Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

Lange proefrit Spider 3.2 Q4

za jan 06, 2007 16:54

Dit weekend mag ik van de baas de nieuwe Demo inrijden :lol: Het gaat om een Spider 3.2 V6 Q4 8) Ik heb vandaag mijn eerste rit erin gedaan en het rijd heerlijk. Het enige wat mij tot nu tegenvalt is het brandstof verbruik (maar gelukkig komen die niet voor mijn rekening) ik zal morgen ff wat fototjes schieten (Wat een Moord bak)
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

za jan 06, 2007 16:56

Dit weekend mag ik van de baas de nieuwe Demo inrijden :lol: Het gaat om een Spider 3.2 V6 Q4 8) Ik heb vandaag mijn eerste rit erin gedaan en het rijd heerlijk. Het enige wat mij tot nu tegenvalt is het brandstof verbruik (maar gelukkig komen die niet voor mijn rekening) ik zal morgen ff wat fototjes schieten (Wat een Moord bak)
wat verbruikt dat dan?
ik bedoel als je nieuwe rijden toepast haha, je weet wel , die suffe rijstijl waar je geen auto van over houdt.

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

za jan 06, 2007 17:23

Het stukje van mijn werk naar mijn huis 44 kilometer was volgens de meter 1/4 tank, maar het is italiaanse electronica, dus dat kan nog wel eens afwijken :roll:
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

za jan 06, 2007 17:29

Het stukje van mijn werk naar mijn huis 44 kilometer was volgens de meter 1/4 tank, maar het is italiaanse electronica, dus dat kan nog wel eens afwijken :roll:
een kwart tank :shock:
dat is hoeveel liter (er van uitgaand dat electronica perfect werkt :-({|= )

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

za jan 06, 2007 18:03

Maar van de meter kun je niet zoveel zeggen heh, de ene gaat in het begin super hard, de andere blijft eerst een tijd hangen en lijkt daarna naar beneden te vallen en een enkeling gaat gewoon altijd hard... Althans, dat is mijn ervaring dan...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

za jan 06, 2007 19:26

Remco, ik heb de spider nog niet gereden, maar de brera 3,2 vond ik een grote teleurstelling, remt hard, maar gaat alle kanten op bij max remmen, achteras voelt alsof overberemd, zelfs een beetje angstig.
Motor klinkt stationair mooi, maar hierna is het geen vergelijk met de oude V6, laat staan de gta.
Q4 vind ik ook tegenvallen, aandrijfas naar achter diff slaat heel; erg, als een 75 met kapotte baksteunen en je merkt dat de aandrijflijn vermogen vreet. Wegligging is ok, maar niet meer dan dat en prestaties vallen ronduit tegen.
Stoplicht sprintje tegen E 430 mercedes was alsof brera stil stond, bij het volgende stoplicht maar net gedaan of ik het rustig aan deed. :oops:
Versnellingsbak is vreselijk, selespeed en automaat zullen ene stuk prettiger zijn, schakelen is alsof de versnelling niet gesynchroniseerd zijn, zo hakerig en half krakend gaat dat, Koppeling trekt voluit wegtrekken niet.
Verder vind ik het een aardige auto wat looks betreft, maar het zijaanzicht vind ik een mislukking.
Auto verkoopt helaas ook voor geen meter, misschien dat de Q2 prettiger is of een tweewiel aangedreven automaat, maar ik kan er helaas nog steeds niet aan wennen, verbruik van 1 op 5 is normaal, deze auto kan de concurentie absoluut niet aan, gelukkig hebben we de GT 3.2 nog, leukste alfa van dit moment

Gebruikersavatar
Peterke
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 19:18
Locatie: Roermond

RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

za jan 06, 2007 21:00

De versnellingsbak zou nog wel over moeten gaan, me vader heeft een 159 q4 en die versnellingsbak schakelde in het begin ook heel hakerig.
Maar het word echt steeds beter.
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4682
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

za jan 06, 2007 21:11

Remco, ik heb de spider nog niet gereden, maar de brera 3,2 vond ik een grote teleurstelling, remt hard, maar gaat alle kanten op bij max remmen, achteras voelt alsof overberemd, zelfs een beetje angstig.
Motor klinkt stationair mooi, maar hierna is het geen vergelijk met de oude V6, laat staan de gta.
Q4 vind ik ook tegenvallen, aandrijfas naar achter diff slaat heel; erg, als een 75 met kapotte baksteunen en je merkt dat de aandrijflijn vermogen vreet. Wegligging is ok, maar niet meer dan dat en prestaties vallen ronduit tegen.
Stoplicht sprintje tegen E 430 mercedes was alsof brera stil stond, bij het volgende stoplicht maar net gedaan of ik het rustig aan deed. :oops:
Versnellingsbak is vreselijk, selespeed en automaat zullen ene stuk prettiger zijn, schakelen is alsof de versnelling niet gesynchroniseerd zijn, zo hakerig en half krakend gaat dat, Koppeling trekt voluit wegtrekken niet.
Verder vind ik het een aardige auto wat looks betreft, maar het zijaanzicht vind ik een mislukking.
Auto verkoopt helaas ook voor geen meter, misschien dat de Q2 prettiger is of een tweewiel aangedreven automaat, maar ik kan er helaas nog steeds niet aan wennen, verbruik van 1 op 5 is normaal, deze auto kan de concurentie absoluut niet aan, gelukkig hebben we de GT 3.2 nog, leukste alfa van dit moment
Ik heb 2 maanden geleden ook met de Brera gereden. En álles wat je zegt kan ik volledig "confirmeren". Ik vond daarnaast ook het weggedrag en comfort véél te braaf. Leek gewoon afgestemd voor een standaard personenwagen i.p.v. een sportieve coupé. Koppeling was ook erg gevoelloos en stuurbekrachteigng mocht wat zwaarder. Afwerking is wel een vooruitgang i.t.t. de oudere GTV (en andere modellen).
En de GT 3.2 blijft inderdaad de leukste Alfa die nu nog leverbaar is (maar voor hoelang nog? :( )
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

zo jan 07, 2007 11:52

ik ga vandaag met de auto naar Den Haag (even op zoek bij oma) dus dan kan ik een echte proefrit maken :wink: stoplicht sprintjes zullen er niet veel bijzijn omdat mijn vriendin naast me zit, en die houdt niet van racen maar we zullen zien
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

zo jan 07, 2007 13:00

Tankpasje niet vergeten :wink: , oja de bediening van de koppeling is ook vreselijk, bij koppeling in voor schakelen schiet toerental eerst dik 1000 rpm omhoog, alsof je het autorijden nog niet helemaal onder de knie hebt, hier moet ik nog steeds aan wennen.

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

zo jan 07, 2007 15:08

Foto's??

Ik vond de kleurencombinatie van de Spider op Zandvoort bij de laatste SS bijzonder geslaagd.
Persoonlijk vind ik de Spider nog net wat mooier van lijn dan de Brera.
Als het weggedrag lijkt op dat van de 159, is het eerder comfortabel dan sportief, maar dat
is m.i. voor een cabrio minder een probleem dan voor een coupé.

4WD, ik zie er het nut niet van in de meeste situaties. Gelukkig zou de 166 opvolger weer
achterwielaandrijving gaan krijgen.
Kent trouwens iemand het boek "Nel cuore dell'Alfa" van Giuseppe Busso? Ik ben me hier
doorheen aan het worstelen -het is in het Italiaans-. Ik vind het frappant dat Busso, die
mede verantwoordelijk is voor het ontwerp van de transaxle ophanging van de Alfetta,
blijkbaar een groot voorstander was van voorwielaandrijving. Ben ik toch even blij dat
ze bij Alfa besloten dat de Alfetta achterwielaandrijving moest hebben.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

zo jan 07, 2007 15:44

@Psillen

Nog een leuk artikel van Busso. Is zijn boek een aanrader? Een moelijk en lastig mens maar vaak hebben zij wel een verhaal.

http://216.239.59.104/search?q=cache:H3 ... 7&ie=UTF-8

Voor-en vierwielaandrijving maakt zin. Of je gelukkig moet zijn met deze ontwikkeling is de vraag. Zeker, stoer doen met een auto is uit de tijd maar o zo leuk.

slimmeric

RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

zo jan 07, 2007 16:58

Ik vind dat veel mensen hier nogal veel commentaar hebben op de Brera/Spider/Q4/nieuwe 3.2. Lijkt wel of er geen slechtere wagens bestaan, als ik die geluiden moet geloven.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar zal me niks verbazen wanneer veel van degenen die het nu "helemaal ruk" vinden, straks vooraan staan als er van deze wagens tweedehandsjes beschikbaar komen.

