Pagina 1 van 1

FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: zo sep 24, 2006 13:35
door DENNIS
Vanmiddag om 14.00uur de start van Race 15 in Turkije! Te volgen op Eurosport :wink:

De snelste 156 (FARFUS JR.) start vanaf plaats 7

Afbeelding

RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: zo sep 24, 2006 14:35
door Dinky Boy
Dat was een stevig partijtje boenderen... :shock:

Was het weer een Alfa die de boel een beetje zat op te houden... :roll:
Brera Pacecar :P

RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: zo sep 24, 2006 14:47
door DENNIS
Dat was een stevig partijtje boenderen... :shock:
Ja spectaculaire race maar helaas geen succes voor Alfa :(

Zometeen Race 2 met Coronel vanaf Pole :!:

RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: zo sep 24, 2006 15:06
door Rees-Cees
regen regen regen :banana:

RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: zo sep 24, 2006 17:09
door DENNIS
Wegens extreme regenbuien is het nog steeds afwachten op Race 2 Afbeelding

EDIT: Good news. The rain is easing and the race will get underway at 17:20 CET.

RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: zo sep 24, 2006 18:11
door SQUADRA LEO
Alfa's deden het goed tijdens race 2 :lol:



Leo.

Re: RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: zo sep 24, 2006 18:29
door ARGTV3V6TB
Alfa's deden het goed tijdens race 2 :lol:



Leo.
ja in synchroon glijden

RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: zo sep 24, 2006 21:23
door Ruud33 16V
Idd was weer een mooie aanfluiting voor "ons" merk. Wordt toch tijd dat volgend jaar de fabriek zich er weer mee gaat bemoeien.

RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: ma sep 25, 2006 12:32
door ARGTV3V6TB
is toch raar want vorig jaar wonnen ze alles, dat het zo veel uit kan maken een oud model en of nieuw...

RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: ma sep 25, 2006 14:40
door Kosta
Nou, vorig jaar wonnen ze niet alles hoor en het is nog steeds hetzelfde model . Het grote verschil is dat het team geen fabrieksondersteuning meer krijgt en dat de 156 zo beetje wel uitontwikkeld is. Mijn vader hoorde trouwens een paar weken geleden tijdens een samenvatting van een van de races dat Alfa van plan is om volgend seizoen de 147 in te zetten. Nou kan het aan mij liggen maar is een 147 inmiddels ook niet een verouderd model. :? Als je naar BMW en Seat kijkt, die hebben allebei hun nieuwste modellen op de baan.

Re: RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: ma sep 25, 2006 16:20
door Rees-Cees
Nou, vorig jaar wonnen ze niet alles hoor en het is nog steeds hetzelfde model . Het grote verschil is dat het team geen fabrieksondersteuning meer krijgt en dat de 156 zo beetje wel uitontwikkeld is. Mijn vader hoorde trouwens een paar weken geleden tijdens een samenvatting van een van de races dat Alfa van plan is om volgend seizoen de 147 in te zetten. Nou kan het aan mij liggen maar is een 147 inmiddels ook niet een verouderd model. :? Als je naar BMW en Seat kijkt, die hebben allebei hun nieuwste modellen op de baan.
Bij dit soort races is het "doosje" maar een bijzaak wat betreft de techniek. De buitenkant is belangrijk voor het automerk en de daaruit voort komende verkoop (denk aan de DTM tijd met de 155).

"Ik heb net zo'n auto als waar ze mee racen" zegt dan zo'n klant :wink:

RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: ma sep 25, 2006 16:47
door bert
WTCC heeft veel weg van Nascar en is een marketing exercitie gezien de gewichtsstraffen/toelaatbare toerentallen en motor mods. die gedurende het seizoen worden aangepast op basis van resultaat maar het is wel erg leuk om naar te kijken! Geef mij maar show en close-racing i.p.v. F1.

Echte toerwagenraces zijn natuurlijk evenementen als de 24 uur van Spa, Monza 500 of de 84 uur Marathon Nurburgring die geheel anders van opzet zijn.

Re: RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: wo sep 27, 2006 19:15
door Kosta
Nou, vorig jaar wonnen ze niet alles hoor en het is nog steeds hetzelfde model . Het grote verschil is dat het team geen fabrieksondersteuning meer krijgt en dat de 156 zo beetje wel uitontwikkeld is. Mijn vader hoorde trouwens een paar weken geleden tijdens een samenvatting van een van de races dat Alfa van plan is om volgend seizoen de 147 in te zetten. Nou kan het aan mij liggen maar is een 147 inmiddels ook niet een verouderd model. :? Als je naar BMW en Seat kijkt, die hebben allebei hun nieuwste modellen op de baan.
Bij dit soort races is het "doosje" maar een bijzaak wat betreft de techniek. De buitenkant is belangrijk voor het automerk en de daaruit voort komende verkoop (denk aan de DTM tijd met de 155).

