Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3952
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jun 03, 2009 09:13

Iedereen kavel 1209-62 al bekeken? 8)
Ik heb het kavel speciaal even opgezocht en moet zeggen, het is zeer aantrekkelijk, zijn die uit de Alfa-generatie?
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
simp
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:02

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jun 03, 2009 10:43

Op de website geenstijl.nl hebben ze in een artikel een PDF met verkoopcijfers van alle merken geplaatst. Je kan rustig de conclusie trekken dat over een paar jaar je weinig 2de hands Alfa's uit 2009 zal vinden. De cijfers zien er niet goed uit. Link: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... koper.html
Alfa Romeo 4C Spider
Abarth 124 Spider

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

wo jun 03, 2009 11:39

Op de website geenstijl.nl hebben ze in een artikel een PDF met verkoopcijfers van alle merken geplaatst. Je kan rustig de conclusie trekken dat over een paar jaar je weinig 2de hands Alfa's uit 2009 zal vinden. De cijfers zien er niet goed uit. Link: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... koper.html
Het zegt nog niet veel volgens mij. Wanneer de aanvoerkanalen niet meer functioneren wordt er natuurlijk erg weinig geleverd, dat is logisch. Dat feit op zich zal ook over heel 2009 best wel het e.e.a. aan verkopen schelen, maar ik verwacht wel dat als alle ellende van Het Faillissement eenmaal achter de rug is, de cijfers ook weer zullen bijtrekken. Er zijn tenslotte zat mensen die gewoon nog zitten te wachten op hun nieuwe Alfa of die afwachten totdat ze er (met een gerust hart) weer een kunnen bestellen.
Eind 2009 praten we verder :wink:

Ik vind het trouwens wel een gemiste kans, zeker in deze tijden, dat Alfa Romeo er zelf niet in is gesprongen en er niet voor heeft gezorgt dat alles zo weinig mogelijk consequenties had/heeft voor de uiteindelijke klanten. Een statement als "jullie krijgen gewoon je auto en hoe we dat achteraf verder met alle partijen rechtbreien is ons probleem" was wel zo elegant geweest, had voor vertrouwen in het merk gezorgt en was bovendien een goede kans geweest om op een hele positieve manier in het nieuws te komen. Het had ze ongetwijfeld best wat gekost, maar het zou ook effectievere PR zijn geweest dan welke reclamecampagne dan ook. Nu kampen ze in plaats daarvan alleen maar met nog een extra betrouwbaarheids-imagoprobleem.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MaranelloGT

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

za jun 06, 2009 12:59

Ik vind het trouwens wel een gemiste kans, zeker in deze tijden, dat Alfa Romeo er zelf niet in is gesprongen en er niet voor heeft gezorgt dat alles zo weinig mogelijk consequenties had/heeft voor de uiteindelijke klanten. Een statement als "jullie krijgen gewoon je auto en hoe we dat achteraf verder met alle partijen rechtbreien is ons probleem" was wel zo elegant geweest, had voor vertrouwen in het merk gezorgt en was bovendien een goede kans geweest om op een hele positieve manier in het nieuws te komen.
In principe ben ik het helemaal met je eens. Maar tussen zo'n statement willen maken en iets dergelijks ook echt waar kunnen maken zit een wereld van verschil. M.b.t. de wagens uit het Kroymans faillisement is dit gewoonweg onmogelijk. De wagens die al in Nederland of Antwerpen waren gearriveerd, waren in principe eigendom van Kroymans. Over de eigendomsrechten daarvan schijnt na het faillisement een ingewikkeld juridisch steeekspel te zijn ontstaan. Van wie zijn de auto's nu? Van sommige auto's was door dealers al BPM aan Kroymans betaald die het vervolgens niet had doorbetaald aan de fiscus. Etc.
Het is dan voor Alfa Romeo of de nieuwe imprteur gewoonweg onmogelijk om iets met die auto's te doen. Die auto's zijn niet van Alfa Romeo of de nieuwe importeur dus die kunnen ze ook niet aan de klanten leveren.

Voor de auto's die nog in Italie stonden. (In de laatste fase voor het faillisement werden voor Nederland geproduceerde auto's niet meer naar Nederland verscheept, omdat men in Italie de bui al voelde hangen) is het gelukkig een ander verhaal. Die auto's waren geen eigendom van Kroymans maar van Alfa Italie en die komen alsnog relatief snel bij hun nieuwe baasjes terecht via de nieuwe importeur.

