bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

vr jan 28, 2005 11:42

@psillen

Die tijd van het genieten van de subtiliteiten van een Alfa Romeo motor als bijvoorbeeld motorgeluid, verchroomde inlaatbuizen en zelfs de vormgeving van motorblok is naar mijn mening voorbij met komst van GM motoren.
Ik ga er vooralsnog uit dat motoren qua prestaties, verbruik,betrouwbaarheid etc. een dikke voldoende gaan scoren. Ik durf te beweren dat het motorgeluid niet des Alfa zal worden
en ook nimmer zou peaky/heftig zal reageren op gaspedaal. GM motoren kennende is
met name veel aandacht besteedt aan mid range en draaimoment onderin. Ik heb zelf een
keer gereden met Ecotec Opel V6 3.0 24V met 210pk. Dat was echt een zeer goede motor
maar benadert Alfa V6 gevoel zelfs niet bij benadering. Maar vernieuwing motorrange
is onvermijdelijk en dan maar liever excelleren in prestaties.

Ik ben meer benieuwd of RWD wellicht een mogelijk gaat worden. De MG/Rover 75 V8
heeft op basis van FWD platform de nodige modificaties ondergaan waardoor het mogelijk
is gebleken motor in lijn in te bouwen. Erg dure operatie maar wellicht is Premium wel
ontworpen met de gedachte van switchen keuze aandrijving voor/achter/4WD.
Wordt nog steeds gemeld op Italiaspeed dat GTV met RWD wordt uitgevoerd en ik denk dat
men het wellicht in gedachte zal houden als de markt erom vraagt. Voordeel van cooperatie
met GM is dat alle motorondelen,carter bakken, cardan aanwezig zijn om in lijn te bouwen.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

vr jan 28, 2005 15:24

De echte ware Alfa V6 soundtrack: http://www.g-site.com/alfaxtc/sound.htm

Prachtig...

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

zo feb 13, 2005 19:15

Een van de redenen dat ik per se klassiek wil rijden is dat ik om het even welke moderne auto na een paar dagen ZAT ben. Mijn vader heeft een nieuwe MB E- klasse. Alle toeters en bellen erop. Mooie wagen hoor. Rijdt FANTASTISCH. Snel, fijne automaat. Luxe, mooie afwerking. Geweldig allemaal. Hele luxe Taxi...........
Na een paar keer erin rijden geloof je het allemaal wel.
Vorige maand een week in een volle mep 164 gereden. Alles elektrisch, zoef zoef, heel stil vergeleken met mijn berlina. Na twee dagen: Mwah....
Elke keer dat ik in de Berlina stap blijf ik het LEUK vinden. Je moet werken met zo'n auto. Hij weegt niet teveel, er zit weinig luxe op, komt goed vooruit in het verkeer.
Blijf het veeeeel mooier om te zien vinden dan dat moderne spul. En wat moet ik met een auto die op 250 begrensd is? Wanneer kan ik dat rijden dan?
Opvallend vind ik dat auto's nog net zoveel storingen hebben als 30 jaar geleden.
Alleen is de aard van de storingen veranderd. Tegenwoordig allemaal elektrische problemen.
Ik HEB geen CV dus dat gaat niet stuk.
Ik HEB geen elektrieken ramen dus die gaan ook niet stuk.
Ik HEB geen I-drive , zevenvoudig schakelende automatische versnellingsbak met flippers aan het stuur, en fly-by-wire controle, met cruise control en automatische afstandshouder. Heb t nooit gemist ook!
Een fijne auto weegt rond de duizend kilo, hangt aan het gas, stuurt en remt gecontroleerd en beheerst en heeft achterwielaandrijving.
Daarbij zitten er geen nutteloze zaken op, en geeft hij je een goed gevoel als je ermee op pad bent.
Vertel mij maar welke moderne auto ik dan kopen moet????
Ik zou nog niet eens een nieuwe Porsche willen! Veel te zwaar! Kijk ook eens wat een nieuwe F430 weegt!!! Heb 360 Modena gereden, maar vond de eigenaars oude 308 GTB VEEEEEEL leuker rijden! En er is echt niet EEN fabrikant die DAT snapt!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

zo feb 13, 2005 19:36

Afbeelding


of de Playstation Ferrari van Herr Schumacher?? Zelfde verhaal.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

zo feb 13, 2005 23:46

Heb 360 Modena gereden, maar vond de eigenaars oude 308 GTB VEEEEEEL leuker rijden! En er is echt niet EEN fabrikant die DAT snapt!
Rik
En wat dacht je dan van een Lotus Elise of Exige wegen zeker niet teveel,en veel fun en goedkoper en exclusiever dan een Ferrari. :thumbs: =P~

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

ma feb 14, 2005 09:37

Enig idee wat de kosten zouden zijn om terug te keren naar RWD, lichtgewicht etc etc???