Eric

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

zo jan 07, 2007 17:18

Alleen zal ik dat helaas niet zijn, ik vind het niet leuk om dit te moeten constateren, maar helaas heb ik geen alfa gevoel bij dit type (heb ik overigens wel bij de meeste zogenaamde Fiat Alfa's), hoop dat er binnenkort wat aangedaan wordt door alfa, zal wel moeten denk ik, als je kijkt naar de verkoopcijfers. Ik mis gewoon dat speelse en dat wat de alfaliefhebber karakter noemt ( niet liefhebber noemt het minpuntjes).
Vind de 159 2.4 Q tronic overigens best aardig rijden :lol:

slimmeric

Re: RE: Lange proefrit Spider 3.2 Q4

zo jan 07, 2007 18:03

... hoop dat er binnenkort wat aangedaan wordt door alfa, zal wel moeten denk ik, als je kijkt naar de verkoopcijfers. ...
Ik denk dat jij - en met jou vele anderen, dus neem het niet persoonlijk - moeten stoppen met roepen "als je kijkt naar de verkoopcijfers". Ik heb het al in meerdere topics gezegd, maar KIJK DAAR DAN OOK EENS DAADWERKELIJK NAAR !!! Dan zal je zien dat Alfa Romeo een van de sterkst groeiende merken is, in een totale markt waar nauwelijks groei in zit. Als je naar de verkoopcijfers kijkt, kan je niet anders dan concluderen dat Alfa weer op de juiste weg terug is. Niet alleen in Nederland, maar overal in Europa. Zelfs in Duitsland, het land waar de meest directe concurrenten "thuis spelen". (zie hieronder)
Over het gevoel wat jij hebt bij de hedendaagse Alfa's kan ik iet oordelen, dat is ieder voor zich. Maar als je bewering: "zal wel moeten, als je kijkt naar de verkoopcijfers" staat echt haaks op de feiten.

Eric

Alfa Romeo Deutschland beschließt 2006 mit einem Zulassungsplus von 28,5 Prozent.

Für Alfa Romeo geht ein Rekordjahr zu Ende. Gleichzeitig nimmt der neue Alfa Spider Fahrt auf, der Anfang 2007 auf dem deutschen Markt eingeführt wird. Das Rekordjahr und die Neuauflage eines der berühmtesten offenen Autos der Welt ist ein vortrefflicher Anlass, einen Blick auf die Gegenwart und Zukunft der Marke Alfa Romeo zu werfen.

Alfa Romeo mit 28,5 Prozent Zuwachs

Gegenwart, das bedeutet für Alfa Romeo Ende 2006, ein Zulassungsplus von 28,5 Prozent in den ersten elf Monaten des Jahres erreicht zu haben. Insge­samt 13.374 Alfa Romeo wurden bis zum 30. November laut Kraftfahrtbundes­amt (KBA) neu zugelassen. Besonders die Modelle Alfa 159, Alfa 159 Sportwagon und Alfa Brera trugen dabei erheblich zu dieser erfreulichen Tendenz bei. Mit den demnächst vorliegenden Zahlen des KBA für den Dezember wird dieses positive Bild in den kommenden Tagen vervollständigt werden. Gegenwart bedeutet auch, dass sich Alfa Romeo – die italienische Sportwagenmarke schlechthin – 2006 vollends zu einem der erfolgreichsten Dieselmotorenhersteller Europas gewandelt hat: rund 80 Prozent aller Alfa Romeo waren in den letzten zwölf Monaten hochmoderne Dieselmodelle. Gegenwart bedeutet für Alfa Romeo auch, mit den Modellen Alfa 8C Competizione, Alfa Spider, Alfa Brera, Alfa Sportwagon und Alfa 159 über eine der modernsten Fahrzeugflotten seit dem Bestehen des Unternehmens zu verfügen. Weiter optimiert wurden 2006 zudem der Alfa 147 und Alfa GT, die ab Frühjahr 2007 mit dem wegweisenden Fahrdynamiksystem Q2 lieferbar sein werden.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”