alfa 166

Alfa 166

vr dec 31, 2004 20:00

Ik zou graag deze 166 kopen:

http://www.mobile.de/SIDXc-fx6Xm6WuHb2DYTPJM4w-t-...


Wie weet hoe lang de 166 nog in productie blijft???

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

vr dec 31, 2004 20:32

Een nieuwe 166 voor bij de Giulia 1300NS? :D

Tot 2006 volgens de nieuwe AMS, want dan wordt de 166 "ersatzlos gestrichen".
Maar als zelfs Fiat het alweer probeert met een nieuwe Croma, dan zal er ook wel weer een keer een nieuwe grote Alfa komen.

Fiat New Large: ze leren het ook nooit. Laten ze zich nu bij de succesvolle (kleine) auto's houden zoals de Panda en snel die Trepiuno brengen.
Grote Fiat's hebben nul imago, zo moeten ze voor dumpprijzen tegen de Koreanen gaan concurreren.
Hier is maar één verklaring voor: managers, ze willen allemaal de grootste hebben. :roll:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

alfa 166

za jan 01, 2005 00:52

Bedankt voor de informatie

Voordat ik mijn huidige 166 kocht heb ik enige jaren in een zeer bijzondere Fiat Croma
2,5 V6 gereden. Deze was nog veel luxer dan mijn huidige 166. Wat een heerlijke auto was dat en voorzien van alle opties.

Heb eigenlijk spijt dat ik hem voor veel te weinig heb weggedaan.

Maar je hebt gelijk deze uitvoering was ook alleen maar op de markt gebracht om een luxe (grote)auto in de zakelijke klasse tegen een zeer scherpe prijs te kunnen leveren.
De verkoopaantallen van de V6 uitvoering waren echter vrijwel nihil. Dit kwam vooral door het FIAT image.

Gebruikersavatar
van G
Guru
Guru
Berichten: 1352
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:01
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen

za jan 01, 2005 02:45

Moet je zelf weten maar rood is niet zo mij kleur voor een grote wagen.. wel mooie wielen! En de 2.0 lijkt mij ook wat te schraal voor zoveel kilogrammen bolide.

Daar ik uit ervaring spreek is een V6 echt nodig voor een dergerlijk voertuig :!:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2798
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

za jan 01, 2005 03:02

Ik zou zo en zo de stap terug niet willen maken idien eerst voorzien in een 2.5v6 en dan terug naar een 2.0TS. :blue_confused:

alfa 166

za jan 01, 2005 11:02

Ik zal er nog eens over nadenken en een proefrit maken.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

za jan 01, 2005 11:29

Moet je zelf weten maar rood is niet zo mij kleur voor een grote wagen.. wel mooie wielen! En de 2.0 lijkt mij ook wat te schraal voor zoveel kilogrammen bolide.

Daar ik uit ervaring spreek is een V6 echt nodig voor een dergerlijk voertuig :!:

http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/va ... 703805.jpg
http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/va ... 667805.jpg
http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/va ... 777805.jpg
Dat ben ik niet met je eens!!

Een 2.0 twinspark heeft genoeg vermogen,trekkracht genoeg onderin , midden iets minder en boven de 5000 toeren trekt ie als een lier. Met chip is ook het middengebied goed. Dan heeft ie ook 165 pk ( die van mij heeft standaard 155 pk).
Okee, hij heeft het geluid niet van een zespitter maar is zeker niet onderbemeten!!
Daarbij is hij wat lichter wat het duiken met remmen verminderd.
Ook valt hij in een lagere belastinggroep :lol: ( weet niet of dat in duitsland iets uitmaakt).

Trouwens ik spreek ook uit ervaring, ik heb zowel de 4 en 6 cilinder gehad!
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

alfa 166

za jan 01, 2005 12:40

Ook valt hij in een lagere belastinggroep :lol: ( weet niet of dat in duitsland iets uitmaakt).
In duitsland wordt de belasting gerekend n.a.v. Cilinderinhoud en hoe schoon de motor is :)

Gebruikersavatar
Remmie
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:23
Locatie: Harkema (Fr)
Contacteer: Website

za jan 01, 2005 12:53

Niet over nadenken In een 166 hoort een V6.
En bovendien zal het prijsverschil voor een gebruikte 166 tussen een 4 of 6 cilinder
niet bijzonder veel zijn.Dus nogmaals.....6 cilinder !!!! :thumbs:
Audi A7 3.0 Tdi S line 295 pk
BMW 645 cabrio
Alfa 75 3.0 v6
Alfa 164 v6 QV Zwart
Ford Mustang 1966
Chevrolet Avalanche
en nog ca. 22 Volvo's en Scania's en Daf'


www.landtransport.nl


.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

za jan 01, 2005 13:38

@alfa 166:

Ga gewoon ff lekker proefrijden, dat is de beste manier om te kijken of ie je bevalt. :wink:
Dan weet je gauw genoeg wat je wilt, trouwens wel mooie wielen en mooi rood is ook niet lelijk :thumbs:

@Remmie; Je hebt gelijk, heb zelf GTV6 en 166 3.0 V6 gereden. Prachtig geluid en trekkracht, alleen wat duurder in gebruik. Kwestie van afwegen. :thumbs:
In aanschaf liggen ze inderdaad op hetzelfde prijsniveau, ook zakken ze ook allebei helaas als een baksteen. :cry: Maar ja, luxe rijden heeft zijn prijs. :driving:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

za jan 01, 2005 20:43

De 166 blijft voorlopig nog wel even in productie. Ik vindt de 166 echt een van de fraaiere
Alfa sedans. Waarschijnlijk toekomstig klassieker.
Dat kan ik helaas niet zeggen van het studie model dat veel gelijkenissen zal vertonen met de opvolger 166. Vindt ik echt niet te hakken maar kan ieder voor zich bepalen.

Dus of een stijlvolle Italiaanse limo met een Alfa Romeo V6 of wachten op een Koreaanse opgeblazen MPV die wordt aangedreven door een Australische bouwvakker. Moeilijke keuze???
Afbeelding

alfa 166

za jan 01, 2005 20:45

Vind ik ook niet echt geweldig

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”