Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

di sep 18, 2012 19:03

Alleen de V 6 en hebben 5 gaats velgen,..alle andere typen 4 gaats velgen,.. 8)
Correctie, alleen de 2.5 V6 hebben 5 gaats.

Velgmaat is idd 6J x 15 ET 45.

Mooie auto Han. Gaan we die nog es een keer zien bij een clubmeeting? Dit is 1 van de weinig rijdbare Novanta`s die ik nog nooit in het echt gezien heb.

Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 648
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

di sep 18, 2012 19:18

Oh ja van de 90 is natuurlijk 15...

Wat zijn de scheerkoppen van de 75 dan?
Weet ik eerlijk gezegd niet maar gok op 14.....15 was mi alleen voorbehouden aan de top novanta's en 75 3.0 qv (America's hadden ook slechts 14en, 75turbo europa en standaard TS lmv idem)

Grtz,fRank
De 4 gaats scheerkoppen zijn er zowel in 13 als 14 inch. Als ik het goed zie zijn dit 13 inch velgen:

Afbeelding

Onder mijn 75 zitten momenteel de 14 inch versies (ET45). 15 inch in 4 gaats uitvoering bestaan zover ik weet niet.
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
hanalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 742
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 09:51

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 10:08

Alleen de V 6 en hebben 5 gaats velgen,..alle andere typen 4 gaats velgen,.. 8)
Correctie, alleen de 2.5 V6 hebben 5 gaats.

Velgmaat is idd 6J x 15 ET 45.

Mooie auto Han. Gaan we die nog es een keer zien bij een clubmeeting? Dit is 1 van de weinig rijdbare Novanta`s die ik nog nooit in het echt gezien heb.

Moet je voorlopig teleurstellen, deze Novata verkeerd in zeer goede staat, en op stalling, en op bokjes en onder een afdek hoes,..!

Dit is een van de weinige met een analoog daschbord,..!!! dus gewoon metertjes,.. geen letjes,..!!! Zeldzaam,..??

Klopt het maar 5 van in Nederland,..??

Zet even mijn zinnen op 1 van mijn andere Bella's,.. de Lancia moet eerst rijdbaar zijn,.. 8)

De omhoog staande raamrubbers,. kwaal van deze Bella,. inmiddels hersteld,. 8)

Maar hier nog wat foto's,.. :)

Afbeelding

Afbeelding

En voor de goede kijkers,.. chrome strip op achterbumper is,..beschadigd,...geknikt,. die zoek ik dus nog,.??

En ja achterklep is onder het Alfa Romeo embleem ook niet meer helemaal fris,.!

Alleen staat ze nu wel op Ronal 's,.. maar heb de originele getoonde velgen en de banden erbij,..!

Afbeelding
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 13:08

Tjah Han, als er maar een handje vol in Nederland nog rondrijden..., dan is alles wat ook maar een ebetje afwijkt al snel uniek,... meen dat dit een super is,... die hebben geen digitaal dashboard,... en beweegbare onderlip meer,... Dacht ik ??
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
hanalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 742
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 09:51

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 13:31

Als je op mijn foto klikt,.. zie je op de vergrote afbeelding, daar staat duidelijk, een SUPER type,..??

Inderdaad de mijne met beweegbare onderspoiler,..!!

Nee dan deze,..!!

http://youtu.be/KZ9Dd4AfP-A

En inderdaad deze V6 2.0 wel met 4 gaats velgen,..??

Rare jongens die Italiaanen,.. 8)
Laatst gewijzigd door hanalfa op wo sep 19, 2012 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 13:34

Staat als QO op kenteken...

Vreemde auto dus... omgebouwd naar analoog dashboard? Verkeerde emblemen? Wel de juiste spoiler? Omgekat? Luie RDW man?

Er klopt iig iets niet... of staan alle Supers als QO op kenteken?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
hanalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 742
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 09:51

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 13:48

Nee, nee, niet gelijk zo afwijzen Jack,... 8)

Gegevens opgevraagd via Marco Fazio,... al lang geleden,.!

