Pagina 1 van 1

Geen papieren

Geplaatst: ma jun 12, 2006 13:44
door juultje
Heb een giulia'tje gekocht zonder papieren, de huidige eigenaar weet ook niet of hij ooit op NL-kenteken heeft gestaan maar dat is wel uit te zoeken bij de RDW. Is er een mogelijkheid deze wagen alsnog op kenteken te krijgen iemand ervaring ? Hij is te mooi om te slopen.

RE: Geen papieren

Geplaatst: ma jun 12, 2006 13:46
door Floor
En daarbij het originele chassisnummer behouden?

Ik zou gewoon even bellen met het RDW en het daar voorleggen.

RE: Geen papieren

Geplaatst: ma jun 12, 2006 13:49
door juultje
als je het chassisnr over moet lassen is dat wel wat werk natuurlijk en dat is weer zonde

Re: RE: Geen papieren

Geplaatst: ma jun 12, 2006 13:53
door Floor
als je het chassisnr over moet lassen is dat wel wat werk natuurlijk en dat is weer zonde
En het mag ook niet......

Met deze adviezen kom ik natuurlijk nooit van mijn Giulia - sloper af 8)

RE: Geen papieren

Geplaatst: ma jun 12, 2006 14:09
door Giulia1300ti
de mijne had ook geen papieren (alweer jaren geleden), ben naar de rdw in leeuwarden geweest en had een zeer schappelijke keurmeester. De kerel was alfa fanaat volgens mij. Heeft de hele auto doorgelopen om ook maar iets te vinden wat ons zou kunnen helpen om de leeftijd van de wagen te kunnen bepalen. Wagen uiteindelijk goedgekeurd maar hij kon geen ok geven om hem op kenteken te zetten. Hij zou contact op nemen met Alfa Romeo om een bevestiging te krijgen (dit was voor dat ik bekent was met Elvira). Na een aantal weken de keurmeester gebeld met de vraag of alles nu in kannen en kruiken was, hij vertelde me dat hij niks heeft kunnen achterhalen. Omdat alles zo lang duurde was hij zeer schappelijk en hebben we via de telefoon een datum vastgesteld en die datum staat nu op mijn kenteken......


dus het kan wel......

RE: Geen papieren

Geplaatst: ma jun 12, 2006 15:29
door juultje
Datum is inderdaad wel te achterhalen, maar of dat alles is. Het is een 72'er of 73'er 1300 super met dubbele lampen.

RE: Geen papieren

Geplaatst: ma jun 12, 2006 15:31
door super98
En dan kan het ook nog een Supertje met dubbele koplampen zijn die in 1974 op kenteken gezet is. Zoals die van mij...

RE: Geen papieren

Geplaatst: ma jun 12, 2006 18:42
door @lfa@lgra
Wat is het probleem. RDW bellen en je verhaal voorleggen. Als het van origine een Nl auto betreft is dit nav het chassisnummer simpel te achterhalen. Indien de auto dan ooit op een Nl kenteken heeft gestaan kan ditzelfde kenteken
dan weer voor dit voertuig worden afgegeven. ( Na keuring/ schouw vd body dit al naar gelang de toestand van het voertuig.)
Wat het buitenlandverhaal betreft heb ik geen idee.

RE: Geen papieren

Geplaatst: ma jun 12, 2006 19:40
door Rob75
Wellicht wat procedure hulp:

Wel er van uitgaande dat het geld gaat kosten, maar dat gaat het toch zonder papieren.

Vraag bij de RDW of er ooit een NL-kenteken heeft bestaan op het voertuig. Je zult hier dan wel waarschijnlijk de hulp van de verkoper bij nodig hebben.

Nu kunnen er twee dingen gebeuren:

wel - dan de geeigende procedure bij de RDW navragen en lijdzaam volgen.
niet - achterhalen waar de auto vandaan komt, wellicht via hete AR-archier navragen waar de auto is verkocht.

Hoe dan ook het wordt een lastige klus.

Succes,

Rob

RE: Geen papieren

Geplaatst: ma jun 12, 2006 20:33
door Johan
Het kan best nog wel meevallen, zeker als hij uit 1972 blijkt te zijn. In dat geval moet je:
  • 1. Aantonen dat je de eigenaar bent. Dat kan met een aankoopnota of een brief van de vorige eigenaar waarin hij verklaart dat je de eigenaar bent.
    2. Aantonen wat het bouwjaar is. Ook dat kan meevallen omdat er genoeg boeken zijn met bouwjaren en chassisnummers en je bovendien het bouwjaar gewoon per mail kan vragen bij het "Archivio Storico Alfa Romeo". Lukt dit niet dan mag ook de FEHAC nog bouwjaarverklaringen afgeven.
    3. De auto laten keuren door de RDW inclusief het bouwjaaronderzoek, dat kan overigens ook gescheiden. Ik zou voordat je gaat restaureren het bouwjaaronderzoek laten doen. Het is een beetje sneu als je auto perfect klaar is en je krijgt het bouwjaar niet rond... Oh ja, je kan trouwens een kenteken voor 1 dag aanvragen om naar het keuringsstation te rijden, best handig.
Als de auto jonger is dan 1 januari 1973 dan wordt het iets lastiger omdat de auto dan ook een Nederlandse typegoedkeuring moet hebben. Dit is normaal gesproken alleen aan te tonen met een verklaring van de fabrikant of weer m.b.v. de FEHAC. Een alternatief is de auto in Duitsland of Engeland laten keuren, daar wordt die eis niet gesteld. Je daar verkregen Duitse of Engelse kenteken kun je hier in Nederland vervolgens weer omruilen voor een Nederlandse. Omslachtig en duur omdat je dubbele keuringskosten hebt en natuurlijk het extra transport.

Al met al is het zeker niet hopeloos, kwestie van wat doorzettingsvermogen. Het geeft veel voldoening als je je kenteken op een gegeven moment hebt.

Succes!

RE: Geen papieren

Geplaatst: di jun 13, 2006 20:55
door Sergio
Mij is door de RDW een aantal jaren geleden verteld dat je 1: Een aankoopbewijs nodig hebt 2. er door de RDW een onderzoek gedaan wordt in het Europese register, Eucaris, naar de herkomst van de auto.
Als hier geen vreemde zaken uit komen kan je hem kentekenen.

RE: Geen papieren

Geplaatst: wo jun 14, 2006 10:16
door juultje
Gisteren opgehaald. Aan de hand van het chassisnr gezien dat het een 72' er is. Ga vandaag eens bellen met de rdw wat we kunnen. (foto;s volgen)

RE: Geen papieren

Geplaatst: wo jun 14, 2006 10:22
door Floor
Ben benieuwd hoe het gaat...

Weet er in de buurt ook nog een paar zonder papieren te staan 8)