Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse. Nu met fo

do sep 11, 2008 22:24

Hallo medeforummers,

Gisteren geen tijd gehad voor een update. We zitten nog in hetzelfde hotel waar we maandag aankwamen. Gisteren en vandaag veel dingen gedaan. Eerst in colonne via de autostrada met ook voor italiaanse begrippen illegale snelheden :lol: naar een fabriek in Modena van Parmesaanse kaas en op het zelfde terrein, van de eigenaar een privecollectie Maserati's. Bijzonder mooi zie foto die helaas een beetje bewogen is.
Daarna gingen we in colonne naar Maranello en welke fabriek daar zit hoef ik natuurlijk niet te zeggen, Heerlijke lunch gehad in het overbekende restaurant tegenover de ingang, tja en dan zie ( en vooral hoor ) je natuurlijk van alles langskomen. het is daar een gekkenhuis!! Maar wel mooi!!.
Vervolgens via binnenweggetjes weer treug naar het hotel voor het altijd weer gezellige diner.

Vandaag een rustdag die wij gebruikte om naar het Gardameer te gaan. het is sinds we in italie zitten prachtig weer. We reden eerst naar Peschira del Garda en vervolgens rechtsom het meer heen. Halverwege is er een mogelijkheid om met een veerpont over te steken, daar hebben we gebruik van gemaakt. Natuurlijk uitgebreid geluncht onderweg met de nodige cappucino's onderweg. we hebben hier veel bekijks onderweg als we in colonne rijden, met veel opgestoken duimen van breed lachende italianen.

Morgen gaan we weer verkassen richting grens italie/oostenrijk, ik hoop dan weer een verslagje te kunnen schrijven.

met een groet van de Alfapapperazzi on tour
Richard www.berlina.nl

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Berlina addicted op wo sep 17, 2008 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse

do sep 11, 2008 22:34

Goeie reis!

We kijken uit naar het volgende bericht :wink:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse

vr sep 12, 2008 00:32

Heeel benieuwd.

Is het een straf om 110 km extra te rijden? :wink:
Maar goed dat jullie geen krappe tijd-planning hebben.

Ben ook benieuwd naar de verdere avonturen 8)
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 669
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:37
Locatie: Oosterhout
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse

vr sep 12, 2008 08:40

Heel veel Plezier Richard! :D
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse

vr sep 12, 2008 18:00

Jaaaa, meine beste freunde, da binn ich wieder, live aus die "heimat".
Vandaag niet echt veel gedaan, was vanmorgen buttweer. We waren rond een uur of elf op het GP cirquit. Er is dit weekeinde een of andere endurance wedstrijd. De paddock stond megavol met allerhande soorten toerwagens. Veel dikke porches, Bmw's en meer van die Duitse zooi.
een enkele verdwaalde 147 en een 156. Het weer was zoals gezegd regenachtig en mistig, het ene moment erg mistig en enkele minuten later een stuk minder. Echt waar de eifel om bekend staat dus.
door de regen hield ik het al snel voor gezien en ben maar een eindje wezen rijden, en,,,,,, al snel werd het droog.
Afijn, jullie lezen het al, niet veel te melden dus. morgenochtend is het verzamelen geblazen bij de ingang van de nordschleiffe. Daar zit een restaurant "die grune Holle" waar we het routeboek uitgereikt krijgen en we te weten komen waar we naar toe gaan.
ik denk dat er net als vorig jaar de eerste dag flink wat kilometers gemaakt moeten worden en we een eind Duitsland afzakken richting OOstenrijk.
We zien het wel, wij hebben er erg veel zin in en zijn er helemaal klaar voor.

