Gebruikersavatar
alfa155-v6
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 15, 2005 23:34
Locatie: Beringen
Contacteer: Website

RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

wo dec 20, 2006 21:31

Ik ben de machine bij aankomst in Belgie gaan inspecteren, en 't is een mooie..
Er waren wel meer lawaaierige onderdelen aan de uitlaat dan alleen de einddemper 8) 8)
Maar ik durf zeggen dat het een van de mooiere originele GTV6'en is in Belgie.. Of wel zijn het alleen de vuilnisbakken die te koop staan, dan kan ook :)
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa 155 2.5V6 - 1993 (verkocht.. (eigenlijk "weggegeven")
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007

Bezoek: www.cosa-nostra.be

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

do dec 21, 2006 00:59

Leuk, heen met TGV terug met GTV!
In beide gevallen staat de G voor Grand(e) en de V voor snelheid, vitesse/veloce.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

do dec 21, 2006 17:06

Mooi gedurfd !!!!!
Feli met de GTV ! 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

RG

Re: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

di jan 09, 2007 22:44

Hallo Scarabeo,
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de aankoop van zo'n fraaie GTV6! :thumbs:
Heb je inmiddels al wat meer foto's?

Verder was ik benieuwd of je wat meer zou kunnen vertellen over het regelen van zo'n transitkenteken? Ik kom vaak in Italië en kom daar nog wel 's fraaie wagens tegen die ik het liefst eigenhandig linea recta naar Nederland zou willen sturen (nee, niet het achtergelaten Brievenbusje :wink: )
Waar regel je dit en hoe gaat dit precies in z'n werk?

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

Re: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

di jan 09, 2007 22:55

Hallo Scarabeo,
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de aankoop van zo'n fraaie GTV6! :thumbs:
Heb je inmiddels al wat meer foto's?

Verder was ik benieuwd of je wat meer zou kunnen vertellen over het regelen van zo'n transitkenteken? Ik kom vaak in Italië en kom daar nog wel 's fraaie wagens tegen die ik het liefst eigenhandig linea recta naar Nederland zou willen sturen (nee, niet het achtergelaten Brievenbusje :wink: )
Waar regel je dit en hoe gaat dit precies in z'n werk?
Omdat jij in Nederland woont, gelden heel andere regels.
Ik heb dit een keer zitten uitzoeken omdat ik Italië wat op het oog had (een 75 Numerata). Het punt is dat je de auto hier niet verzekerd krijgt, tenzij je wat half illegaals gaat regelen ben je aangewezen op een autotransporter.
Maar indien iemand tussentijds de oplossing heeft gevonden, verneem ik het graag.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

RG

RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

di jan 09, 2007 23:02

Grazie, psillen! Ik heb ook al eens wat uitzoekwerk gedaan, maar kwam helaas tot dezelde conclusie als jij. :(

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

wo jan 10, 2007 00:17

Met een exportkenteken van het exporterende land ben je ook meteen verzekerd (in elk geval als het een Nederlands of Duits exportkenteken is). Het enige pijnpuntje is dat je in Nederland niet in een auto met buitenlands kenteken mag rijden, behoudens enkele uitzonderingsgevallen waar dit niet onder valt.

Wel erg krom dat Nederland zelf ook exportkentekens afgeeft, maar het gebruik van buitenlandse exportkentekens door Nederlanders niet toestaat. Persoonlijk (maar da's dus persoonlijk) zou ik het er wel op gokken. Ze kunnen moeilijk volhouden dat je van plan bent de belastingen te ontduiken aangezien zo'n kenteken maar beperkt geldig is. Als het tegenzit betekent het wel een hoop juridisch gelazer.

Overigens ken ik een Nederlander die een tijdje in België heeft gewoond, daar een auto heeft gekocht, en nu (formeel) weer naar Nederland is verhuisd. Hij voldoet aan de eisen om vrijstelling voor de BPM te krijgen en mocht met zijn Belgische kenteken en verzekering blijven rijden totdat de RDW-ellende achter de rug was.

