Een droom die uit is gekomen...
Geplaatst: za okt 14, 2006 21:50
Na 2 jaren lang wat minder zuipen en onnodige aankopen doen dan toch een droom waar kunnen maken. Een Giulia!
Het moest en zou een Giulia of Berlina worden. Vooral Berlina's vind ik ontzéttend gaaf, maar helaas zijn goede exemplaren (in mijn budgetklasse) zowat uitgestorven. Ik was vooral aan 't kijken naar een Juul met knik in de kofferbak, maar via Carlo's forum (Alfaspeed) kwam ik in contact met de eigenaar van deze Juul. Toen deze me wat foto's stuurde was ik echt helemaal verkocht. Wat een schitterende Nuova! Vorige week ben ik dus met rjfschmitz gaan kijken en vanochtend ben ik 'm dus gaan ophalen.
Het is een Nuova Super 1300 Lusso uit 1975. Overgenomen van een medeforummer.
Het Archivio Storico van Alfa zegt dit:
Dear Mister Jongen,
with reference to your request we are informing you as follows.
According to our documentation files, the chassis number AR 115.09.0011053
originally corresponds to an Alfa Romeo Giulia Super 1.3, engine type AR ,
00530*S, manufactured on the 8th October 1974 and sold on the 1st August
1975 in Italy.
The body colour is metallic medium grey (AR 728), with camel velvet
interiors.
Yours, Sincerely,
Marco Fazio
Automobilismo Storico Alfa Romeo
Archivio Storico
Vanochtend dus opgehaald, en meteen een uur naar huis kunnen rijden. Dus meteen warm en losgereden. En wat een geweldig apparaat is dit! Die brulpijp maakt echt een schítterend geluid. En is nog best rap ook, maar dat is voor mijn niet zo belangrijk. Het weggedrag is wat comfortabeler als de Spider. Echt een heel mooi compromis tussen sportiviteit en comfort.
Ook leuk is dat ik veel positieve reacties van omstanders krijg. Véél meer als met de Spider. Ook hoor je vaak: "Hé, zo een hebben we vroeger ook gehad!"
Hij is behoorlijk origineel overigens. Alleen de achterbank is helemaal van leer, wat eerst deels stof was. Ook is ie aan de voorkant een beetje verlaagd, maar ik heb de set originele veren erbij gekregen. De standaard velgen zijn heel leuk, maar niet in topstaat. Hier komen dus nog betere exemplaren onder. Het radiogat wordt ook nog opgevuld, maar waarschijnlijk niet met een radio maar met een chromen afdekplaatje. De versnellingsbak is 1,5 jaar geleden helemaal gereviseerd en schakelt echt als nieuw. Daarnaast werken alle interieur-dingen nog! (m.u.v. het klokje, maar dat is standaard op een Juul
)
Er zit zelfs achterruitverwarming op, best bijzonder in die tijd!
Ook leuk is dat ie best praktisch is, dan kunnen er meer mensen mee om te genieten. De kofferbak is best groot voor zo'n wagentje. En je hebt zelfs meer beenruimte dan in de E46 3-serie van m'n ouders!
Ik wilde eigenlijk een wat "mindere" Giulia die ik ook dagelijks zou kunnen gebruiken. Maar deze is nog te goed qua plaatwerk dat ik het gewoon te jammer vind. Hij komt dus uitsluitend bij niet-regenachtig weer naar buiten. Als 't wel regent, dan neem ik maar de fiets of 't OV.
Wel zitten er wat kleine minpuntjes op. Op de carroserie zit een krasje linksachter naast de bumper van een parkeerschade, en op 't re-achterscherm is een roestplek bijgewerkt. Verder werkt 1 lamp van het groot licht niet en moet ie nog wat uitgelijnd worden. (trekt lichtjes naar links)
Ook is 1 scharnier van de bestuurdersdeur gaar, waardoor je de deur wat steviger moet dichtgooien. Maar das niet echt een groot probleem.
Maarja, zo zie je. Zo ben je student, en zo heb je opeens 2 klassieke Alfa's voor de deur....
Ben in ieder geval hélemaal happy!
Nog wat foto's. Gemaakt met m'n telefoon, want m'n ouders vertrekken vannacht op vakantie.