WORDT VERVOLGT!!!! (indien ik de beschikking heb over draadloos internet)
Uw Alfapapperazzi ter plekke
Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse

zo sep 14, 2008 18:13

jaja, daar ben ik weer,met een verslag van gisteren en vandaag. Gisteren had ik geen draadloos internet tot mijn beschikking vandaar dat ik niks van me heb laten horen.
We zijn van start gegaan met 16 equippes. In Italie komt er nog eentje bij. Een grote variatie aan Alfa's: diverse 147's waaronder een GTA; een aantal Spiders type 916; een Spider 105-serie; 3 Giulia's; een 75; een Alfetta GTV en mijn Berlina en dan ben ik er nog een of twee vergeten. Voor de boeg stond een rit van zeg 500 km. De ruitenwissers hebben overuren gemaakt, want we hebben aan een stuk door regen gehad. En niet zo'n beetje regen ook! Van mooie plaatjes onderweg hebben we niets meegekregen, want we reden continu een een mist. Overigens de stop was in Tennenbronn in Zuid Duitsland. Geen pechgevallen gehad, iedereen op tijd en heel binnen.
's Avonds de gezamenlijke maaltijd en die was beregezellig en daardoor was het leed en de kou van de dag (want het was slechts een graad of 11) gauw vergeten.
Vanmorgen vertrok de hele karavaan weer voor een rit van plusminus 400 km. en de zon scheen (even). Toch minder regen dan gisteren. We zijn langs de Bodensee afgezakt naar de uiterste grens Oostenrijk/Liechtenstein/Zwitserland waar we vannacht overnachten (in Nauders). Op het moment van schrijven - 18.00 uur - zijn we nog maar met twee auto's gearriveerd. Het diner begint over drie kwartier, dus die anderen mogen wel opschieten! We duiken morgen meteen Italie in, want we zitten hier zo goed als op de grens. Er staat op het menu een rit van 307 km met eindbestemming Vigasio. Of we allemaal morgenochtend vertrokken zijn horen jullie later. Ik ben nu ernstig aan een biertje toe dus liebe Grusse und bis morgen als het draadloze internet mij dit toestaat. PROOST!

Uw Alfapapparazzi
Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse

ma sep 15, 2008 18:07

Ok, ben ik weer. Vandaag een rit gereden van Nauders in Oostenrijk via Merano en Bolzano en verder naar beneden langs Trento en Verona. We zitten nu in Vigasio, ongeveer 10 km onder Verona. Gisteren schreef ik dat er om zes uur nog maar twee equippes waren binnen gekomen. Om zeven uur waren er twee nog niet binnen. Boven op een pas stond een van de Giulia's met een kokende motor en nummer twee bleek een lekke band te hebben. Vanmorgen was dat leed allemaal weer opgelost en vertrok een deel naar Verona via de beroemde Stelvio-pas en een paar anderen die de techniek wat rust gunden, gingen voor de makkelijker route. Aangekomen in het hotel bleek een Giulia een rammeltje te vertonen, waar nu nader onderzoek naar wordt verricht.
Halverwege hebben we heerlijk (19 graden en zon) in een Italiaans restaurantje gegeten. Terwijl wij de spaghetti, de tilapiafilet en de meloen met ham met een kopje cappuciono achter werkten, groepeerden zich een aantal enthousiaste Italianen rond de Berlina en voerden heftige discussies over wat voor een type bella machina dat wel mocht zijn. Een wist te vertellen dat het in ieder geval geen Giulia was! En dat had niets met de Berlina te maken, maar de rekening was slechts 28 Euro voor twee personen! Daar kunnen ze in Holland nog een puntje aan zuigen!
Morgen staat er iets bijzonders op de agenda. 's Morgens een bezoek aan een privecollectie Masserati's in Modena, gevolgd door een uitgebreide lunch in het beroemde restaurant tegenover de Ferrari-fabrieken in Maranello. Ik ben benieuwd!
Wordt vervolgd.

Uw Alfapapparazi on tour
Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse

ma sep 15, 2008 18:15

de Berlina is echt onbekend, merk ik vaak.

toch zijn er heel van gemaakt...

veel plezier :wink:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse

ma sep 15, 2008 20:40

Heeft de papparazzi ook een camera bij zich? Zou wel mooi zijn iig. :D Mooi verhaal iig.

