Paul72

ervaringen Restauratiebedrijven

wo apr 06, 2005 16:17

Hoi,

Ik wil mijn bertone laten restaureren. (waarschijnlijk een deelrestauratie)
Welk restauratiebedrijf kunnen jullie adviseren?

alvast bedankt voor al jullie reakties

gr. Paul72

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: ervaringen Restauratiebedrijven

wo apr 06, 2005 16:28

In welk deel van het land ?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: ervaringen Restauratiebedrijven

wo apr 06, 2005 17:06

en nog veel belangrijker, wat zou de deelrestauratie inhouden, techniek, carrosserie of beiden, en in welke mate.

Regio vind ik zelf minder belangrijk dan kwaliteit, liever wat meer tijd kwijt voor transport en goede kwaliteit..

Enne.... moet het snel, of heb je geduld.. Ik ken een paar vakmensen , die minder snel zijn en ook wel een wachtlijstje hebben, maar wel fatsoenlijke prijzen hanteren.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ervaringen Restauratiebedrijven

wo apr 06, 2005 17:12

www.geertjanpeters.nl

Ben ik zeer tevreden over. Tevoren een eerlijk advies over wat zinvol is en wat eventueel tot een volgende keer kan wachten. Geert Jan en zijn team zijn Vakmensen met een hoofdletter.

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

RE: ervaringen Restauratiebedrijven

wo apr 06, 2005 19:41

Ben met mijn Alfetta voor de carosserie bij Duizer in Hoornaar geweest ( http://www.awduijzer.nl ) Ik moet zeggen dat het resultaat zeer fraai is: Heeft wel 2 jaar geduurd waarin lange periodes niets aan de auto gebeurde. Verder wel heel prijzig. :( Maar er is dan ook erg veel aan gebeurd.

Hun website is niet erg actueel, mijn auto is nog steeds een 'lopend project' ( http://www.publicatiemodule.nl/duijzer/ ... 54&groep=1 ) terwijl ik hem bijna 2 jr geleden al heb opgehaald...

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: ervaringen Restauratiebedrijven

wo apr 06, 2005 19:45

Afbeelding

Wanneer staat de eerste rit gepland? Aparte kleur trouwens. Er stond ooit een paarse Alfetta te koop met heel weinig km. Die had zo te zien dezelfde kleur. :D
Of is het toch rood?

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

Re: RE: ervaringen Restauratiebedrijven

wo apr 06, 2005 19:52

Wanneer staat de eerste rit gepland?
Ik vrees dat dat nog even gaat duren: Het project staat wegens de bouw van ons nieuwe huis (mèt mega-garage met brug etc, dat wèl) even in de ijskast.

De kleur is een orginele Alfa-kleur, Rosso Veneziano 536, die oa. ook op Giulietta's en op Alfetta GTV's werd geleverd.

De auto is destijds door mijn vader nieuw gekocht, ik heb er later tot 1991 nog in gereden waarna hij bijna 10 jaar op een boerderij heeft gewacht op zijn welverdiende restauratie. Streefdatum heb ik niet, maar zal eerder 2007 dan 2006 zijn..... :oops:
Laatst gewijzigd door LC op wo apr 06, 2005 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

RE: ervaringen Restauratiebedrijven

wo apr 06, 2005 20:00

Even proberen fotootje te posten:

Afbeelding

Afbeelding

Yes, gelukt :D :D :D
Laatst gewijzigd door LC op do apr 07, 2005 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Paul72

Re: RE: ervaringen Restauratiebedrijven

wo apr 06, 2005 20:16

en nog veel belangrijker, wat zou de deelrestauratie inhouden, techniek, carrosserie of beiden, en in welke mate.

Regio vind ik zelf minder belangrijk dan kwaliteit, liever wat meer tijd kwijt voor transport en goede kwaliteit..

