Ik heb onlangs een 33 1.7 'berlina' er bij gekocht en wil deze verzekeren. Offerte aangevraagd bij Oriondirect. Staat er op het formulier "verklaring schadevrije jaren meezenden". Dus ik neem contact op met Delta Lloyd, waar de 33 sportwagon verzekerd is, noem polisnummer en vraag om de verklaring.
Delta Lloyd: "Nee, dat kan niet"
Ik: "Pardon?""
Delta Lloyd: "Wij geven de verklaring alleen af als de auto verkocht is en de polis wordt beëindigd".
Ik: "Die auto bezit ik voorlopig nog, ik wil een andere auto verzekeren en de verzekeraar die ik op het oog heb vraagt om die verklaring".
Delta Lloyd: "Het spijt ons, we kunnen U niet helpen".
WAT IS DIT VOOR NONSENS??

Dat ik zoveel jaar schadevrij rij is voor hen een bekend feit, maar als ik om een bewijs vraag krijg ik dat niet? Is dit een verkapte manier om klanten te dwingen tweede/derde etc. auto's ook bij hen te verzekeren?
Ik denk dat ik de verzekering van de Sportwagon dan ook maar overhevel naar Oriondirect

Maar wie weet hoe deze materie in elkaar steekt? Is het weigeren van zo'n verklaring normaal?