Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Rare jongens, die verzekeraars...

ma jul 17, 2006 16:35

Omdat er op dit forum waarschijnlijk heel wat mensen zitten met 2 of meer Alfa's post ik hier mijn 'probleem'.

Ik heb onlangs een 33 1.7 'berlina' er bij gekocht en wil deze verzekeren. Offerte aangevraagd bij Oriondirect. Staat er op het formulier "verklaring schadevrije jaren meezenden". Dus ik neem contact op met Delta Lloyd, waar de 33 sportwagon verzekerd is, noem polisnummer en vraag om de verklaring.
Delta Lloyd: "Nee, dat kan niet"
Ik: "Pardon?""
Delta Lloyd: "Wij geven de verklaring alleen af als de auto verkocht is en de polis wordt beëindigd".
Ik: "Die auto bezit ik voorlopig nog, ik wil een andere auto verzekeren en de verzekeraar die ik op het oog heb vraagt om die verklaring".
Delta Lloyd: "Het spijt ons, we kunnen U niet helpen".

WAT IS DIT VOOR NONSENS?? :evil:

Dat ik zoveel jaar schadevrij rij is voor hen een bekend feit, maar als ik om een bewijs vraag krijg ik dat niet? Is dit een verkapte manier om klanten te dwingen tweede/derde etc. auto's ook bij hen te verzekeren?

Ik denk dat ik de verzekering van de Sportwagon dan ook maar overhevel naar Oriondirect :twisted:

Maar wie weet hoe deze materie in elkaar steekt? Is het weigeren van zo'n verklaring normaal?

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

RE: Rare jongens, die verzekeraars...

ma jul 17, 2006 16:41

Spul gewoon opsturen zonder verklaring en met een briefje dat ze maar contact op moeten nemen met Delta Loyd, klaar is Kees.

Je hebt toch een overzicht met je bonus / malus korting erop en een schema met de schadevrije jaren daarbij? Dan kun je het ook aantonen.
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: Rare jongens, die verzekeraars...

ma jul 17, 2006 16:51

Ik denk dat ik de verzekering van de Sportwagon dan ook maar overhevel naar Oriondirect :twisted:
Zulke dingen zeggen bij je tussenpersoon wil ook nogal eens helpen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

ex0dus
Member
Member

ma jul 17, 2006 16:54

Wat je nog zou kunenn doen, is gewoon samen met iemand naar het postkantoor, auto over laten schrijven (zodat je een vrijwaringsbewijs hebt), en gelijk opnieuw overschrijven op je eigen naam. Dan kun je het vrijwaringsbewijs aan je verzekeraar laten zien, je hebt je auto zgn verkocht, en dus krijg je je schadevrije jaren op papier.
Stom dat het zo moet, maar ja.

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

Re: RE: Rare jongens, die verzekeraars...

ma jul 17, 2006 17:03

Wat je nog zou kunenn doen, is gewoon samen met iemand naar het postkantoor, auto over laten schrijven (zodat je een vrijwaringsbewijs hebt), en gelijk opnieuw overschrijven op je eigen naam. Dan kun je het vrijwaringsbewijs aan je verzekeraar laten zien, je hebt je auto zgn verkocht, en dus krijg je je schadevrije jaren op papier.
Dat kost gelukkig geen geld he. :roll:
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

ex0dus
Member
Member

ma jul 17, 2006 17:19

20 euro bij elkaar ofzo?

alfa6
Member
Member

ma jul 17, 2006 18:18

In Nederland verzeker je per kenteken, je moet dus per kenteken bonus opbouwen, helaas maar het is niet anders.
Voordeel is wel dat je bij een (uitkerend) ongeval niet op alle verzekeringen in trede teruggaat, maar alleen die met welke het ongeval is gebeurd.

Je zou een oldtimer verzekering kunnen overwegen, deze kent geen bonus/malus clausule, je bent dan wel gebonden aan een maximum aantal kilometers per jaar.

Hetzelfde geldt ook voor motorrijders, die moeten bij een motorverzekering ook op nul beginnen, ook al rijdt je al twintig jaar schadevrij.

Chris
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 17, 2006 18:30

In Nederland verzeker je per kenteken, je moet dus per kenteken bonus opbouwen, helaas maar het is niet anders.
1
Chris

[-X Ooit gehoord van een 2de gezinsauto op naam?

Met mijn 75% no-claim ook de tweede auto op 75% verzekerd.
De auto die daar eerder als 2de gezinsauto was verzekerd en reeds 4 schade vrije jaren heeft nu op andere polis tegen 55% no-claim verzekerd.

Je kunt als instap makkelijk 20-40 korting krijgen mits de juiste tussen personn en voldoende volmacht aanwezig.

