Ja, leuk idee. Kan dat ook ivm met auteursrechten?
Ja zo zijn er nog een aantal vragen:
- alles wat in de die groepen wordt "gepost" zal er ook een tijdje zoniet voorgoed moeten blijven staan totdat we een eigen server hebben
- en idd. auteursrechten (dr worden nu ook af en toe testverslagen geupload)
- grootte van de verslagen is afhankelijk van instelling scanner en kleurgebruik, veelal zal deze per verslag gemiddeld rond de 1 mb liggen.
Het is inderdaad een leuk idee, maar er kleven een hoop nadelen aan:
Ik denk dat het inderdaad wel verstandig is om even uit te zoeken hoe e.e.a. zit met de auteursrechten (ook met de verjaringstermijn daarvan), voordat we zoiets gaan toestaan op ons forum. Mochten deze auteursrechten geschonden raken, dan zal in eerste instantie toch altijd de SCARB verantwoordelijk gehouden worden en dat lijkt me niet de bedoeling.
Daarbij komt dat er dan een uploadmogelijkheid moet komen waarvandaan deze artikelen beschikbaar gesteld gaan worden. Dit brengt weer een beheerlast met zich mee, omdat voorkomen moet worden dat er 'verkeerde zaken' worden gepost. Sowieso is het zeer onverstandig om dergelijke uploads publiekelijk mogelijk te maken, dus zal iemand dat weer moeten gaan controleren. Probleem is dan meteen weer: Wie o wie heeft er tegenwoordig nog een lading vrije tijd over en wil deze tijd gratis doneren aan de club?
Ohja, een extra rubriek zou natuurlijk kunnen, maar uit veiligheidsoverwegingen ga ik daar geen uploads toestaan. De artikelen zullen dan elders gehost moeten worden, of zoals hierboven beschreven door een bepaald persoon moeten worden beheerd.