Bella komt uit Spanje,..uhm moet het goed zeggen is gemaakt in Italië voor de spaanse markt,.. daar waren de te verkrijgen uitvoeringen anders dan bij ons,..!

De Novanta heeft wel bijna een jaar op het fabrieks terrein gestaan in Milaan

En is daarna vanuit Spanje,. naar Nederland geimporteerd,. 8)

Bouwjaar is 01 -09 -1986,.. in 1987 naar Nederland via Spanje !!??,.. toch vrijstelling van de wegenbelasting op grond van het BOUWJAAR in Italië,..!



Dear Mister Neienhuijsen,

with reference to your request we are informing you as follows.

According to our documentation files, the chassis number ZAR 162A0000007137 originally corresponds to an Alfa 90 6C 2.5 L Super Jetr., manufactured on the 1st September 1986 and sold on the 12th November 1987 in Spain.

The body colour is metallic neutral grey.


Yours, Sincerely,



Marco Fazio



Tel. +39 02 444 29 115

Mob +39 334 62 95 381

Fax +39 02 444 28 152

marco.fazio@alfaromeo.com



Alfa Romeo Automobilismo Storico

Centro Direzionale

Viale Alfa Romeo

20020 Arese (MI) Italy
Laatst gewijzigd door hanalfa op wo sep 19, 2012 14:48, 6 keer totaal gewijzigd.
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 13:51

Ik wijs niet af hoor... maar volgens mij hebben alle QO's af-fabriek toch digitaal dashboard?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
hanalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 742
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 09:51

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 14:09

Dus niet,.. zoals maar weer blijkt,.. verschillende typen voor diverse landen,.. :lol:

Ik heb dus een gewoon analoog dashbord,.. met metertjes,.. volgens mij hetzelfde als in een Alfa 75,.

Kijken of ik nog ergens een foto kan vinden,.. na mijn PC crash,.1 jaar geleden,..!!!

Whow na lang zoeken,.. :lol:

Afbeelding

Maar wel te zien, de bekleding is als nieuw,.. net als de rest van de staat van de Novanta,.. 8)

Staat alweer een paar jaar stil,.. eigenlijk wel zonde,..denk dat ze met de volgende " Mille Miglia Nijmegen " weer van stal komt,.... :D
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 15:56

Kan kloppen Han, mijn 90 kwam ook uit 1986, was geloof ik in dec 87 op naam gezet, maar het kenteken Begon met XF dus 1989. Ik heb wel eens gehoord dat auto's via een ander land werden geïmporteerd om de bpm o.i.d. te omzeilen.

De klokkenwinkel lijkt me eerder uit een "gewone" 90 te komen. Ik zat laatst in een 2.0 met dezelfde meters. De grill op een super is in ieder geval wel anders.
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 15:58

Staat als QO op kenteken...

Vreemde auto dus... omgebouwd naar analoog dashboard? Verkeerde emblemen? Wel de juiste spoiler? Omgekat? Luie RDW man?

Er klopt iig iets niet... of staan alle Supers als QO op kenteken?
Tjah btje luie gasten bij het RDW denk ik. Mijn 90 QO stond als een 2.0 v6 geregistreerd ..
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 16:19

Volgens de onvolprezen www.alfa90register.info site:
The last contractions

In 1986 , on the Torino Motorshow , the Alfa 90 Super was introduced . Some changes were made to the car : A new grille with a wider chrome Alfa heart and slimmer bars . Some of the cars didn't get the movable spoiler anymore . It looks like they just used this expensive detail on the cars 'till they ran out of stock .

All available models from that moment on were only delivered in the Super version . The Qo lost its digital dashboard , because of various complaints and ,as a new option , owners could choose an ABS brake system .
De Super is dus de Unificato der 90's?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
hanalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 742
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 09:51

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 16:37

Volgens de onvolprezen www.alfa90register.info site:
The last contractions

In 1986 , on the Torino Motorshow , the Alfa 90 Super was introduced . Some changes were made to the car : A new grille with a wider chrome Alfa heart and slimmer bars . Some of the cars didn't get the movable spoiler anymore . It looks like they just used this expensive detail on the cars 'till they ran out of stock .