Voorbeeld:

Ik zou zelf graag de snelheid van F1 terug willen brengen omdat het gevaarlijk wordt en spektakel vergroten. Kleinere vleugels, grote slick banden en auto's worden bereden door coureurs en puur mechanisch. Klinkt simpel maar constructeurs hebben aangekondigd dat dit hen teveel geld zou gaan kosten (o.a. electronische shit verwijderen bijv.) Motoren en versnellingsbakken moeten compleet opnieuw worden ontworpen zodat zij door coureurs
kunnen worden bediend. Op hedendaagse F1 heb je mega kleine koppelingsplaatjes, kan geen mens bedienen. Alles moet opnieuw worden ontworpen en bedacht.
Men zou een compleet andere weg bij ontwerpen in moeten slaan.

Dat geldt ook voor automobielen waar hevig wordt geleund op bestaande techniek, die uitgewisseld kan worden, verfijnd wordt met TCS, ABS en net als huidige F1 hevig wordt geleund op de banden. Enige overeenkomst met huidige F1 en personenauto is dat men
ellenlange proefsessies kan houden om weggedrag/bandenleven te optimaliseren en niet langer een ontwerper zoals in de jaren 60 bijv. allerlei achterasconstructies op tekentafel bedacht. Electronica is echt een kostenbesparende factor en net als F1 helpt het ons
bij bediening van de techniek.
Zou financieel denk ik onhaalbaar zijn om laag gewicht, RWD te produceren. En niet echt nodig...gezien huidige vraag.

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

ma feb 14, 2005 14:27

Wat de markt vraagt: Er is een ´leichtbau´ fabrikant: Lotus. Waarom lukt het dan niet om produktieaantallen te halen zoals Porsche en Ferrari?
Waarom overweegt Donkervoort om luxere auto´s te gaan bouwen?
Juist, de markt vraag om meer luxe en comfort.
En waarom ook niet, zou je zeggen. Tenminste bij de dagelijksgebruikauto´s waar geld mee te verdienen valt. BMW kan op zo´n fijne manier comfort en sportiviteit combineren dat het gewoon blijkt te kunnen, dus moeten andere fabrikanten dat ook maar proberen te benaderen.
En voor de die-hard´s kan er dan een ´Autodelta´ variant gemaakt worden misschien.
Hoewel: BMW´s 3-serie coupe clubsport-variant wordt bijna niet verkocht, maar misschien zijn Alfa rijders anders (en dan bedoel ik de Alfa rijders die een nieuwe kunnen rijden!).
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

ma feb 14, 2005 19:02

Er zijn zat kitcars die geen drol wegen en waar je hele leueke dingen mee kunt doen tegen aardige prijzen. een leuke fisher fury met twin spark en een kilo of 700 bijv....... [-o<

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Interview Kalbfell met Auto Motor und Sport

ma feb 14, 2005 20:22

Het gaat natuurlijk niet om gewicht. Vergelijk een Alfa Duetto eens met een MGB waar
de weegschaal veel minder aangeeft voor de MG maar de MG rijdt leuk maar agrarisch.
Voor lekker rijden gaat het om handling en zoals de Engelsen het noemen nimble.
Alfa's waren nooit echt licht in hun tijd maar draaide om handling.
Laag onafgeveerd gewicht en gewicht wegnemen op kritieke punten.
Het wordt vervelend om merk weer te noemen maar bij BMW is de gehele neuszijde van alu,
M versies hebben speciaal dak, motor is voor een deel van magnesuim wat 30% gewicht
bespaard t.o.v. aluminium. Magnesium A-armen etc. Bij mij gaat erom dat auto nimble
aanvoelt oftewel lichtvoetig. En het moet ook een beetje gevaarlijk zijn en adrenaline
doen stromen.
Ik heb de Saab van mijn vader vaak gereden maar gedrag is zo veilig als het maar zijn kan. Kan je op 95% van zijn kunnen berijden en auto zal zich nooit misdragen. Dat is saai,
oninteressant en kent gewoonweg geen reward voor bestuurder. De lol zit ook een beetje in dat het fout kan gaan en dat je met beleid/respect moet rijden IMO. Iedere boerenlul
kan snel gaan met een VW GTI.
Idee van bezitten van een 911 vindt ik ook al aantrekkelijk omdat het gevaarlijk is, je weet
dat je moet opletten en zwaar wordt gestraft als je signalen negeert.
Hardrijden in mijn voormalige Alfa's als Alfetta/Berlina vroeg om respect en alertheid.
Alfetta was behoorlijk lastig en dus een uitdaging om juiste moment in te sturen met bepaalde stand gaspedaal in de regen op Zandvoort.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”