"Ik heb net zo'n auto als waar ze mee racen" zegt dan zo'n klant :wink:
Ik begrijp 100% wat je bedoelt Cees maar ik wilde ermee zeggen dat misschien met de 147 niet de resultaten te behalen zijn die we verwachten.En dat de 'nieuwere' en qua onderstel toch betere 159 een betere keuze zou zijn.

Re: RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: wo sep 27, 2006 21:56
door Rees-Cees
Ik begrijp 100% wat je bedoelt Cees maar ik wilde ermee zeggen dat misschien met de 147 niet de resultaten te behalen zijn die we verwachten.En dat de 'nieuwere' en qua onderstel toch betere 159 een betere keuze zou zijn.
@ Kosta:
Ik weet het niet maar volgens mij hebben de race onderstellen niets met de originele onderstellen te maken ze zijn heel anders.

RE: FIA WTCC - Istanbul

Geplaatst: do sep 28, 2006 08:27
door tommaso
Aangezien ik een van de heel weinige Alfisti ben die Alfa in de WTCC constant bezocht heeft door de seizoenen heen hier mijn opmerkingen.

De zogenaamde Fabriekssteun moet je je niet veel van voorstellen de afgelopen jaren.
Het was altijd de organisatie van Mauro Sipsz en de Adamich , Ntechnology genaamd, die de auto's prepareerde en voor Alfa inzette.
Daar is niks aan veranderd alleen heten de auto's op dit moment Ntechnology en geen Alfa Romeo of Autodelta of zo.

Alfa had weinig geld en heeft nooit een officieel fabrieksteam ingezet maar net zoals dus Chevrolet of BMW bijvoorbeeld het team laten runnen
door een RML of Schnitzer.

De auto's zijn niet te vergelijken met straat auto's. Alleen al aan het chassis wordt 400 uur gewerkt om het stijf te krijgen en daarna komen
alle autosportdelen erop als remmen [die overigens tamelijk bescheiden zijn voor deze 1200 kg zware tourers] en veren / dempers.
Alfa rijdt met Sachs meervoudig instelbare dempers en Brembo remmen.
Karakteristiek is ook totaal anders. Alles gebeurt met de voorkant waar de grip moet liggen. De achterkant is heel instabiel daardoor.
Moeilijk te rijden zoals een Fisichella ondervond twee jaar geleden op Monza.
Hij was een F1 auto gewend en spinde de 156 de grindbak in omdat hij niet gewend was aan het karakter van de auto.

Sterke punt van Alfa was altijd de motor die algemeen nog steeds als de meest krachtige geldt en daarmee dit seizoen op bepaalde circuits prima resultaten boekte.

In Istanbul ging er iets grondig mis met de afstelling voor de wet race.
Raar omdat de kwalificatie ook op nat plaatsvond en er dus ervaring kon worden opgedaan.
Ook hielp het niet dat Farfus door zijn goede resultaten en hoge positie 60 kg ballastgewicht [of strafgewicht] moest meenemen.

Er zijn nog twee raceweekends te gaan op Valencia en Macau en met minder gewicht in de auto kan Alfa eventueel nog goede resultaten boeken hoewel Valencia meer een Seat circuit is maar Alfa het jaar ervoor iedereen zoek reed.
Macau vorig jaar was ook tamelijk goed voor Farfus in tegenstelling tot Tarquini die daar de titel verloor.

Volgend jaar
Kennelijk zou er bij de autoshow Parijs meer bekend worden gemaakt over de auto die in 2007 in het WTCC wordt ingezet.
Er ziin inderdaad geruchten dat ofwel de gefacelifde 147 of een lichtere 159 worden ingezet.

Aerodynamisch een groot verschil of de box 147 wordt ingezet of de meer slippery 159.
Seat heeft dit probleem ook met haar auto die van de Fia een vlakke bodemplaat heeft gekregen maar die topsnelheid tekort komt op de rechte stukken. Scheelt wel zo'n 7 km/h.
De Seats zijn wel weer snel in de bochten. Kijk maar naar Valencia volgend weekend met zijn bochtige baantje.

Overigens was Claudio Berro , de grote autosportbaas van het Fiat concern, ook te gast bij de DTM in Barcelona en zal ook naar Hockenheim gaan.
Dit in het kader van autosportconcepten bekijken.