Zonet voor de eerste keer in de stalling gezet:




Het moest en zou een Giulia of Berlina worden. Vooral Berlina's vind ik ontzéttend gaaf, maar helaas zijn goede exemplaren (in mijn budgetklasse) zowat uitgestorven. Ik was vooral aan 't kijken naar een Juul met knik in de kofferbak, maar via Carlo's forum (Alfaspeed) kwam ik in contact met de eigenaar van deze Juul. Toen deze me wat foto's stuurde was ik echt helemaal verkocht. Wat een schitterende Nuova! Vorige week ben ik dus met rjfschmitz gaan kijken en vanochtend ben ik 'm dus gaan ophalen.
Het is een Nuova Super 1300 Lusso uit 1975. Overgenomen van een medeforummer.
Het Archivio Storico van Alfa zegt dit:
Dear Mister Jongen,
with reference to your request we are informing you as follows.
According to our documentation files, the chassis number AR 115.09.0011053
originally corresponds to an Alfa Romeo Giulia Super 1.3, engine type AR ,
00530*S, manufactured on the 8th October 1974 and sold on the 1st August
1975 in Italy.
The body colour is metallic medium grey (AR 728), with camel velvet
interiors.
Yours, Sincerely,
Marco Fazio
Automobilismo Storico Alfa Romeo
Archivio Storico
Vanochtend dus opgehaald, en meteen een uur naar huis kunnen rijden. Dus meteen warm en losgereden. En wat een geweldig apparaat is dit! Die brulpijp maakt echt een schítterend geluid. En is nog best rap ook, maar dat is voor mijn niet zo belangrijk. Het weggedrag is wat comfortabeler als de Spider. Echt een heel mooi compromis tussen sportiviteit en comfort.
Ook leuk is dat ik veel positieve reacties van omstanders krijg. Véél meer als met de Spider. Ook hoor je vaak: "Hé, zo een hebben we vroeger ook gehad!"
Hij is behoorlijk origineel overigens. Alleen de achterbank is helemaal van leer, wat eerst deels stof was. Ook is ie aan de voorkant een beetje verlaagd, maar ik heb de set originele veren erbij gekregen. De standaard velgen zijn heel leuk, maar niet in topstaat. Hier komen dus nog betere exemplaren onder. Het radiogat wordt ook nog opgevuld, maar waarschijnlijk niet met een radio maar met een chromen afdekplaatje. De versnellingsbak is 1,5 jaar geleden helemaal gereviseerd en schakelt echt als nieuw. Daarnaast werken alle interieur-dingen nog! (m.u.v. het klokje, maar dat is standaard op een Juul

Er zit zelfs achterruitverwarming op, best bijzonder in die tijd!
Ook leuk is dat ie best praktisch is, dan kunnen er meer mensen mee om te genieten. De kofferbak is best groot voor zo'n wagentje. En je hebt zelfs meer beenruimte dan in de E46 3-serie van m'n ouders!
Ik wilde eigenlijk een wat "mindere" Giulia die ik ook dagelijks zou kunnen gebruiken. Maar deze is nog te goed qua plaatwerk dat ik het gewoon te jammer vind. Hij komt dus uitsluitend bij niet-regenachtig weer naar buiten. Als 't wel regent, dan neem ik maar de fiets of 't OV.
Wel zitten er wat kleine minpuntjes op. Op de carroserie zit een krasje linksachter naast de bumper van een parkeerschade, en op 't re-achterscherm is een roestplek bijgewerkt. Verder werkt 1 lamp van het groot licht niet en moet ie nog wat uitgelijnd worden. (trekt lichtjes naar links)
Ook is 1 scharnier van de bestuurdersdeur gaar, waardoor je de deur wat steviger moet dichtgooien. Maar das niet echt een groot probleem.
Maarja, zo zie je. Zo ben je student, en zo heb je opeens 2 klassieke Alfa's voor de deur....

Ben in ieder geval hélemaal happy!
Nog wat foto's. Gemaakt met m'n telefoon, want m'n ouders vertrekken vannacht op vakantie.






Zonet voor de eerste keer in de stalling gezet:



