Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

Help.....jullie opinie gevraagd!

zo jul 30, 2006 16:07

Hallo Alfisten,

Ik heb een probleem en zal het jullie proberen kort en bondig voor te leggen. Graag jullie visie over onderstaand.

Ik heb een garage in Amsterdam waar ik 4 auto's kan stallen en waarvan ik er zelf 2 in gebruik heb. De overige 2 plaatsen heb ik aan Dado (een NL sprekende servier oid) ter beschikking gesteld tegen een kleine onkostenvergoeding. Verhuren mag ik niet doen dus dat heb ik ook niet gedaan. Dado was op het 1e gezicht een prima kerel en heb af en toe best een leuke tijd met m gehad. Dado ging van 2 Audi's 1 maken en jullie raden het al, de sloop Audi staat nu dus nog bij mij in de garage en de vogel is gevlogen. :evil:

De sloop Audi is helemaal gestrip en staat alleen nog op de achterwielen, zonder voorassen en wel met motor. Helaas dus niet meer te slepen o.i.d. hooguit een klein beetje te trekken en duwen.

Dado is inmiddels verhuist ergens in NL. Heeft wel o.a. de sloop Audi op zijn naam staan, geschorst (dat weet ik voor 95% zeker). Heb al sms gestuurd dat ik zijn sloop audi op straat zou zetten. Vond hij geen goed idee geloof ik, dus begint die met vage dreigementen over milieu politie , belastingdienst e.d. Hij doet maar, ik heb echt niks te verbergen, al denkt hij misschien van wel. Probeert me bang te maken, maar dat zal mij verder een zorg zijn. Hij is niet van plan de Audi weg te halen, sterker nog hij ontkent sinds de laatste berichten dat hij uberhaupt geen sloop audi heeft. Wat een grapjas he?
Hij zal de NL regels niet kennen denk ik, want er kan naar mijn idee geen sloopverklaring afgegeven zijn zonder auto???

Ben gisteren naar de politie geweest, maar die zeggen dat het een Civiele zaak is en verwijzen mij naar de bureau rechtshulp. Heb ze ook voorgelegd om de auto op straat te leggen, maarja daar houden ze wijzelijk hun mond over. Zeiden niet dat ik dat niet mocht doen in ieder geval. :twisted:

Ohja, kenteken is natuurlijk ook van de auto verwijderd, maar het chassisnr. zit er nog wel in!

Ik kan in ieder geval de auto niet zonder de papieren naar de sloop brengen. Die gaan m niet innemen in ieder geval!
Ik ga uiteraard geen Civiele zaak tegen hem beginnen want hij heeft geen rooie cent! Daarbij duurt mij dat veel te lang en ik wil die auto weg hebben, zo snel mogelijk!!
Ook wil ik van zijn probleem niet al te veel de mijne maken, zoals jullie zullen begrijpen. Aan de andere kant begrijpen jullie dat ik des :evil: :twisted: ben en hem zeker wat potentiele overheids gezeik in de maag wil splitsen door bijvoorbeeld die auto ergens op een parkjeerplaats te dumpen met naam en telefoonnummer van de eigenaar erbij (inclusief chassisnummer). Het is en blijft per slot van rekening zijn verantwoordelijkheid en niet de mijne.

Wat zouden jullie in mijn geval doen en wat is wijsheid??

Ben benieuwd
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Help.....jullie opinie gevraagd!

zo jul 30, 2006 16:16

Ding gewoon door een oudijzer boer op laten halen.... Weg is weg...
Shut up and ride!

dranko
Junior Member
Junior Member
Contacteer: ICQ

zo jul 30, 2006 16:18

als ik jou was en zoals je zegt hij is gestript doe dan net als ik bel een oud ijzer boer op die de auto ophaalt kost niks en je bent er vanaf .
Nu: ALFA 156 1.8 16V SW
Had:Fiat Palio
Had:ALFA 164 V6 24 klappert
Had:Fiat Cinquecento 900
Had:ALFA 164 TS '92 met een 2.0 super blok uit 97

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 30, 2006 16:32

oud ijzer boer neem m gewoon mee? Officieel mag die dat niet doen in ieder geval.... :?

Is het beste denk ik dan maar, hoewel die K***leier er zo wel weer goed mee weg komt :evil: :evil:
Gehad:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Help.....jullie opinie gevraagd!

zo jul 30, 2006 17:28

Ding gewoon door een oudijzer boer op laten halen.... Weg is weg...
Dat is de gemakkelijkste manier. Maar bedenk wel dat die Serviërs jongens zijn met een ander gevoel voor humor. En ze hebben nogal wat vriendjes met losse handjes. Combineer die 2 dingen en je Alfaatjes ziet er plots heel anders uit. Lastige beslissing lijkt mij. :?

