Pagina 1 van 1
Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: za sep 16, 2006 21:34
door paul veloce
Vanochtend m'n nieuwe speeltje op wezen halen: een GT 1300 junior in Unificata uitvoering (1975). In '00 geimporteerd vanuit Italia.
Technisch geheel up to date en betrouwbaar (alhoewel, wel een lekke 1e demper). Het plaatwerk verdient een goede poetsbeurt (eerste stukjes al gedaan, dat wordt genieten van het resultaat). En op een enkele roestblaar keihard, zeker de bodem.
Morgen op SS maar even op zoek naar een nieuwe auspuff en een brulpijp, en wie weet wat andere zaken.
loop er nog over te denken om de velgen te vervangen voor de originele stalen, die er ook bijzitten.
Kent iemand deze auto trouwens uit het verleden?? Hij is in 2001 aan de vorige eigenaar verkocht bij Cult Cars in Bergschenhoek en volgens facturen ook bij Van Neerrijnen in onderhoud geweest.

RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: za sep 16, 2006 22:00
door Eric
Mooi ding! Zou deze velgen er lekker onder laten ...
En een bumper zonder rosetten. Was dat standaard op de Unificata? In het boek van Tipler (Giulia Coupe GT>A) zie ik foto's van 2000 GTV met en zonder rosetten. Vind het wel goed staan; denk dat ik ze ook maar eraf ga halen.
Veel plezier met deze auto!

RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: za sep 16, 2006 22:01
door Remmie
Zier er goed uit,veel plezier ermee maar dat zal vast wel lukken
Ps Ik ben jaloers op je brug in de garage.

RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: za sep 16, 2006 23:47
door Kurp
Hoi Paul,
Toch maar een (bijna) kant en klare klassieker erbij? Hele mooie Alfa, veel plezier ermee!
Je gaat je Sud sprintje toch niet vergeten hoop ik?

RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: zo sep 17, 2006 12:12
door stennie
feli met je aankoop. Ziet er errugg mooi uit hoor!!!!!
RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: zo sep 17, 2006 12:53
door alfasud1972
Mooie junior hoor Paul

, als ik mij goed herinner was het altijd al een wens van je om een bertone te hebben. Veel fijne kilometers met je nieuwe aanwinst gewenst

.
Re: RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: zo sep 17, 2006 16:16
door Dottore M
En een bumper zonder rosetten. Was dat standaard op de Unificata?
Volgens mij wel, en natuurlijk het achterlichten verhaal...
RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: zo sep 17, 2006 17:17
door PDAHazzard
Erg mooi exemplaar. Ik zou de velgjes er ook onder laten zitten. Horen er toch gewoon onder?
En idd erg mooie brug heb je daar....

Re: RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: zo sep 17, 2006 18:04
door Egbertone
En een bumper zonder rosetten. Was dat standaard op de Unificata?
Volgens mij wel, en natuurlijk het achterlichten verhaal...
Yep, standaard voor een 1300 of 1600 Unificata.
Verder zoals Maarten aangeeft, de kleine achterlichten, uiteraard een kleinere (inhoud) motor en bijbehorend aandrijf- en remsysteem (kleinere remmen voor en een andere achteras dus). Aan de binnenkant hetzelfde interieur alleen het 2000 badge op het dashboard ontbreekt (logisch...), in de cockpit geen waarschuwingslampje voor de oliedruk en de handremhandel is zwart i.p.v. verchroomd. In de kofferruimte ontbreekt de verlichting, wat er bij de 2000 wel in zit. Dat was het wel zo'n beetje.
Heb een folder van de Unificato op m'n site staan,
http://www.egbertone.nl/GTJ_1300.htm (ff naar beneden scrollen)
RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: zo sep 17, 2006 22:01
door bertonejaap
mooie auto, veel plezier er mee
RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: ma sep 18, 2006 09:21
door Giel
Zeker mooi lekker

RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: wo sep 20, 2006 20:29
door paul veloce
Bedankt voor de leuke reacties. Inmiddels heb ik een brulpijp op het SS kunnen scoren en een 1e demper. Zo'n Nord Sleutelt toch wel weer anders dan een boxer, maar de brug is een groot voordeel bij het vervangen van de uitlaat. M'n brug stamt nog uit de tijd dat we de ruimte met z'n drieen deelden, en we een afgedankte brug konden kopen voor ongeveer de prijs van een goede krik per persoon. Inmiddels heeft een het juiste Alfa-pad verlaten, en de ander (A-repair) is professioneel begonnen.
Je gaat je Sud sprintje toch niet vergeten hoop ik?
no way!!
En een bumper zonder rosetten. Was dat standaard op de Unificata? In het boek van Tipler (Giulia Coupe GT>A) zie ik foto's van 2000 GTV met en zonder rosetten. Vind het wel goed staan; denk dat ik ze ook maar eraf ga halen.
Je bedoelt de grote foto met rode bertone denk ik zonder rozetten. Ik denk dat dit een aanpassing van de eigenaar is. Volgens mij hadden alle 2000GTV's rozetten. de 1600 en 1300 GTJ's niet.
Verder zoals Maarten aangeeft, de kleine achterlichten, uiteraard een kleinere (inhoud) motor en bijbehorend aandrijf- en remsysteem (kleinere remmen voor en een andere achteras dus). Aan de binnenkant hetzelfde interieur alleen het 2000 badge op het dashboard ontbreekt (logisch...), in de cockpit geen waarschuwingslampje voor de oliedruk en de handremhandel is zwart i.p.v. verchroomd. In de kofferruimte ontbreekt de verlichting, wat er bij de 2000 wel in zit. Dat was het wel zo'n beetje.
Kijk, daar leer je weer wat van. De rozetten, badge op dashbord, motor en achterlichten wist ik wel.
RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: wo sep 20, 2006 21:28
door A-Repair
P, nogmaals gefeli met je Bertone. Het is niet alleen op de foto's een mooie, het is een echte niet dichtgestuukte Bertone.
Ik ken deze auto vanaf 2001 en heb er al veel aan vernieuwd in de loop van de jaren. Gaan we weer eens ouderwets een ritje doen Paul? Groeten, Arie
RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: do sep 21, 2006 08:35
door Giel
of een nieuw westland ritje

ook leuk

RE: Nieuw in de garage: GT 1300 junior unificata
Geplaatst: vr sep 22, 2006 08:29
door sprint88
Das een mooi wagentje Paul
en misstaat zeker niet naast een lekker sprintje
grt rogeralfa