Edit: nog wat gevonden. Vooral de tekst bij ad 3 is interessant.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

rboudewijns

Re: RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

wo jan 10, 2007 10:48

Edit: nog wat gevonden. Vooral de tekst bij ad 3 is interessant.
Mooi en duidelijk verhaal. Waarom zou je nog in Ned een auto kopen? 8)

M.Jansen

RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

wo jan 10, 2007 20:54

Mooie aankoop ! Proficiat en veel plezier gewenst ! :thumbs:

Scarabeo

RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

wo jan 10, 2007 21:10

Bedankt voor de toffe reacties allemaal

Er zijn verschillende mensen die vragen hoe het zit met de verzekering.
Ik had twee keuzes : de franse eigenaar was bereid me met zijn nrplaten en onder zijn verzekering naar huis te laten rijden, de andere mogelijkheid was om met mijn belgische nummerplaten aan mijn verzekeraar een tjidelijke vervanging van voertuig te melden en een tijdelijk groen verzekeringsbewjis te vragen. (volgens mij kan dit niet in Nederland).
Een derde keuze natuurlijk is een auto-ambulance of een transporteur.

Ik heb voor de tweede oplossing gekozen en was zo geldig verzekerd tijdens de terugreis. (een geldige verzekering is het belangrijkste) Verzekeringstechnisch geeft dit geen probleem , maar eens in belgie ben je eigenlijk in overtreding omdat je rijdt met nummerplaten die niet geregistreerd staan op de wagen waarmee je op dat moment rijdt. (klinkt wel ingewikkeld als ik het zo lees - hoop dat het wat duidelijk is).

Even een update over de gtv - ik ben langsgeweest bji de douane in belgie en dit verliep zeer vlot - dus de wagen is geimporteerd.
Daarna moest ik een nieuw gelijkvormigheidsattest vragen bij Alfa Belgie - is intussen ook gebeurd.
De wagen staat nu in de garage : de garagist heeft mij ook bevestigd dat de GTV in zeer goede staat is - was een pak van mijn hart-)
wat gebeurt er nu : groot onderhoud, nieuwe einddemper, kapotte binnenspiegel vervangen, wat elektrische gremlins verhelpen,lichten afstellen.

Zodra de wagen klaar is ga ik naar de keuring (alles ging tot nu toe zeer vlot dus hopelijk doen ze daar niet moeilijk) en als dit goed verloopt is de gtv6 over een week of zo ingeschreven op mjin naam.
Zodra dit achter de rug is post ik wat meer foto's.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

do jan 11, 2007 09:50

en even omlaag en fatsoenlijke velgen eronder.. :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfarmada

RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

do jan 11, 2007 10:39

:thumbs:
Zal er met plezier naar uitkijken op de weg, kom regelmatig in de omgeving van Zoersel.


Grtz
Philip

Scarabeo

Re: RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

do jan 11, 2007 17:41

en even omlaag en fatsoenlijke velgen eronder.. :wink:
Als je suggesties of tips hebt wil ik ze graag lezen :)

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

do jan 11, 2007 18:01

en even omlaag en fatsoenlijke velgen eronder.. :wink:
Als je suggesties of tips hebt wil ik ze graag lezen :)
Persoonlijk vind ik de originele velgen op de GTV6 mooi. Zou ik niet veranderen.

En over dat verlagen, een beetje (voorzijde vooral) is mooi en ook nog leuk. Ga je verder, dan is er niet meer mee te rijden vind ik.
Mijn tip: torsies voor 180 graden verdraaien, dan heb je zo'n 27mm verlaging aan de voorzijde. De wielkasten voor sluiten dan mooier aan. Achter zou ik (denk ik) niets aan doen.
Wil je (veel) meer, zeg dan maar dag tegen de zoorspoiler en je uitlaat. :wink:

Mooie auto! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: GTV6 in Frankrijk kopen en ermee naar huis rijden

do jan 11, 2007 18:07

1 tand omlaag staat veel mooier ...althans vind ik..(zo'n 4/5 cm) en mits je en beetje voorzichtig over drempels gaat valt daar best mee te sturen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”