Op de website van autointernationaal.nl staat een uitgebreid verhaal over het platform van de 169.
Er werden diverse fabrikanten genoemd die het platform zouden gaan leveren en hier het verhaal . Klik hier
Als ik me goed herinner werd de M-klasse van Mercedes helemaal niet zo goed ontvangen en waren er in het begin nogal wat kwaliteitsproblemen. Misschien dat het verhaal door de tijd achterhaald is, maar destijds werd aangegeven dat het 'made in the USA' enigzins ten koste ging van de exclusieve status van Europese producten. In de VS kleeft er namelijk nog altijd een vleugje snobisme aan het rijden van een Europeaan. Om diezelfde reden zou Heineken overal ter wereld brouwerijen hebben opgezet, behalve in de VS omdat het predikaat 'imported' een belangrijk verkoopargument was.BMW en Mercedes-Benz bewijzen dat aldaar geproduceerde modellen beslist niet schadelijk zijn voor je premiumstatus
Da's een SLR met een Alfasnoetjedeze foto had ik nog niet gezien eigelijk...
ja goed maar ik bedoelde de sjop dan heDa's een SLR met een Alfasnoetjedeze foto had ik nog niet gezien eigelijk...
Scherp gezienP.S. Alfaromeocars, niet alleen het snoetje, een SLR heeft maar twee portieren!
ik zat het net te lezen op nu.nl
maar zoiezo hebben ze nog altijd maserati, dus ik snap eigelijk heel de comotie niet. gewoon samen met masarati en knallen met die hap
Dat gaat dus niet zo makkelijk, men moet wel winst blijven maken heEen interne optie zou het inkorten van het onderstel van de Maserati Quattroporte kunnen zijn, maar dat platform is te duur en complex en daardoor niet geschikt voor grote productieaantallen. Ook het onderstel van de eigen 8C Competizione valt om deze reden af.