Een oldtimer is leefdtijds (vakboek gebonden) waarbij er in een aantal gevallen vanaf wordt geweken.
Dr geldt hiervoor een minimumregel doch ook daar wil men wel s vanaf wijken!

@ Dink, al eens overwogen alle auto's elders te verzekeren incl. je hele hebben en houden, de verzekeringsm. hebben daar wel oren na en er is altijd een korting te regelen :wink:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 17, 2006 19:07

FBTO doet daar in ieder geval niet moeilijk over. Ook de zinkencento kreeg meteen 75 %. Ik weet wel dat klassiekers niet meetellen voor de B/M regeling, maar dat ""rose hok"kun je toch geen klassieker noemen. :lol:

Als je over wilt stappen en de verzekeraard doet moeilijk, kun je hem natuurlijk ook "Pro Forma" laten overschrijven.
Kost je twee keer de overschrijving en een "gek" :wink: die em 5 minuten op zn naam wil hebben.
Maarja, vrienden helpen elkaar he.. 8)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 17, 2006 21:57

Dat kost gelukkig geen geld he. :roll:
Pas op, dat is technisch gezien fraude (ik weet het, je probeert alleen de mazen in het systeem te gebruiken, maar goed). Het zal altijd goed gaan, tot er een naar ongeluk gebeurt en de verzekeraar uit moet gaan keren. Als ze dan kwaad willen (en dat willen ze) ga je waarschijnlijk nat... Dat risico wil je niet lopen.

Er zijn inderdaad verzekeraars die inderdaad een 2e auto mee laten liften op je schadevrije jaren, maar daar kan een tussenpersoon je vast alles over vertellen.

Ik weet wel dat ik het zelf ook altijd weer dikke crisis vind om de zoveelste auto voor weinig te verzekeren...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dinky Boy
Miniaturista

ma jul 17, 2006 23:26

Dank voor alle reacties.

Ik heb het formulier reeds ingestuurd met de opmerking dat ik geen verklaring van de andere verzekeraar krijg. Doen ze bij Oriondirect daar moeilijk over, dan maar even zien hoe graag ze mij als klant willen. Als 'tegenprestatie' wou ik toch al de Spider ook bij hen verzekeren.

Enige lullige is dat de auto met ingang van morgen onverzekerd is aangezien de vorige eigenaar z'n D*cia L*gan krijgt en diens verzekering wordt overgezet. Nou ja, t ding staat in de stalling, voorlopig red ik me wel met de Spider en het >200k roze smurfhok ;)

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 18, 2006 00:22

Dank voor alle reacties.

Ik heb het formulier reeds ingestuurd met de opmerking dat ik geen verklaring van de andere verzekeraar krijg. Doen ze bij Oriondirect daar moeilijk over, dan maar even zien hoe graag ze mij als klant willen. Als 'tegenprestatie' wou ik toch al de Spider ook bij hen verzekeren.

Enige lullige is dat de auto met ingang van morgen onverzekerd is aangezien de vorige eigenaar z'n D*cia L*gan krijgt en diens verzekering wordt overgezet. Nou ja, t ding staat in de stalling, voorlopig red ik me wel met de Spider en het >200k roze smurfhok ;)
Dink, wellicht ten overvloede,zorg je er wel voor dat ie ff geschorst is ? Op naam zetten en niet direct verzekeren hebben ze echt een hekel aan... :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 18, 2006 13:27

Dank voor alle reacties.

Dink, wellicht ten overvloede,zorg je er wel voor dat ie ff geschorst is ? Op naam zetten en niet direct verzekeren hebben ze echt een hekel aan... :wink:
Grtz, fRank
Gaat wel een maandje goed. Dan krijg je bericht van de RDW. Maar zorg er wel absoluut voor dat je de auto binnen een maand verzekerd hebt! Zorg in ieder geval dat je ergens een voorlopige dekking krijgt. kan je daar in ieder geval niks mee overkomen... Schorsen voor zo even is ook zo weggegooid geld...

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

patje1100
Guru
Guru

di jul 18, 2006 15:58

Dink @ Heb jij bij Deltalloyd ook gezegd dat je een 2e gezins auto hebt aangeschaft ?
Zij kennen wel zeker de 2e gezins auto regeling. Dan krijg jij dezelfde korting als op je van je eerste auto.

Als jij aangeeft dat je een verklaring wil met daarop het aantal opgebouwde schadevrije jaren kan dat wel maar zal die polis verder lopen op de standaard inschaling.

Jij bouwt per polis schade vrije jaren op.

Dinky Boy
Miniaturista

di jul 18, 2006 20:47

Inderdaad Patje, dat had ik inmiddels ook gezien. Als Oriondirect niet accepteert, ga ik de tweede 33 inderdaad bij DL verzekeren.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”