Ruud33 16V

155 aanschaffen of 33 laten fixen??

ma jul 10, 2006 12:46

Hoi Alfisti, zoals sommige van jullie misschien wel weten was mijn 33 helaas niet meer apk waardig. Stuurhuishoezen, remverdeler en uitlaat. Kosten alles bijelkaar om het te LATEN doen om en nabij de 3 a 4 honderd euri. Dan kan ik wel weer een jaar rijden hopelijk. Alleen zag ik nu bij een lokaal autobedrijf een 155 staan. Voor maar 990 euro. Het is een 2.0 16 v uit 1995 met NAP 169000 op de teller. Staat is nog heel redelijk op uiteraard wat krasjes na en een beetje een scheve voorbumper. Wat me wel opviel is dat er een origineel stuur in zat maar dan zonder airbag. Is het niet zo dat de 2.0 versies vanaf 1995 (wide body dus) standaard een plofzak hadden? Zou dit dan kunnen betekenen dat ie een forse klapper heeft gemaakt en omwille de kosten er geen airbagstuur voor is teruggeplaatst??

Ok ik weet dat een 155 duurder is in het rijden dan een 33 maar ik ben van de week afgestudeerd en ik hoop eigenlijk binnen nu en anderhalve maand een baan te hebben. En dan is een 155 natuurlijk een iets representatievere auto dan een 33...

Tuurlijk zou aanschaf van de 155 duurder zijn dan de 33 laten maken... maar je hebtdan wel een auto met verse apk en een iets ander type auto natuurlijk.. Ik weet het even niet meer... Hebben jullie een advies?? dan ga ik ondertussen even genieten van een vers getapt pilsje uit mijn perfec draft die ik heb gekregen.. Proost en alvast bedankt!!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: 155 aanschaffen of 33 laten fixen??

ma jul 10, 2006 12:50

155 is fijn rijden!
Kan je in de loop der tijd wat leuks van maken (leer etc)
zijn niks waard, maar wel heel veel waar voor je geld.
Ik zou het wel weten!
Proost!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 10, 2006 12:55

Is de onderhoudshistorie v.d. 155 bekend?
Als die volgens het boekje onderhouden is, mag er over 11000 km een nieuwe distributieriem & Co. op.

Verders: rijdt prima, maar wél maandelijks duurder t.o.v. de 33 (zo'n 250 kilo meer mrb :wink: )

Oja, er hoort idd een airbag in te zitten.
It's not easy, being green (kermit)

Ruud33 16V

ma jul 10, 2006 14:43

Ja idd distr riem en co is wel iets om rekening mee te houden. Met mijn km's is dat over een half cq drie kwart jaar al...

Trouwens Dick, wat is het verbruik van jouw 2.0 16v???

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 155 aanschaffen of 33 laten fixen??

ma jul 10, 2006 14:53

Trouwens Dick, wat is het verbruik van jouw 2.0 16v???
Gemiddeld genomen zo'n 1:11 denk ik... maar ik rij met alles gemiddeld 1:11, dat verbruik had ik nl ook bij de 33's, de Alfetta en de Sud... Alleen de Panda 750 die ik even gehad heb was zuiniger :wink:

Ruud33 16V

ma jul 10, 2006 15:22

haha ja idd de 33 die ik heb rijd ik vaak ook 1 op 11 mee tenzij op de snelweg. zelfs de ford ka van mijn vriendin rijdt 1 op 11....

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 10, 2006 15:26

Verbruik van de 2.0 16 kleppert ligt vaak zo rond de 1 op 10 a 11.. :wink:
Erg fijn rijdende Alfa, maar goed...een 33 ook :lol:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 10, 2006 19:22

Als eerste zou ik proberen de vorige eigenaar te achterhalen. Misschien heeft die de auto wel ingeruild ( zoals velen doen ) omdat er een hoop kosten aan kwamen. Distributie, remmerij, uitlaat, draagarmen, banden en weet ik wat nog meer. Dan wordt een goedkope auto alsnog duur. Verder kun je er eigenlijk niks over zeggen zonder de auto gezien te hebben.

Ruud33 16V

di jul 11, 2006 10:07

Ik heb de auto gezien, ziet er redelijk uit, ook van onderen!! Uitlaat op het eerste gezicht nog goed, banden waren net nieuw. Het bedrijf heeft de auto gedeeltelijk in onderhoud gehad en bij 150 000 km is de distr riem geknapt met alle gevolgen van dien. Het bedrijf heeft toen zelf alles vervangen en er is alles nieuw opgekomen, nieuwe kop, en uiteraard nieuwe riem en spanrollen etc. Factuur dus aanwezig. Allee dat stuur wist de man mij ook geen antwoord op te geven. En er komt tegen 250 euro rijklaarmaakkosten uiteraard een nieuwe apk op!!! Ik ga vanmiddag even kijken en rijden en dan horen jullie het wel!!!

