StefQV
Member
Member
Berichten: 130
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 22:48
Locatie: Antwerpen

Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 09:47

hoi, ik ben dit weekend naar Zandvoort geweest om wat sfeer op te snuiven :lol: ik heb daar een aangenaam gesprek gehad met Bert Smit (Squadra Italia).
Het komt erop neer dat ik me volgend jaar wil inlijven bij hen maar....ik ben er nog niet uit welke wagen ik ga nemen: een 33 - 16V of een 145 TS 2.0 - 16V.
Ik heb al met beide auto's gereden (straatgebruik) en ik heb een klein vermoeden dat de 33 een betere wegligging heeft. :? Alle tips, ervaringen, opmerkingen i.v.m. de preparatie en het rijden met één van deze wagens op circuit zijn welkom. De meesten van de rijders daar die ik daar gesproken heb zweren bij een 75. :roll:
Greetz,
Stef
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5634
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 10:14

de auto uit je avatar is toch ook leuk?
Zelf ben ik bezig met een GT junior uit 1969.
Maar voor een keuze tussen 33 en 145 zou ik gaan voor de 33. Daar is ook op dit forum veel expertise voor aanwezig, en zeer belangrijk: hij is aanzienlijk lichter dan een 145!
Daarnaast is voor de 33 volgens mij veel polyester plaatwerk te krijgen, meer dan voor de 145. Misschien denk je daar nu nog niet aan, maar als je de smaak te pakken krijgt.....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 10:22

Ik zou voor n 145 2.0 gaan ! Een zwaar ondergewaardeerde auto.
Een toppertje !! :thumbs:

Je bent dan wel uniek met een race 145 !!

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

StefQV
Member
Member
Berichten: 130
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 22:48
Locatie: Antwerpen

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 10:49

@vv: De Giulia, daar heb ik ook al aan gedacht :P maar dit zou een beetje zonde zijn, vrees ik.

@Leo: We rijden momenteel zelf met een 145 2.0 en ik moet idd zeggen dat je met deze auto kwa onderstel/prestaties leuke dingen kan uithalen.
Zucht; mijn vrouwtje wil ook meerijden en haar voorkeur gaat uit naar de 33.

Graag nog meer reakties aub. Slapeloze nachten zijn op komst, vrees ik :(
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 11:23

Ik sluit mij bij Leo aan, leuk en origineel een 145 in race-setup !
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 12:01

145 :!:

Niks ten nadele van een 33, maar hier wordt al genoeg mee geraced.

Is er trouwens ooit een 145 racer geweest? Geen fabrieksracer voor zover ik weet.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 12:19

Eerst eens rekenen en wellicht dan bouwen. Het meest goedkope is goede cursusauto aanschaffen met gecertificeerde rolkooi, blusser etc.
Er worden best goede 75's en 33's aangeboden waarmee je redelijk snel het asfalt op kunt.
Voor auto's vanaf bouwjaar 199...? gelden volgens mij andere (lees: strengere) normen wat betreft rolkooi en aangezien weinigen je zijn voorgegaan, is wellicht ontwerp van een rolkooi nodig. Bouwen is duur! Mocht je na één of twee seizoenen nog steeds enthousiast zijn, is het bouwen van een 145 racer
altijd nog mogelijk.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 12:34

mmm Als ik me niet vergis past de 145 niet binnen het SI concept. Maar daar kunnen de mensen van de SI organisatie vast meer over zeggen of niet vV???
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5634
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 12:55

een 145 mag! no problemo.
Alleen wat ik al zei: er is weinig ervaring met deze auto`s, en volgens mij is hij zo anders dan een 33 dat je niet zomaar dezelfde set-up principes kan gebruiken. Daarnaast blijft het gewicht gewoon een grote rolo spelen, met consequenties voor mn de remmen...

Voor SI mag een rolkooi naar ZAC regels gebruikt worden, is elders ook al over geschreven. Dus daar zitten de kosten niet. Die komen pas als je er ook ergens anders mee wilt racen! Dan moet er dus wel een uitegbreide kooi in. maar die zijn ook als inlaskooi te koop bij OMP en zo geloof ik.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 12:57

Daarnaast is de 33 vele malen goedkoper om te runnen en als je ziet hoe hard Arno (groene 33) er mee gaat doet mij zelfs achter het hoofd krabben of ik niet de verkeerde auto heb. Die auto is op vele punten standaard en kan vooraan meekomen (ligt ook aan de coureur). Ik zou niet eens over een 145 denken.....
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

StefQV
Member
Member
Berichten: 130
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 22:48
Locatie: Antwerpen

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 13:14

Alvast bedankt voor de "waardevolle" tips! :thumbs:
Er begint trouwens al stilletjes een voorkeur te groeien naar één van beide modellen :-#
Dus, laat maar komen die reacties!!!
Thanx!
Stef
145 2.0 QV '98 | Giulia 2.0 '72 | Spider S4 '91 | 147 JTD '01

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 13:55

Een 145 is meer uniek, maar daar zit hem denk ik ook het probleem :?
Er zijn nu veel 33 rijders waar je met evt. vragen terecht kan, met de 145 niet. Dat wordt dus alles zelf uitzoeken.

Er zijn alfa raceklasses in Duitsland en Engeland waar ze wel met de 145 racen volgens mij.
Wellicht kan je daar wat meer informatie verkrijgen.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 14:04

Een en ander hangt volgens mij af van je portemonnaie en je ambitie niveau. Alles is snel te maken zeker ook een 145. Maar ik denk dat je qua prijs/snelheid verhouding met een 33 beter af bent. Met een 145 val je meer op omdat je in Nederland de enige bent (voor zover ik weet) dat is natuurlijk leuk. Maar volgens mij wordt dat snel minder als je merkt dat je collega coureurs voor veel minder geld harder gaan. En een 75 is natuurlijk leuk omdat het achterwielaandrijving is.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 19:12

145 :!:

Niks ten nadele van een 33, maar hier wordt al genoeg mee geraced.

Is er trouwens ooit een 145 racer geweest? Geen fabrieksracer voor zover ik weet.
Wel een heuvelklimmer.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia : 33 of 145

di jun 13, 2006 20:46

Voor een 145 kun je heel veel mooie spullen krijgen via Madeno racing: onderstel volledig instelbaar, stabi's, motor tuning etc. Kortom: het kost dan wel serieus geld, maar je gaat daarna ook serieus snel (mits je zelf goed kunt rijden natuurlijk :lol: )

Dat extra gewicht gaat er voor een groot deel af als je hem lekker stript (veel electronica etc) en de koets is stijver. Boxer motor heeft natuurlijk een lager zwaartepunt dan een lijn motor, maar ik denk dat een goede 145 aanzienlijk sneller zal zijn dan een 33.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”