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse. Nu me

wo sep 17, 2008 18:57

Ehh, heb iets fout gedaan de update staat helemaal bovenaan en het eerste bericht van mij is weg. :?:

Mvg. Papparazzi on tour.
richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse. Nu me

wo sep 17, 2008 19:00

Je hebt je eerste bericht ge-edit ipv een nieuwe reactie toe te voegen.

Geeft niks, erg leuk om te volgen zo.

Enjooooooooooooooooooooooooooooy!!!!

Gebruikersavatar
Funkmeister
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: wo okt 11, 2006 11:47

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse. Nu me

do sep 18, 2008 10:44

Hey pa :)

Ziet er leuk uit man, jullie vermaken je wel als ik het zo zie.
Gooi nog eens wat foto's online als je de kans krijgt! :)
Veel plezier, ik zie je snel weer over een weekje.

Groet,

Danny

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse. Nu me

za sep 20, 2008 22:47

hallo medeforrummers, hier alfapapperazzi on tour,
gisteren en eergisteren geen internet gehad, vandaar geen berichten.
even een terugblik. zijn gisteren geweest bij een echte alfaliefhebber. Deze man had een collectie waar je steil van achterover valt!! en een zo mogelijk nog grotere collectie onderdelen. onderdelen die bij ons niet meer te krijgen zijn heeft de goede man nog liggen, en in sommige gevallen zelfs dubbel. Jullie kennen vast de serie op discovery van " die ludolfs' , nou dit is de overtreffende factor!! Alles heeft hij liggen maar hij moet even zoeken waar!!. ik zet er een paar foto's op maar ik heb er zoveel genomen dat ik niet precies weet welke ik erop moet zetten. er is daar ook een sloperij met alleen maar alfa's (ook een item voor de rubriek "achtergelaten liefde".
hij heeft diverse alfa's ruim 20 in rijdende staat, daarnaast nog zeer veel alfa's die niet direct rijdend zijn, en een paar exclusieve fiats en ferrari's.
hij verkoopt ook onderdelen, hij zit op de grens oostenrijk italie in de plaats Paternion.

Vandaag vertrokken voor een rit van ong. 220 km. naar filzmoos. een echte wintersportplaats in oostenrijk, vlak bij de grens met Duitsland. erg koud hier in vergelijking met italie, we hebben de verwarming in de auto vol aan staan!
Morgen een rit van 425 km Duitsland in, helaas is dus het einde in zicht.
de Berlina doet het perfect ( nu ruim 3000km gereden). Een van de Giulia's loopt op 3 1/2 cilinder, ik denk aan een verbrande klep, maar nederland haalt hij nog wel. Dat is op dit moment het enige probleem, even een 156 met een hangende verwarmingsklep waardoor de airco vol open blijft staan.
De berijders komen er ondanks de dikke jassen verkleumd uit, maar dit is niet echt een pechgeval.
In italie nog diverse mito's gespot, en ook nog kennis gemaakt met een italiaan die een perfecte Giulietta had, was eerste eigenaar en zag er ook van binnen smetteloos uit.

Tot zover uw alfapapperazzi on tour, tot morgen, mits ik over draadloos internet beschik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse. Nu me

za sep 20, 2008 22:59

Mooi! Daar loop je even likkebaardend rond...

Zou die Sud 4WD zijn? Spijkerbanden achter...

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: alfapapparazzi "on tour' verslag ter plaatse. Nu me

za sep 20, 2008 23:06

Jaaaaa, was echt genieten daar :D :D :D , overigens die sud had een 1700 16 v blok met 180 pk met idd spikes, die gebruikte hij voor ijs races in scandinavie.

ter aanvulling waar we hier zitten op ruim 1700 mter hoogte is het nu berekoud!!! moeten morgen denk ik ruiten krabben!!!


Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”