Ruud33 16V

wo jul 12, 2006 11:10

zo gisteren dus een stukje met de auto gereden!! Beviel best goed, een 155 rijdt inderdaad fijn, stuurt fijn, schakelt fijn en hangt lekker aan het gas. Ook is hij mooi comfortabel en vallen rammeltjes erg mee vergeleken met een 33.

Een paar dingen zijn me opgevallen, misschien dat jullie mij kunnen vertellen wat dit is en of het normaal is.

De koppeling was behoorlijk zwaar maar zat wel mooi onderin en greep lekker aan
Het niet originele stuur liep aan tegen de kapjes om de stuurkolom..
Bij het opdraaien van een weg, dus al insturend accelereren leek het alsof het buitenste wiel aanloopt (de auto lijkt iets verlaagd en heeft de standaard speedline velgen met vlgs mij originele bandenmaat).
bij uiterste stuuruitslag (keren op de weg en bijv parkeren) maakte de stuurkolom een beetje ratelend of krakend geluid (niet erg hard maar wel een beetje)
Verder viel nog op dat de kachelaanjager zelfs in de hoogste stand (4) nog niet erg hard of overtuigend erop los blies.... bij stand 1 en 2 kon je amper merken dat ie uberhaupt aanstond...

Weten jullie wat deze opvallende puntjes in kunnen houden???

Verder neem ik de beslissing pas als ik volgende week zaterdag terug ben van vakantie. Eerst even lekker weg en dan maar eens kijken wat ik ga doen. En als ze dan al verkocht is heb ik gewoon pech gehad en was ze niet voor mij bestemd denk ik...

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 12, 2006 12:00

Die kachelaanjager, dat zou kunnen komen door een verstopt interieur-filter (kost zo'n 10 euro), de zware koppeling heb ik ook, komt waarschijnlijk door een niet-helemaal-goed functionerende hulpkoppelingscylinder (=wel goed voor de beenspieren :wink: ).

Niet-origineel stuur dat aanloopt... Tja... :?

Verdere aanloop- en kraakproblemen kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Ik weet wél dat er meerdere 155's te koop staan, keus genoeg om nog even verder te kijken of je een beter exemplaar kunt vinden dus :!:

elio
Guru
Guru

wo jul 12, 2006 12:14

Zware koppeling heb ik ook op de mijne, en had ik ook op mijn vorige, dus ik vermoed dat dat er zo een beetje bijhoort, ik vind het trouwens prettiger dan zo'n licht playstation-pedaaltje dat je tegenwoordig vaak tegenkomt.

En ook dat gekraak bij het sturen heb ik momenteel bij de mijne, dat zou iets te maken hebben met de schotels waar de voorvering aan vast zit (teveel speling), bij mijn 155 wordt dat bij de volgende beurt aangepakt, maar ik zou in jouw geval proberen om dit bij aflevering in orde te laten brengen. Naast het gekraak wat op zich al lastig is, neemt de stuurprecisie hier sterk van af, en da's toch wel minder.
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Ruud33 16V

Re: RE: 155 aanschaffen of 33 laten fixen??

wo jul 12, 2006 13:04

Die kachelaanjager, dat zou kunnen komen door een verstopt interieur-filter (kost zo'n 10 euro), de zware koppeling heb ik ook, komt waarschijnlijk door een niet-helemaal-goed functionerende hulpkoppelingscylinder (=wel goed voor de beenspieren :wink: ).

Niet-origineel stuur dat aanloopt... Tja... :?

Verdere aanloop- en kraakproblemen kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Ik weet wél dat er meerdere 155's te koop staan, keus genoeg om nog even verder te kijken of je een beter exemplaar kunt vinden dus :!:
Is idd zo alleen was ik in eerste instantie niet echt op zoek maar ben ik er bij toeval tegenaan gelopen. Verder leek me de prijs heel erg redelijk voor een 155 uit 1995 met die opties, km-stand en uitvoering. Tuurlijk kan ik verder zoeken maar voor deze prijs denk ik dat je alleen een exemplaar zult vinden die ook wel wat mankementjes zal hebben... och ja we zien wel... eerst maar eens met vakantie.

Mobster

Re: 155 aanschaffen of 33 laten fixen??

wo jul 12, 2006 13:06

Laten fixen die 33.

ik heb nog een goede remverdeler en een bijna nieuwe einddemper die gratis weg mag.
Wat zeg je daar van? :wink:

ALFAQV

vr jul 14, 2006 09:25

Ruud ,

€900 is natuurlijk niet veel voor een 2.0 16v maar als er van alles aan makeert is het nog te veel ,ander kom je een keertje in mijn 2.0 16V sturen weet je gelijk hoe die hoort te sturen.

Over het stuur wie weet hebben ze er een SB stuur in geploft dan loopt het stuur ook aan .

Het ratelende geluid hoop niet dat het het stuurhuis is ,ik heb net vorige week 2 volle dagen onder mijne gelegen om het te vervangen en dat wens ik niemand toe :twisted: :twisted:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”