Ik ben van plan een Racer te bouwen

Ik heb er al een
32%
11
Ik ben het wel degelijk van plan
29%
10
Ik ben al bezig
21%
7
Mij niet gezien
18%
6
 
Totaal aantal stemmen: 34
Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Wie heeft wat aan zijn Racer verbouwd?

ma apr 04, 2005 00:21

Smidje en Voerman zijn nog geen klant van je? Die rijden toch met een flink strafgewicht... en Koen dan?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Wie heeft wat aan zijn Racer verbouwd?

ma apr 04, 2005 10:15

In de loop van dit jaar wil ik ook aan een racer beginnen. Een van de eerste dingen na het strippen zal het doorlassen van de carrosserie zijn. Hoe ga ik hierbij het beste te werk? En waar moet ik op letten? Alle tips zijn welkom.

Rees Cees

Re: RE: Wie heeft wat aan zijn Racer verbouwd?

ma apr 04, 2005 10:39

In de loop van dit jaar wil ik ook aan een racer beginnen. Een van de eerste dingen na het strippen zal het doorlassen van de carrosserie zijn. Hoe ga ik hierbij het beste te werk? En waar moet ik op letten? Alle tips zijn welkom.
begin met een koets zonder schade.
alles er uit halen.
dan borstellen en hakken of de koets voor 500 euro laten logen in België.
Koets doorlassen tussen de wielophanging (bodem, schutbord rondom de wielophanging)
Let op alle kit weghalen is een k*u*t werk
als laatste een kooi er in maken(schroef of gelast)

Kom anders maar een keer kijken, ik hou anders wel een keer open dag.

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Wie heeft wat aan zijn Racer verbouwd?

ma apr 04, 2005 10:50

Dat doorlassen gaat het mooiste met een goed CO2 apparaat? Of juist weer elektrisch ofzo?

Ik kom graag eens kijken bij je, misschien zijn er wel meer mensen die eens willen komen kijken. Er zin vast meer mensen die wel willen beginnen aan een racer maar een beetje huiverig zijn voor het beginnen eraan.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Wie heeft wat aan zijn Racer verbouwd?

ma apr 04, 2005 12:38

Doorlassen gewoon met goed CO2 apparaat. Je legt gewoon met intervallen korte lasrupjes langs de plaatwerknaden, als toevoeging op de puntlassen.
Eventueel indien nodig mn bij montagepunten wielophanging een versterkingsplaat toevoegen. Het mooiste is de kooi naar dit soort punten door te laten lopen.

Mensen die wat willen weten over versterken/doorlassen/kooi van een 105 mogen best wel eens komen kijken.. De body staat vers gespoten te wachten op montage van de aandrijflijn, die in de tussentijd klaargemaakt wordt.

De auto staat nu in Arnhem.
Stuur maar een mail/pm.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Rees Cees

RE: Wie heeft wat aan zijn Racer verbouwd?

ma apr 04, 2005 18:21

nu al 30 stemmen en 24 racegekken. kom op jongens en wellicht meisjes even door bouwen en we gaan volgendjaar mee doen in Squadra Italia met onze racers.

as zaterdagochtend van af 10.00uur kun je komen kijken bij mijn auto´s. wil je komen kijken mail me dan even of stuur een PBtje.

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

Re: RE: Wie heeft wat aan zijn Racer verbouwd?

ma apr 04, 2005 18:52

Ik zeg alleen dit: Geen geld is GEEN excuus. Misschien ben je wel getrouwd, met een average baan en twee kids thuis. Ja , dan wordt het lastig. Klus wat bij, koop een kart en ga met de kids lol hebben! whatever! Heeft de hele familie lol, en jij doet je ding!
Sorry if I got carried away!
Ik wist niet dat je mij kent Berlinista!!
Alleen kunnen de kids niet met hun beentjes bij de pedalen van de kart, moet ik weer aan dat ding sleutelen ipv aan m'n Alfa's :lol: :lol:
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

Re: RE: Wie heeft wat aan zijn Racer verbouwd?

ma apr 04, 2005 19:46

nu al 30 stemmen en 24 racegekken. kom op jongens en wellicht meisjes even door bouwen en we gaan volgendjaar mee doen in Squadra Italia met onze racers.

as zaterdagochtend van af 10.00uur kun je komen kijken bij mijn auto´s. wil je komen kijken mail me dan even of stuur een PBtje.
Kijk, jij hebt door waarom ik deze poll in het leven heb geroepen!!!! :wink:
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Wie heeft wat aan zijn Racer verbouwd?

di apr 05, 2005 09:09

@Forza33:

Zaterdag gaat niet lukken, wij hebben een nieuw huis gekocht en zaterdag moet de keuken eraan geloven, die maakt plaats voor een mooi, nieuw exemplaar, de komende paar zaterdagen ben ik nog druk met het verbouwen. Als je uitnodiging eens te komen kijken nog even blijft staan wil ik daarna wel graag eens komen kijken.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”