kroehlur

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

do jan 13, 2005 15:59

Helemaal gelijk mijn ziens. Het is moeijelijk om een super-lichte auto te bouwen tegenwordig vanwege alle veiligheidseisen en milieuregels (die ook allemaal goed zijn, hoor) maar Lotus heeft bewezen dat het kan. Toen ik in New York woonde zat ik op school met een berg auto ontwerpers in spe in ik heb ze continu gevraagd waarom ze niet naar een sort 'bare-bones' auto gaan in plaats van steeds meer gewicht en luxe. En auto hoeft toch geen woonkamer op wielen te zijn.

Trouwens was de TZ toen die nieuw was gewoon enoorm duur, maar dat even ter zijde.

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

do jan 13, 2005 16:26

Het blok ziet er mijns insziens niet uit. Het laat me volkomen koud. Auto kan er nog zo geweldig uitzien, maar als je onder de kap zo'n vies ding hebt doet dat in zekere mate afbreuk aan het belevingsgevoel. Het mag dan een knap staaltje worden om er straks 280 of 380Pk uit te peuren, maar in een bak van 1400+kg doet het mij nog niets. Met anderhalve ton de bocht om .... en de rechtelijnsnelheidssensatie ebt heeel snel weg...
Hopelijk komt er niet teveel 3 letterige afkortingen techniektoeters en bellen in, da's nog erger. Neu laat maar eerst eens zien.
Ik ben van de max.1000kg catagorie met mooi blokkie en rechtstreekse verbinding van mijn gaspedaal naar achteren ( of voren ). Niks wire en zo :wink: :wink: :wink:
Ik vind het wel knap hoor van de techneuten, daar niet van hoor !!!!!

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

do jan 13, 2005 20:02

Volgens mij zou Alfa/Fiat er goed aan doen om in navolging van het succes van de 1.9 en de 1.3 JTD (en als copie van PSA/Ford) een 1.6 JTD 16V uit te brengen met ongeveer 110 PK. Voor een 147 zou dit een uitstekende motor kunnen zijn voor de km vreters. Uiteraard met een goede doorontwikkeling van het roetfilter.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

do jan 13, 2005 20:25

Die steeds meer vermogende motoren voor steeds zwaardere auto's is een absurde ontwikkeling.

Allegerita!!!

Dàt is het toverwoord. Veel meer fun bij een normaal verbruik.

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

do jan 13, 2005 23:00

De mensen willen:
- Kreukelzones
- Airbags
- Geluiddemping
- Airco
- Electrische ramen
- Kwaliteitsgevoel

Gevolg: véél gewicht.

Je kunt nog zoveel pk's in een zware auto stoppen. Een lichte auto rijdt op een of
andere manier toch anders. Zelfs als de gewicht/pk verhouding hetzelfde is.

In mijn ogen is een Lotus idd. meer sportauto dan een Ferrari, Porsche, etc.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

vr jan 14, 2005 10:26

De mensen willen:
- Kreukelzones
- Airbags
- Geluiddemping
- Airco
- Electrische ramen
- Kwaliteitsgevoel

Gevolg: véél gewicht.

Je kunt nog zoveel pk's in een zware auto stoppen. Een lichte auto rijdt op een of
andere manier toch anders. Zelfs als de gewicht/pk verhouding hetzelfde is.

In mijn ogen is een Lotus idd. meer sportauto dan een Ferrari, Porsche, etc.

Eeen waarheid als eern koe.Je wordt overladen met zaken waar IK niet op zit te wachten. Ik hou wel van een beetje basic. Bezuinig op alles, behalve op de motor.KG/PK dat is alles bepalend. zolang het (het gewicht) maar niet te gek wordt. Als de overheid toch nog wat regeltjes wil verzinnen om zware auto's uit te bannen "Straf" mij hier dan maar mee... Ik wil ook best concessie doen. :biggrin:
Afbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

vr jan 14, 2005 11:41

Helemaal mee eens!

Ik heb een Elise 111 R hoog op mijn prioriteiten-lijstje staan :lol: . Niet in plaats van, maar meer naast de Alfa's. Alfa maakt zoiets niet en ik vrees dat ze dat ook niet gaan doen.
En zo'n Toyota-motor is heus zo erg niet, als ie maar niet in een Toyota-verpakking zit! :twisted:

Gebruikersavatar
ChickenBoy
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:41
Locatie: Heerhugowaard

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

vr jan 14, 2005 12:57

Alfa is een massafabrikant, en die moet maken wat de massa wil.
Voor heel lichte en (dus) basic auto's als de Lotus / Opel Speedster, Donkervoort etc. is te weinig vraag voor een merk als Alfa.

Ook BMW gaat van zwaar naar erger, omdat de klant het wil. De massa wil luxe, veiligheid en comfort. Daarbij moet het betaalbaar blijven. Dat is allemaal het beste te realiseren met zware auto's. Helaas.
1995 Alfa 155, 2011 Fiat 500, 2010 Mitsubishi ASX
(Ooit: 1976 X-1/9, 1985 Uno, 1988 Celica, 1990 Uno, 1994 MR2, 1996 Bravo, 1997 V70, 2001 Cherokee, 2001 barchetta, 2003 Alfa 147, 2006 Panda, 2007 Colt, 2008 Grande Punto, 2008 Mazda 5)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

vr jan 14, 2005 13:14

De oplossing:

Afbeelding

De Minari Boxer

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

vr jan 14, 2005 13:26

Is dat niet zo'n kitcar met Alfa-boxer? Heb je wat spec's?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

vr jan 14, 2005 13:28

Zie deze topic.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

vr jan 14, 2005 13:45

weg

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

do jan 27, 2005 10:29

Ik keek vandaag op Italiaspeed. Nieuwe Brera krijgt 3.0V6 met 250 pk en 3.2 met 280 pk. Mooi!

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

do jan 27, 2005 23:21

Dus met de pk's zit het wel goed. Dat is echter het halve verhaal. Minstens zo belangrijk, het gaat tenslotte om een Alfa, hoe klingt de motor en hoe wordt het vermogen geleverd.

Duitsers hebben daar een mooi woord voor: Leistungsentfaltung.
In dit opzicht is de echte Alfa V6 natuurlijk geweldig. Als de nieuwe motor dit kan evenearen, kan het niet meer mis. O ja, liefst niet zo'n stuk lelijk plastic erop.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

jan bert

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

vr jan 28, 2005 10:24

LC:En als laatste (zie BMW 1-serie): RWD kost beenruimte en bagageruimte. Allemaal factoren die voor ons als liefhebbers niet zo tellen, maar voor het grote publiek wel......
daarom krijg ik nooit iemand zo gek om bij mij achterin te zitten :twisted: scheelt weer benzine

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”