Pagina 1 van 5

Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 09:47
door StefQV
hoi, ik ben dit weekend naar Zandvoort geweest om wat sfeer op te snuiven :lol: ik heb daar een aangenaam gesprek gehad met Bert Smit (Squadra Italia).
Het komt erop neer dat ik me volgend jaar wil inlijven bij hen maar....ik ben er nog niet uit welke wagen ik ga nemen: een 33 - 16V of een 145 TS 2.0 - 16V.
Ik heb al met beide auto's gereden (straatgebruik) en ik heb een klein vermoeden dat de 33 een betere wegligging heeft. :? Alle tips, ervaringen, opmerkingen i.v.m. de preparatie en het rijden met één van deze wagens op circuit zijn welkom. De meesten van de rijders daar die ik daar gesproken heb zweren bij een 75. :roll:
Greetz,
Stef

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 10:14
door vV
de auto uit je avatar is toch ook leuk?
Zelf ben ik bezig met een GT junior uit 1969.
Maar voor een keuze tussen 33 en 145 zou ik gaan voor de 33. Daar is ook op dit forum veel expertise voor aanwezig, en zeer belangrijk: hij is aanzienlijk lichter dan een 145!
Daarnaast is voor de 33 volgens mij veel polyester plaatwerk te krijgen, meer dan voor de 145. Misschien denk je daar nu nog niet aan, maar als je de smaak te pakken krijgt.....

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 10:22
door SQUADRA LEO
Ik zou voor n 145 2.0 gaan ! Een zwaar ondergewaardeerde auto.
Een toppertje !! :thumbs:

Je bent dan wel uniek met een race 145 !!

Leo.

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 10:49
door StefQV
@vv: De Giulia, daar heb ik ook al aan gedacht :P maar dit zou een beetje zonde zijn, vrees ik.

@Leo: We rijden momenteel zelf met een 145 2.0 en ik moet idd zeggen dat je met deze auto kwa onderstel/prestaties leuke dingen kan uithalen.
Zucht; mijn vrouwtje wil ook meerijden en haar voorkeur gaat uit naar de 33.

Graag nog meer reakties aub. Slapeloze nachten zijn op komst, vrees ik :(

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 11:23
door kees artc6
Ik sluit mij bij Leo aan, leuk en origineel een 145 in race-setup !

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 12:01
door Kurp
145 :!:

Niks ten nadele van een 33, maar hier wordt al genoeg mee geraced.

Is er trouwens ooit een 145 racer geweest? Geen fabrieksracer voor zover ik weet.

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 12:19
door bert
Eerst eens rekenen en wellicht dan bouwen. Het meest goedkope is goede cursusauto aanschaffen met gecertificeerde rolkooi, blusser etc.
Er worden best goede 75's en 33's aangeboden waarmee je redelijk snel het asfalt op kunt.
Voor auto's vanaf bouwjaar 199...? gelden volgens mij andere (lees: strengere) normen wat betreft rolkooi en aangezien weinigen je zijn voorgegaan, is wellicht ontwerp van een rolkooi nodig. Bouwen is duur! Mocht je na één of twee seizoenen nog steeds enthousiast zijn, is het bouwen van een 145 racer
altijd nog mogelijk.

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 12:34
door bralfa
mmm Als ik me niet vergis past de 145 niet binnen het SI concept. Maar daar kunnen de mensen van de SI organisatie vast meer over zeggen of niet vV???

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 12:55
door vV
een 145 mag! no problemo.
Alleen wat ik al zei: er is weinig ervaring met deze auto`s, en volgens mij is hij zo anders dan een 33 dat je niet zomaar dezelfde set-up principes kan gebruiken. Daarnaast blijft het gewicht gewoon een grote rolo spelen, met consequenties voor mn de remmen...

Voor SI mag een rolkooi naar ZAC regels gebruikt worden, is elders ook al over geschreven. Dus daar zitten de kosten niet. Die komen pas als je er ook ergens anders mee wilt racen! Dan moet er dus wel een uitegbreide kooi in. maar die zijn ook als inlaskooi te koop bij OMP en zo geloof ik.

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 12:57
door Dennis de Rooy
Daarnaast is de 33 vele malen goedkoper om te runnen en als je ziet hoe hard Arno (groene 33) er mee gaat doet mij zelfs achter het hoofd krabben of ik niet de verkeerde auto heb. Die auto is op vele punten standaard en kan vooraan meekomen (ligt ook aan de coureur). Ik zou niet eens over een 145 denken.....

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 13:14
door StefQV
Alvast bedankt voor de "waardevolle" tips! :thumbs:
Er begint trouwens al stilletjes een voorkeur te groeien naar één van beide modellen :-#
Dus, laat maar komen die reacties!!!
Thanx!
Stef

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 13:55
door TurboMarc
Een 145 is meer uniek, maar daar zit hem denk ik ook het probleem :?
Er zijn nu veel 33 rijders waar je met evt. vragen terecht kan, met de 145 niet. Dat wordt dus alles zelf uitzoeken.

Er zijn alfa raceklasses in Duitsland en Engeland waar ze wel met de 145 racen volgens mij.
Wellicht kan je daar wat meer informatie verkrijgen.

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 14:04
door Louis himself
Een en ander hangt volgens mij af van je portemonnaie en je ambitie niveau. Alles is snel te maken zeker ook een 145. Maar ik denk dat je qua prijs/snelheid verhouding met een 33 beter af bent. Met een 145 val je meer op omdat je in Nederland de enige bent (voor zover ik weet) dat is natuurlijk leuk. Maar volgens mij wordt dat snel minder als je merkt dat je collega coureurs voor veel minder geld harder gaan. En een 75 is natuurlijk leuk omdat het achterwielaandrijving is.

Re: RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 19:12
door KAS
145 :!:

Niks ten nadele van een 33, maar hier wordt al genoeg mee geraced.

Is er trouwens ooit een 145 racer geweest? Geen fabrieksracer voor zover ik weet.
Wel een heuvelklimmer.

Afbeelding

RE: Squadra Italia : 33 of 145

Geplaatst: di jun 13, 2006 20:46
door Aernoudt
Voor een 145 kun je heel veel mooie spullen krijgen via Madeno racing: onderstel volledig instelbaar, stabi's, motor tuning etc. Kortom: het kost dan wel serieus geld, maar je gaat daarna ook serieus snel (mits je zelf goed kunt rijden natuurlijk :lol: )

Dat extra gewicht gaat er voor een groot deel af als je hem lekker stript (veel electronica etc) en de koets is stijver. Boxer motor heeft natuurlijk een lager zwaartepunt dan een lijn motor, maar ik denk dat een goede 145 aanzienlijk sneller zal zijn dan een 33.