@psillen
Die tijd van het genieten van de subtiliteiten van een Alfa Romeo motor als bijvoorbeeld motorgeluid, verchroomde inlaatbuizen en zelfs de vormgeving van motorblok is naar mijn mening voorbij met komst van GM motoren.
Ik ga er vooralsnog uit dat motoren qua prestaties, verbruik,betrouwbaarheid etc. een dikke voldoende gaan scoren. Ik durf te beweren dat het motorgeluid niet des Alfa zal worden
en ook nimmer zou peaky/heftig zal reageren op gaspedaal. GM motoren kennende is
met name veel aandacht besteedt aan mid range en draaimoment onderin. Ik heb zelf een
keer gereden met Ecotec Opel V6 3.0 24V met 210pk. Dat was echt een zeer goede motor
maar benadert Alfa V6 gevoel zelfs niet bij benadering. Maar vernieuwing motorrange
is onvermijdelijk en dan maar liever excelleren in prestaties.
Ik ben meer benieuwd of RWD wellicht een mogelijk gaat worden. De MG/Rover 75 V8
heeft op basis van FWD platform de nodige modificaties ondergaan waardoor het mogelijk
is gebleken motor in lijn in te bouwen. Erg dure operatie maar wellicht is Premium wel
ontworpen met de gedachte van switchen keuze aandrijving voor/achter/4WD.
Wordt nog steeds gemeld op Italiaspeed dat GTV met RWD wordt uitgevoerd en ik denk dat
men het wellicht in gedachte zal houden als de markt erom vraagt. Voordeel van cooperatie
met GM is dat alle motorondelen,carter bakken, cardan aanwezig zijn om in lijn te bouwen.