude Alfa's en/of nieuwe BMW's, maar zeker niet in nieuwe zware, dorstige en kortademige Alfa's.... :evil:

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: ma jan 10, 2005 15:22
door kai
Eh.. iets anders: komt de motor ook weer dwars(bah!) voorin te liggen ?

Re: RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: ma jan 10, 2005 15:45
door Pietro Originale
Eh.. iets anders: komt de motor ook weer dwars(bah!) voorin te liggen ?
Voorwielaangedreven = motortje dwars (behalve bij OOOO)

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: ma jan 10, 2005 15:47
door kai
En Audi ?

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: ma jan 10, 2005 15:51
door bert
Waarom bouwen ze niet een Alfa op basis van de Holden 5.7 V8 Alloytec met RWD???
Dat zijn nu de auto's waarin Holden wel goed in is. Bij Top Gear werd de Holden zeer
goed beoordeeld en met name RWD chassis.
Bouw op basis van GM materialen maar een simpele Alfa die lol geeft en plaats van een quasi moderne auto te fabrieken. Gewoon goed, sterk,simpel en ouderwetse grunt....voor
hetzelfde geld als de Holden uiteraard.

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: ma jan 10, 2005 16:00
door LC
Ouderwets en low-tec hoort niet bij Alfa. De 105's en 116's mogen naar huidige maatstaven wel simpel zijn, maar waren dat in hun tijd niet. Om maar te zwijgen van de voor-oorlogse Alfa's. Alfa zou een soort italiaanse BMW moeten worden: Rijplezier samen met innovatie. Ik vrees alleen dat gezien de financiële situatie bij (GM-)Fiat dat er niet meer in zit. Alweer een fameus merk dat verloren gaat (zie ook Lancia en nog vele anderen). :roll:

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

Geplaatst: ma jan 10, 2005 17:23
door ciclista
@Bert, ik ben erg nieuwsgierig geworden naar wat voor auto(s) je zelf rijdt...vertel 's