Rens 1.7QV
Guru
Guru

zo jul 30, 2006 17:36

Dan zeg je toch dat die is weggesleept omdat er geklaagd werd dat er een gesloopte auto staat.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

dranko
Junior Member
Junior Member
Contacteer: ICQ

zo jul 30, 2006 17:54

ag ik zie het zow hij heeft de wagen gestript en nu er niks meer valt te halen laathij hem gewoon staan zo van red je er maar mee dus gewoon laten weghalen en verder niks meer doen ben je er van af en je hebt jeruimte weer terug
Nu: ALFA 156 1.8 16V SW
Had:Fiat Palio
Had:ALFA 164 V6 24 klappert
Had:Fiat Cinquecento 900
Had:ALFA 164 TS '92 met een 2.0 super blok uit 97

bauer

zo jul 30, 2006 18:09

Effe een vraag wat voor een audi is het en je kunt hem gerust op straat zetten hij staat op zijn naam en is geschorst das gelijk een les voor hem want een boete voor geen geldige verz 365euro geen apk enz enz dan komt die knurft echt wel langs hoor.
Kijk wel een beetje uit met serviers want je weet wat die lijers in sebrenicha geflikt hebben he :?
Voor de rest gewoon de politie bellen dat er een wrak op je stoep staan deze gaan dan de eigenaar achterhalen en hem vragen de wagen gelijk weg te halen anders gaat ie naar de sloop toe of domeinen.
Succes grt BAUER

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 30, 2006 18:47

Oh ik ben ik geen geval bang voor m hoor....Het is niet zo'n servier als hier gesuggereerd wordt. Het gaat gewoon niet goed met m want zn "opgeknapte" troetel kindje staat dus ook te koop.....Financieel zit die aan de grond, maar dat had ik al kenbaar gemaakt.
Ik trek (en pik) :wink: het alleen niet dat hij geen open kaart speelt met me zodat ik daarop kan anticiperen en meehelpen een oplossing te zoeken voor dit probleem. Ik heb hem echt al veel meer dan redelijk behandeld, stom achteraf. Hij gaat zelfs dreigen met loze dreigementen die geen hout snijden. Met andere woorden hij maakt mij opzettelijk woest, snap je...
Hij denkt gewoon alles kost geld als ik die kerel onder ogen kom, dus steek ik mn kop in het zand en doe net alsof ik geen audi meer heb. Heeft die dus naar mij gesmst: "Audi, welke audi, ik weet niet waar je het over hebt" , daarbij krijg ik nog geld van m en een paar stukken gereedschap

Als ik het zo lees is het eigenlijk wel grappig, maar helaas wel de waarheid. Ik snap echt niet waar die kerel het lef vandaan haalt om met mij in "competitie" te gaan. Als hij denkt dat ik die auto toch niet aan de straat 'durf' te zetten zit die er naast.
Snap daarbij al helemaal niet dat hij 'zijn Audi' aan mijn lot overlaat op deze manier. Kan ik invloed uitoefenen of hij wel of niet een heleboel ellende erbij krijgt of niet. MAW hij geeft zijn lot uit handen....iets wat je NOOIT en te NIMMER moet doen, maar goed wie ben ik...

De ouderen onder ons zullen zeggen: joh, maak je niet druk, gewoon je verlies nemen en de ijzerboer bellen...
De jongeren onder ons: hup aan de straat gooien....

:D :D
Laatst gewijzigd door Alfa33 op zo jul 30, 2006 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gehad:

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo jul 30, 2006 18:51

of je zet m bij een bouwplaats neer als dixi :idea:

bauer

zo jul 30, 2006 18:55

Ik geloof best dat het niet zo,n servier is maar hij liegt dat het hem gedrukt staat en ik heb geleerd wie tot het einde aardig blijft is
altijd het haasje jammer maar waar dus lozen dat voertuig gewoon zeggen dat je hem buitengezet hebt dan komt ie echt wel hoor '
en dan gelijk confronteren Harde aktie
GRt Bauer

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 30, 2006 19:03

Vraag me trouwens af of de ijzerboer staat te popelen om de audi te halen. Wat levert nou zeg 500 kilo staal op (schroot)?? 40, 50, 60 euro?
Gehad:

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 30, 2006 19:10

Ik geloof best dat het niet zo,n servier is maar hij liegt dat het hem gedrukt staat en ik heb geleerd wie tot het einde aardig blijft is
altijd het haasje jammer maar waar dus lozen dat voertuig gewoon zeggen dat je hem buitengezet hebt dan komt ie echt wel hoor '
en dan gelijk confronteren Harde aktie
GRt Bauer
Dat blijkt idd maar weer ja.... :evil:
Gehad:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 30, 2006 19:19

Als ik je/zijn wrak kwijtmaak, mag ik dan 1 plek ? :biggrin:

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 30, 2006 19:29

Als ik je/zijn wrak kwijtmaak, mag ik dan 1 plek ? :biggrin:
Liever een mooie Alfa dan een sloper natuurlijk!! :wink:

Alleen is er inmiddels al een nieuwe bestemming voor de gehele garage :( , vandaar ook dat er haast geboden is...
Gehad:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”