All available models from that moment on were only delivered in the Super version . The Qo lost its digital dashboard , because of various complaints and ,as a new option , owners could choose an ABS brake system .
De Super is dus de Unificato der 90's?
Multo Grazie Jack,.. 8) 8)

Deze info is nieuw voor mij,.. maar dan klopt het wel,..welke Grill hoor ik dan te hebben,..?? en heb ik dan ABS en of niet,...??

Maar lijkt me onwaarschijnlijk deze Bella heeft meer dan een jaar bij Alfa Romeo gestaan,.. dus geen ABS,..?

Heb nog wel de beweegbare onderspoiler,.. maar de juiste Grill,.. en ABS,..!!??

Zal jullie eerlijk vertellen jongens,..was zo maf van de Bella destijds,.. motorkap niet eens opengemaakt,.. ik moest en zou die auto krijgen,..!!

Kwam bij de auto,..gelijk verkocht,.. niet afgaan op je waarnemingen,..!!!

Maar toen ze de motor starten,.. en ik de V6 hoorde,.. mierentietjes,.. 8)

En toen ook nog een stukje rijden,.. whow bijna een orgasme,.. :lol:

Motorkap niet eens open gemaakt,..ik moest en zou die Alfa krijgen,.. 8)
Ciao Han,

Alfa Romeo 166 2.5 V6
Alfa Romeo Spider 3.0 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo
Alfa Romeo 164 2.0 TS
Alfa Romeo 90 2.5 V6 QO
Alfa Romeo 33 1.4 IE SW
Lancia HPE 2.0 IE Executive

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 18:50

Het maakt allemaal geen fluit uit maar dit is of een Super met 5 gaats onderstel en de 2.5 V6 motor, of een 2.5 QO met het analoge Super dashboard, super grille en super interieur. Ik geloof nooit dat dit zo af fabriek komt. Daar is ooit iemand wezen knutselen. De italianen maken er soms wel een potje van maar zo heb ik ze nog niet eerder gezien. Afgaande op mijn kennis van dit type ga ik af op de 2e optie. Wegens problemen met het digitale dahboard is er maar een analoog setje in geplaatst. Tevens is daarbij het interieur en grille overgezet omdat dit mooier was(?).
Maar dat blijft een gok hè. Verder is het een mooie auto. Jammer dat ie nog niet rijdbaar is.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: 1e Alfa 90 topic; vul aan waar u wil...

wo sep 19, 2012 22:17

Het maakt allemaal geen fluit uit maar dit is of een Super met 5 gaats onderstel en de 2.5 V6 motor, of een 2.5 QO met het analoge Super dashboard, super grille en super interieur. Ik geloof nooit dat dit zo af fabriek komt. Daar is ooit iemand wezen knutselen. De italianen maken er soms wel een potje van maar zo heb ik ze nog niet eerder gezien. Afgaande op mijn kennis van dit type ga ik af op de 2e optie. Wegens problemen met het digitale dahboard is er maar een analoog setje in geplaatst. Tevens is daarbij het interieur en grille overgezet omdat dit mooier was(?).
Maar dat blijft een gok hè. Verder is het een mooie auto. Jammer dat ie nog niet rijdbaar is.
Volgens mij klopt het toch gewoon?
The last contractions

In 1986 , on the Torino Motorshow , the Alfa 90 Super was introduced . Some changes were made to the car : A new grille with a wider chrome Alfa heart and slimmer bars . Some of the cars didn't get the movable spoiler anymore . It looks like they just used this expensive detail on the cars 'till they ran out of stock .

All available models from that moment on were only delivered in the Super version . The Qo lost its digital dashboard , because of various complaints and ,as a new option , owners could choose an ABS brake system .
Gezien het bouwmoment (1 September 1986) is dit een 90 2,5 V6 (QO) Super met beweegbare spoiler (waren blijkbaar nog niet op...), Super grill, logischerwijs een 5-gats onderstel, analoog dashboard en Super interieur.

Geeft een mooie peildatum voor diverse zaken... Alle 90's van 1 September 1986 of later moeten een Super zijn en van 1 Sept of eerder moeten een beweegbare spoiler hebben.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”