De laatste weken zie je dat steeds meer mensen die wachten op een auto uit de Kroymans boedel hun order annuleren (al dan niet op aanraden van/in overleg met de dealer en/of nieuwe importeur) en via de nieuwe importeur maar een nieuwe bestellen. Dat is helaas het enige wat de nieuwe importeur in die gevallen kan betekenen. Financieel is dat vaakt ook nog niet eens zo'n slechte optie. Als je nieuw besteld, kan je niet alleen direct kiezen voor de nieuwe motoren, maar de prijzen zijn ook flink gedaald t.o.v. het Kroymans tijdperk.

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?newsid=4091305

boppie

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 08, 2009 05:40

wat die prijzen betreft bij ons nog niks bekend, de offerte voor onze nieuw te bestellen 159 ti met 1.8 turbo motor schijnt bij de leasemaatschapij te liggen en die heeft toegezegd dat we de komende week een nieuwe offerte van hun krijgen, dan de offerte ondertekenen en terug sturen en dan zal die op zijn vroegst eind deze week besteld gaan worden.
met de augustus vakantie in italie voor de boeg reken ik er al geen eens meer op de auto nog voor september te krijgen en wordt mischien nog wel oktober, toch niet gek, in oktober is het een jaar geleden dat we de 159 2.2 jts ti besteld hebben.
en dan als klap op de vuurpijl weten ze bij svl nog geen eens of ze alfa dealer kunnen blijven, schijnen ze deze maand pas te horen en moeten ze bestelde auto,s ook nog eens vooruit betalen aan fiat dus die bereidwilligheid van fiat om mensen die van deze situatie de dupe zijn geworden nu eindelijk eens op korte termijn van een nieuwe auto te gaan voorzien valt ook nogal tegen.
vind het nogal zeer bevreemdend dat er wel geadviseerd wordt door fiat om maar een nieuwe alfa te bestellen maar je dat vervolgens wel moet doen bij een dealer die nog geen eens weet of die wel dealer blijft?
beetje zekerheid voor de dealers en de klanten had toch onderhand wel het minste kunnen zijn waar fiat voor had kunnen zorgen?

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 08, 2009 08:55

Het maakt voor jou als klant in principe niet uit of SvL dealer blijft of niet... Als jij de auto daarbesteld, wordt ie ook gewoon geleverd door SvL. Tenzij ook deze vestiging op de fles gaat...

Garantiebepalingen blijven ook van kracht en reken maar dat Fiat echt wel z'n best doet om de zaakjes weer op orde te krijgen, maar het is allemaal ook niet zo makkelijk als dat het lijkt... Het is zeker zuur dat je een jaar hebt gewacht straks, maar helaas leven we in mega roerige tijden en gaat alles niet meer altijd zoals gepland...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 08, 2009 09:45

Ik vind het trouwens wel een gemiste kans, zeker in deze tijden, dat Alfa Romeo er zelf niet in is gesprongen en er niet voor heeft gezorgt dat alles zo weinig mogelijk consequenties had/heeft voor de uiteindelijke klanten. Een statement als "jullie krijgen gewoon je auto en hoe we dat achteraf verder met alle partijen rechtbreien is ons probleem" was wel zo elegant geweest, had voor vertrouwen in het merk gezorgt en was bovendien een goede kans geweest om op een hele positieve manier in het nieuws te komen.
In principe ben ik het helemaal met je eens. Maar tussen zo'n statement willen maken en iets dergelijks ook echt waar kunnen maken zit een wereld van verschil. M.b.t. de wagens uit het Kroymans faillisement is dit gewoonweg onmogelijk. De wagens die al in Nederland of Antwerpen waren gearriveerd, waren in principe eigendom van Kroymans. Over de eigendomsrechten daarvan schijnt na het faillisement een ingewikkeld juridisch steeekspel te zijn ontstaan. Van wie zijn de auto's nu? Van sommige auto's was door dealers al BPM aan Kroymans betaald die het vervolgens niet had doorbetaald aan de fiscus. Etc.
Het is dan voor Alfa Romeo of de nieuwe imprteur gewoonweg onmogelijk om iets met die auto's te doen. Die auto's zijn niet van Alfa Romeo of de nieuwe importeur dus die kunnen ze ook niet aan de klanten leveren.

