Pagina 1 van 1

Pech

Geplaatst: zo okt 29, 2006 15:28
door Niels 145 QV
Gisteren liep mijn Spider al wat rottig. Bij het aanrijden op stoplichten werden de toeren wat nukkig, schommelend tussen de 200 en 1500 toeren. Niet echt zoals het hoort dus. Vanmorgen wilde ik hem starten, en kreeg hem niet aan de praat. Na 15 sec doorstraten sloeg ie eindelijk aan. Hij liep alleen beroerd. De ANWB maar gebeld. Zij konden echter niets concreets geregeld krijgen. Het lijkt nu alsof de auto te veel benzine krijgt, en aldoor dus verzuipt. Het stinkt ook als een gek naar benzine. De auto is dus afgetakeld, en wordt morgen bij de dealer aangeboden. Ben benieuwd... Beetje jammer :!: :cry: :cry:


Afbeelding

RE: Pech

Geplaatst: zo okt 29, 2006 15:37
door Richard75
dat is balen. pijnlijk gezicht als je je auto ziet vertrekken op de ambulance :(

RE: Pech

Geplaatst: zo okt 29, 2006 17:27
door jamest
Beterschap.. :(

RE: Pech

Geplaatst: zo okt 29, 2006 18:28
door Veloce
Aiai, das niet zo best. En 200 en 1500 tpm is een behoorlijk verschil zeg! En extreem laag en hoog ook!

Ik kan me herinneren dat je 'm nog niet zo lang hebt, dus zit er nog garantie bij het autibedrijf of iets dergelijks op?

RE: Pech

Geplaatst: zo okt 29, 2006 18:29
door Tymen QV
Succes en beterschap,

Mvg

Tymen QV 8)

RE: Pech

Geplaatst: zo okt 29, 2006 18:39
door Andretti Molletti
Volgens mij had je geluk!!

Dat je al lid was van de ANWB ;)

Zou het de nokkenasversteller kunnen zijn die vast staat?
Te rijk .. mogelijk een verstopte retourleiding?
lijkt me niet de moeilijkste storing om te diagnosticeren
suc6

Re: RE: Pech

Geplaatst: zo okt 29, 2006 18:53
door Richard75
Volgens mij had je geluk!!

Dat je al lid was van de ANWB ;)
ik ben ook lid, lekker gevoel als je ergens rijdt dat je back-up hebt :lol:
voor die 16,50 het jaar..

Re: RE: Pech

Geplaatst: zo okt 29, 2006 20:09
door Niels 145 QV
Aiai, das niet zo best. En 200 en 1500 tpm is een behoorlijk verschil zeg! En extreem laag en hoog ook!

Ik kan me herinneren dat je 'm nog niet zo lang hebt, dus zit er nog garantie bij het autibedrijf of iets dergelijks op?
Ik heb de auto particulier in Duitsland gekocht. Enige vorm van garantie is er dan ook niet bij...


Volgens mij had je geluk!!

Dat je al lid was van de ANWB

Zou het de nokkenasversteller kunnen zijn die vast staat?
Te rijk .. mogelijk een verstopte retourleiding?
lijkt me niet de moeilijkste storing om te diagnosticeren
suc6
Ik ben sinds 1997 lid van de ANWB. Sindsdien heeft er 3x (Alfa 33; door veerschotel gezakt, Alfa 145; bougie ontploft, en nu de Spider) op de auto-ambulance via de ANWB gestaan. Tussendoor zijn ze ook nog 2x thuis komen kijken naar een niet startende 164. Op zich ben ik dus zéér blij dat ik lid ben!

De nokkenasversteller is wel defect. Bij het starten klinkt er kortstondig een geratel. Ik was echter van mening dat dit -zolang de herrie beperkt blijft- geen probleem mag zijn. Blijkbaar kan dit dus leiden tot een vreemd stationair gedrag, en een overload aan benzine. Slechts 8.000km geleden is de distributie vervangen. Volgens mij is de nokkenasversteller toen niet meegenomen.

RE: Pech

Geplaatst: ma okt 30, 2006 12:59
door Giulia555
Temperatuursensor voor injectie misschien? Als die kaduuk is dan staat ie als een dolle benzine in te spuiten toch?

RE: Pech

Geplaatst: ma okt 30, 2006 23:29
door Dinky Boy
Gelukkig ben je ANWB-lid en niet....

Afbeelding
www.nu.nl