Enne.... moet het snel, of heb je geduld.. Ik ken een paar vakmensen , die minder snel zijn en ook wel een wachtlijstje hebben, maar wel fatsoenlijke prijzen hanteren.
1) vnl carrosserie (onderkant achterruit o.a.) en een beetje techniek, volgens mij valt het wel mee, maar ja dat heb ik hier al vaker gelezen :lol:
kortom ik heb gewoon geen idee van wat er allemaal aan moet gebeuren.

2) regio; helemaal mee eens liever goede kwaliteit
(ik kom zelf uit Brabant)

3) plan is om in de winterperiode te laten restaureren, en volgend jaar zomer natuurlijk weer te rijden,
dus ik best geinteresseerd in uw vakmensen :lol:

bij alle andere voorstellen, ga ik ook informeren.

gr. Paul

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: ervaringen Restauratiebedrijven

wo apr 06, 2005 20:45

Auto GT in Vaassen, is een echte Alfa liefhebber en doet zowel koets als techniek.
Heb geen ervaring met zijn werk maar spreek m vaak op meetings/SS ed waar ie als een serieuze vakman op mij overkomt. Is pas enkele jaren terug als ondernemer begonnen.
Wellicht dat ie je auto als 'stopwerk' kan doen > is misschien interessanter qua prijs?
Kijk eens op http://www.auto-gt.nl
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: ervaringen Restauratiebedrijven

do apr 07, 2005 08:27

ik denk dat mijn adresjes jouw planning niet gaan halen.
hangt er wel vanaf wat je zelf kunt doen aan montage en demontage.

laswerk en spuiter zijn verschillende adressen, maar e.e.a zou wel goed te koppelen moeten zijn.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: ervaringen Restauratiebedrijven

do apr 07, 2005 10:15

Minder positieve ervaringen met Geert Jan Peters. Na restauratie volgde een APK afkeur.
Is uiteindelijk goedgekomen maar het enige advies wat ik kan geven is dat ik regelmatig het
gedane werk zou komen aanschouwen en even een chat maken. Mijn pa heeft de auto afgeleverd en paar maanden erna opgehaald en dacht dat alles volgens afspraak zou worden uitgevoerd. Hij heeft de restauratie wel totaal gerestaureerd en OK dus ik kan hem zeker aanbevelen.

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

RE: ervaringen Restauratiebedrijven

do apr 07, 2005 12:10

http://www.wielhoven.com/start.htm

Ook hier kun je voor een restauratie terecht.

In principe voor elk auto merk, maar ze zijn toch vooral met Alfa Romeo bezig. :D

Alleen nog maar goede ervaringen daar. Het kan alleen even duren als het geen "haast klus" is.

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

Re: RE: ervaringen Restauratiebedrijven

do apr 07, 2005 18:42

http://www.wielhoven.com/start.htm

Ook hier kun je voor een restauratie terecht.

In principe voor elk auto merk, maar ze zijn toch vooral met Alfa Romeo bezig. :D

Alleen nog maar goede ervaringen daar. Het kan alleen even duren als het geen "haast klus" is.
Ben bij Wielhoven eens wezen kijken voor een 75TS. Als je de buitenkant van het bedrijf ziet heb je toch wat vraagtekens maar het werk wat ik daar heb gezien en van de restauratie foto's die de eigenaar (Peter) liet zien moet ik zeggen dat het er professioneel uitzag. Ze weten daar inderdaad wel hoe een Alfa carroserie in elkaar zit.

De rolkooien die daar worden gebouwd hebben ook een goede naam.
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ervaringen Restauratiebedrijven

do apr 07, 2005 19:27

Minder positieve ervaringen met Geert Jan Peters. Na restauratie volgde een APK afkeur.
Is uiteindelijk goedgekomen maar het enige advies wat ik kan geven is dat ik regelmatig het gedane werk zou komen aanschouwen en even een chat maken. (...)
Of de auto APK-waardig is/wordt hangt natuurlijk van de opdracht af die je de restaurateur geeft. En de meeste restaurateurs vinden het erg plezierig als de klant het restauratie-proces actief volgt, zo geeft hun werk meer voldoening dan wanneer alleen de rekening op tijd wordt voldaan, dus inderdaad moet je zeker af en toe langs gaan.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”