Voor de auto's die nog in Italie stonden. (In de laatste fase voor het faillisement werden voor Nederland geproduceerde auto's niet meer naar Nederland verscheept, omdat men in Italie de bui al voelde hangen) is het gelukkig een ander verhaal. Die auto's waren geen eigendom van Kroymans maar van Alfa Italie en die komen alsnog relatief snel bij hun nieuwe baasjes terecht via de nieuwe importeur.

De laatste weken zie je dat steeds meer mensen die wachten op een auto uit de Kroymans boedel hun order annuleren (al dan niet op aanraden van/in overleg met de dealer en/of nieuwe importeur) en via de nieuwe importeur maar een nieuwe bestellen. Dat is helaas het enige wat de nieuwe importeur in die gevallen kan betekenen. Financieel is dat vaakt ook nog niet eens zo'n slechte optie. Als je nieuw besteld, kan je niet alleen direct kiezen voor de nieuwe motoren, maar de prijzen zijn ook flink gedaald t.o.v. het Kroymans tijdperk.

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?newsid=4091305
Ik had deze reactie even gemist, vandaar het wat late antwoord. Ik begrijp heel goed dat niemand zomaar iets kon met de auto's die bij Kroymans stonden. Wat Alfa Romeo misschien wel had kunnen doen, is voor deze klanten simpelweg nieuwe auto's leveren via een ander kanaal in ruil voor de claim op de auto's die bij Kroymans stonden. Dat ze dit ze geld had gekost is duidelijk, maar daar zou natuurlijk weer een heel stevige PR-waarde van deze actie tegenover hebben staan.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 08, 2009 16:49

Dit las ik zojuist.
vr 05 jun 2009, 20:32 Nieuwe importeur kiest voor nieuwe prijspositioneringPrijsverlagingen bij Alfa Romeo lijnden - De overgang van het importschap van Alfa Romeo van particulier importeur Kroymans naar de fabrieksvestiging van het merk heeft voor de consument alvast een prijsverlaging voor alle modellen tot gevolg. De nieuwe importeur vraagt enkele honderden tot duizenden euro's minder voor dezelfde wagens.


Ads door Google
Citroën Nieuwe Auto
Een Nieuwe Auto van Citroën. Bekijk de online showroom!
www.Citroen.nl
Wat is de beste auto?
386 Modellen uitgebreid getest op verbruik, mankementen & veiligheid!
www.consumentenbond.nl
Dacia - Renault groep
Veel ruimte & een goede kwaliteit! Ontdek Dacia, al vanaf € 7995,-
www.dacia.nl
Fiat Group Automobiles Netherlands kiest voor een andere benadering van de markt en zet de verschillende modellen scherper geprijsd in de showroom. Het bedrijf hoopt zo nieuwe klanten aan te spreken en de zakelijke markt te verleiden met bedragen die minder bijtelling betekenen.

De prijslijst van de MiTo begint voortaan bij 17.250 euro, waarvoor je de 78 pk sterke 1.4 16V krijgt. Dat bedrag lag eerst 245 euro hoger. Het prijsverschil tussen de Distinctive-versies ligt hoger. Daar gaat 1.345 euro van af. De voordeligste diesel is er voortaan vanaf 20.950 euro (1.3 90 pk).

159-FAMILIE

Ook bij de 159-reeks voert de kakelverse importeur prijsaanpassingen door. De sedan is voortaan leverbaar vanaf 27.950 euro. De prijs van de voordeligste Sportwagon komt op 29.150 euro, waarmee de stationwagon nu goedkoper is dan de sedan eerst was. Voor de basisversie van de 159 Berlina diende tot voor kort 29.325 euro afgerekend te worden. Tegelijkertijd voegt Alfa Romeo nieuwe motoriseringen aan de prijslijst toe. De afgelopen maart gepresenteerde 200 pk sterke 1750-motor is per direct te bestellen. Hij vervangt de 1.9 JTS en 2.2 JTS-uitvoering, al blijft de 2.2 JTS Selespeed onveranderd leverbaar. Als sedan staat de versie voor 33.850 euro genoteerd. De SW is 1.200 euro duurder. In beide gevallen is de nieuwe kachtbron ruim 1.000 euro lager geprijsd dan de 2.2 JTS, die 185 pk produceert. Op dieselvlak lanceert Alfa Romeo de 170 pk sterke 2.0 JTDm ter vervanging van de handgeschakelde 150 pk sterke zelfontbrander. De 1.9 JTDm met automaat blijft te bestellen. De importeur biedt de nieuwe oliegestookte 159 aan voor ten minste 36.050 euro. Hij heeft zowel als sedan als SW een B-label, dat nu ook op de 120 pk-diesel wordt geïntroduceerd.

