Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Verhaal over platform voor de 169

vr jan 25, 2008 08:37

Op de website van autointernationaal.nl staat een uitgebreid verhaal over het platform van de 169.
Er werden diverse fabrikanten genoemd die het platform zouden gaan leveren en hier het verhaal . Klik hier
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Verhaal over platform voor de 169

vr jan 25, 2008 09:26

Interessant! Dank voor de link.

Vraag me alleen af of dit helemaal waar is:
BMW en Mercedes-Benz bewijzen dat aldaar geproduceerde modellen beslist niet schadelijk zijn voor je premiumstatus
Als ik me goed herinner werd de M-klasse van Mercedes helemaal niet zo goed ontvangen en waren er in het begin nogal wat kwaliteitsproblemen. Misschien dat het verhaal door de tijd achterhaald is, maar destijds werd aangegeven dat het 'made in the USA' enigzins ten koste ging van de exclusieve status van Europese producten. In de VS kleeft er namelijk nog altijd een vleugje snobisme aan het rijden van een Europeaan. Om diezelfde reden zou Heineken overal ter wereld brouwerijen hebben opgezet, behalve in de VS omdat het predikaat 'imported' een belangrijk verkoopargument was.

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Verhaal over platform voor de 169

vr jan 25, 2008 09:43

Inderdaad was er toen sprake van kwaliteitsproblemen kan ik me ook herinneren.Lijkt Alfa wel :oops:

Denk dat het tegenwoordig wel een goede move is om in de US te produceren.
Zeker nu de Amerikaanse fabrikanten het heel erg moeilijk hebben krijg je zowiezo een goed imago als je je auto daar laat bouwen.
Ben benieuwd wat Alfa gaat doen.
Fiat topman Macchionne doet er alles aan om een Amerikaans avontuur haalbaar te maken.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1191
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Verhaal over platform voor de 169

vr jan 25, 2008 09:58

Hoe dan ook goed dat ze terug naar achterwielaandrijving willen,
na de 8C dan maar das een "specialleke" hé.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Verhaal over platform voor de 169

vr jan 25, 2008 13:39

terwijl vorig jaar nog ergens anders over werd gesproken:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... nuit-india
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Verhaal over platform voor de 169

vr jan 25, 2008 13:56

deze foto had ik nog niet gezien eigelijk...

Afbeelding
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Verhaal over platform voor de 169

vr jan 25, 2008 14:08

Lijkt me een goed plan. Zal je alleen zien dat op het moment dat de produktie loopt de Dollar stijgt en de export weer niet wil, zou typisch Alfa zijn.... Net als met de SUV en andere gevallen moeten ze sneller inspelen op de ternt en niet aanhaken als de trend al over zijn hoogtepunt is.... Of ben ik nu zwartgallig?
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Verhaal over platform voor de 169

vr jan 25, 2008 17:22

deze foto had ik nog niet gezien eigelijk...

Afbeelding
Da's een SLR met een Alfasnoetje ;-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: Verhaal over platform voor de 169

za jan 26, 2008 10:41

deze foto had ik nog niet gezien eigelijk...

Afbeelding
Da's een SLR met een Alfasnoetje ;-)
ja goed maar ik bedoelde de sjop dan he ;-)

maar ik moet zeggen dat die ferrari 612/599 oogies best leuk staan.
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
JeeJee
Member
Member
Berichten: 169
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 19:15
Locatie: Esslingen am Neckar (D)

RE: Verhaal over platform voor de 169

za jan 26, 2008 17:42

Een eventuele samenwerking met Mercedes is niet uitgesloten.
Men zoekt bij ons naar een mogelijke partner voor de nieuwe A-Klasse. (Platform en evt. motoren)
Hierover is men naar verluidt met o.a. Fiat in gesprek. Het geopperde idee zou wellicht tot de mogelijkheden kunnen behoren.

P.S. Alfaromeocars, niet alleen het snoetje, een SLR heeft maar twee portieren! :wink:
Giulia Super 1.3, 1974, Verde Olivia Metallico
2000 Spider Veloce, 1976, Nero
GTV6 2.5, 1986, Rosso Alfa
Spider 2.0 TS Edizione Elegante, 2003, Nero Metallico
159 Sportwagon, 2009, Grigio Indaco
:driving:

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Verhaal over platform voor de 169

za jan 26, 2008 18:51

P.S. Alfaromeocars, niet alleen het snoetje, een SLR heeft maar twee portieren! :wink:
Scherp gezien :D
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Verhaal over platform voor de 169

ma feb 04, 2008 12:47

Compiled by CLIVE GOLDTHORP

1) TATA and Jaguar/Land Rover

Fiat boss hopes Tata will share Jaguar’s secrets
Ray Hutton, Sunday Times, 3rd February, 2008

FIAT has its eyes on technology developed by Jaguar and Land Rover and hopes to use it in Alfa Romeos and Maseratis. Ford, which owns the two British marques, is in talks to sell them to Tata, the Indian conglomerate. Tata collaborates extensively with Fiat, with several joint ventures in India including vehicle and engine production, and a shared dealer network.

Sergio Marchionne, Fiat’s chief executive, told The Sunday Times last week he hoped Tata would be successful in acquiring Jaguar and Land Rover. Marchionne said Fiat’s close association with Tata would make it possible to share Jaguar’s rear-wheel drive chassis platforms and Land Rover’s four-wheel drive systems. The first application would be a new flagship model for Alfa Romeo.

Fiat evaluated the two British premium car brands when Ford put them up for sale last year, but decided not to bid. Marchionne said Fiat was open to expanding its relationship with Tata into Europe, where Tata sells cars in only a few countries, and that it would 'look at the possibilities' for European distribution of the recently launched Tata Nano, which will sell for £1225 in India.

The Fiat chief has presided over a remarkable turnround at Fiat. Last week he received the Car of the Year trophy for the new Fiat 500. He announced that production of this model, for which 140,000 orders have been received, will be increased from the planned volume of 120,000 a year to 190,000. From the end of this year, the new Ford Ka will be built alongside the 500 at the Fiat plant in Tychy, Poland. Marchionne is adamant that although they will be the same technically, the 500 and Ka will present an entirely different image to the public.

The possibility of Tata sharing some of its newly acquired technology could answer analysts’ concerns about how it will handle Jaguar. Land Rover’s SUVs look a good fit with Tata’s existing range but the Indians have no experience with luxury saloons and sports cars.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Verhaal over platform voor de 169

do feb 07, 2008 15:02

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8231

Alfa Romeo keert terug naar achterwielaandrijving. Even gingen geruchten dat de Italianen daarvoor techniek willen lenen van Jaguar. Maar dat wordt ontkend.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Verhaal over platform voor de 169

do feb 07, 2008 15:55

ik zat het net te lezen op nu.nl

maar zoiezo hebben ze nog altijd maserati, dus ik snap eigelijk heel de comotie niet. gewoon samen met masarati en knallen met die hap ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: Verhaal over platform voor de 169

do feb 07, 2008 16:36

ik zat het net te lezen op nu.nl

maar zoiezo hebben ze nog altijd maserati, dus ik snap eigelijk heel de comotie niet. gewoon samen met masarati en knallen met die hap ;-)
Een interne optie zou het inkorten van het onderstel van de Maserati Quattroporte kunnen zijn, maar dat platform is te duur en complex en daardoor niet geschikt voor grote productieaantallen. Ook het onderstel van de eigen 8C Competizione valt om deze reden af.
Dat gaat dus niet zo makkelijk, men moet wel winst blijven maken he :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”