Tot slot de GT. De prijzen van de vierpersoons coupé zijn met enkele duizenden euro's teruggebracht, zodat de wagen nu vanaf 30.495 euro leverbaar is.

Prijzen van de Brera en en Spider zijn nog niet vrijgegeven.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 08, 2009 20:27

net bericht, de auto is in NL, nu even afspreken wanneer aflevering kan/gaat plaatsvinden. Netjes volgens inschatting dealer bij tekenen koopovereenkomst dus.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

MaranelloGT

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 08, 2009 21:19

Wat Alfa Romeo misschien wel had kunnen doen, is voor deze klanten simpelweg nieuwe auto's leveren via een ander kanaal in ruil voor de claim op de auto's die bij Kroymans stonden.
Daar heb je wel een punt. Dat had zeker een creatieve en klantvriendelijke constructie geweest. Maar of zoiets juridisch ook mogelijk is, durf ik niet te zeggen. Is een claim op de levering van een goed uit een failliete boedel van partij A (de importeur) op basis van een koopcontract met partij B (de dealer) door partij C (de koper) over te dragen naar partij D (de nieuwe importeur)? Lijkt me (in dit geval letterlijk) geen A-B-C'tje. ;-)

Overigens denk ik dat de nu veel gevolgde route van annuleren en opnieuw bestellen voor de klant uiteindelijk tot helzelfde eindresultaat leidt. Misschien was het (achteraf) gezien verstandig geweest als FAN iemand dedicated had aangesteld om dealers en klanten in dat proces te adviseren en ondersteunen.

Maar achteraf is het allemaal makkelijk praten. Het meest logische was geweest dat de curator de reeds verkochte en klaarstaande auto's zo snel mogelijk ten gelde had willen maken door ze alsnog uit te leveren. Ik denk dat alle betrokkenen daar (terecht) vanuit zijn gegaan bij hun beslissingen direct na het faillisement.

MaranelloGT

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 08, 2009 21:56

wat die prijzen betreft bij ons nog niks bekend, de offerte voor onze nieuw te bestellen 159 ti met 1.8 turbo motor schijnt bij de leasemaatschapij te liggen en die heeft toegezegd dat we de komende week een nieuwe offerte van hun krijgen, dan de offerte ondertekenen en terug sturen en dan zal die op zijn vroegst eind deze week besteld gaan worden.
met de augustus vakantie in italie voor de boeg reken ik er al geen eens meer op de auto nog voor september te krijgen en wordt mischien nog wel oktober, toch niet gek, in oktober is het een jaar geleden dat we de 159 2.2 jts ti besteld hebben.
en dan als klap op de vuurpijl weten ze bij svl nog geen eens of ze alfa dealer kunnen blijven, schijnen ze deze maand pas te horen en moeten ze bestelde auto,s ook nog eens vooruit betalen aan fiat dus die bereidwilligheid van fiat om mensen die van deze situatie de dupe zijn geworden nu eindelijk eens op korte termijn van een nieuwe auto te gaan voorzien valt ook nogal tegen.
vind het nogal zeer bevreemdend dat er wel geadviseerd wordt door fiat om maar een nieuwe alfa te bestellen maar je dat vervolgens wel moet doen bij een dealer die nog geen eens weet of die wel dealer blijft?
beetje zekerheid voor de dealers en de klanten had toch onderhand wel het minste kunnen zijn waar fiat voor had kunnen zorgen?
boppie, zoals reeds eerder gezegd: ik begrijp je ergernis en frustratie over de zeer vervelende situatie waarin jij terecht bent gekomen. Maar, met alle respect, ik denk dat je soms teveel (in principe losstaande) zaken op een hoop gooit en daar een groot probleem van maakt. Probeer de dingen een beetje te scheiden. Dat maakt de situatie misschien wat beter te accepteren en sturen.

- De leasemaatschappij heeft blijkbaar tijd nodig om tot een offerte te komen. Dat zou ook zo zijn als je nu een ander merk had besteld.
- De situaite bij SvL kan ik niet inschatten. Weet alleen dat ik er prima ervaringen mee heb en dat ik het een groot verlies zou vinden voor het Nederlandse Alfa-landschap als ook hun laatste vestiging als Alfa-dealer verloren gaat. Hoop dat men bij FAN de heritage van dit Alfa-icoon nog kent en beseft dat hier geen Stern/Vireo/Falco of weet ik wat aan kan tippen. Overigens denk ik dat de situatie (blijven we Alfa dealer?) niet alleen daar speelt, maar algemeen. In ieder geval formeel. Ik ga ervan uit dat de dealers een contract hadden met importeur Kroymans. Die cotracten zijn met het faillisement ten einde gekomen, Wat formeel betekent dat er vanaf toen helemaal geen Alfa-dealers meer waren in Nederland. FAN is de nieuwe importeur, maar geen doorstart ofzo van het failliete Kroymans importeurschap. Er moet dus waarschijnlijk gewoon een nieuw dealernetwerk worden opgebouwd door het afsluiten van nieuwe contracten tussen FAN en dealers. Dat wordt vast en zeker weer een kwestie van onderhandelen. Zal me niet verbazen als met name dealers met in hun regio een krachtige Fiat/Lancia vestiging het moeilijk krijgen om het dealerschap te behouden.
- Om terug te komen op jouw specifieke situatie: Als jij en/of de leasemaatschappij onvoldoende vertrouwen hebben in de continuiteit van SvL, dan staat het jullie toch gewoon vrij om de wagen elders te bestellen?

Succes met de verdere afwikkeling. Ik hoop dat je je TI snel voor de deur hebt staan. En probeer het allemaal een beetje positief in te blijven zien. Als je die fantastische 1750 tbi straks de sporen kan geven, ben je dit klein leed snel vergeten en blij dat het die 2.2 JTS nooit geworden is!

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6696
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 08, 2009 22:59

Ik hoop wel dat FAN zo verstandig is om krachtige, lokale Alfa garages weer in ere te herstellen.
Garages die met de komst van het bling-bling tijdperk afgeserveerd werden omdat de showroom niet voldeed.

Die garages schreven wel de meeste orders...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

ma jun 08, 2009 23:55

Wat Alfa Romeo misschien wel had kunnen doen, is voor deze klanten simpelweg nieuwe auto's leveren via een ander kanaal in ruil voor de claim op de auto's die bij Kroymans stonden.
Daar heb je wel een punt. Dat had zeker een creatieve en klantvriendelijke constructie geweest. Maar of zoiets juridisch ook mogelijk is, durf ik niet te zeggen. Is een claim op de levering van een goed uit een failliete boedel van partij A (de importeur) op basis van een koopcontract met partij B (de dealer) door partij C (de koper) over te dragen naar partij D (de nieuwe importeur)? Lijkt me (in dit geval letterlijk) geen A-B-C'tje. ;-)

Overigens denk ik dat de nu veel gevolgde route van annuleren en opnieuw bestellen voor de klant uiteindelijk tot helzelfde eindresultaat leidt. Misschien was het (achteraf) gezien verstandig geweest als FAN iemand dedicated had aangesteld om dealers en klanten in dat proces te adviseren en ondersteunen.

Maar achteraf is het allemaal makkelijk praten. Het meest logische was geweest dat de curator de reeds verkochte en klaarstaande auto's zo snel mogelijk ten gelde had willen maken door ze alsnog uit te leveren. Ik denk dat alle betrokkenen daar (terecht) vanuit zijn gegaan bij hun beslissingen direct na het faillisement.
Klopt, het is ook makkelijk praten achteraf, en al helemaal als outsider die niet op de hoogte is van alle details, zoals ik. Nou ja, dat is het voordeel van zo'n forum, daar kan dat gewoon :wink:
Inderdaad lijkt het erop dat alles op z'n plek begint te vallen. Enerzijds jammer dat dat wel even geduurd heeft, anderzijds, als dat alles zou blijken te zijn is de ellende voor de klanten nog wel te overzien lijkt me.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfa_ricardo
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: za mar 01, 2008 21:11
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr jun 12, 2009 14:45

Het schijnt dat Kroymans Financial Services (KFS) nog duizend Alfa Romeo's heeft staan, waar zij niets meer mee kunnen. :shock: Ik houd me aanbevolen! ;)

http://www.alfablog.nl/forum/viewtopic. ... bb96cbb56d

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6696
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr jun 12, 2009 19:03

Wat in dat artikel staat, klopt natuurlijk wel, als ze tegen dumpprijzen worden aangeboden, is dat niet erg positief voor het merk.
Maar ja, als KFS ze liever dumpt, dan via het dealernet verspreidt...

Ik ben nog wel in de markt voor een goed geprijsde SW.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”