Pagina 1 van 2

75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 11:34
door RG
Ik zit net de nieuwe Autovisie door te bladeren die zojuist op de deurmat viel, zie ik ineens 3 pagina's lang een artikel over de 75 staan!!! :D

Ik ga dus even lekker in de zon met een bakkie zitten lezen 8). Ben benieuwd of het een beetje klopt wat ze erover zeggen...

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 14:20
door Alessandro
Ow, dan zal ik de folie er ook maar eens vanaf halen. :D

Re: RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 14:24
door Floor
Ow, dan zal ik de folie er ook maar eens vanaf halen. :D
Tsja, voor het eerst in tijden is daar weer een goede reden voor.

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 14:31
door tommie
misschien toch maar even naar de boekhandel dan :)

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 16:39
door Gtvco
En gelezen :wink:

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 18:51
door ronald
Vertel! :shock:

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 19:10
door Ruud33 16V
ja jullie maken me nieuwsgierig!!!!!

vertel vertel..

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 19:35
door Alessandro
Ow, een sumiere beschrijving/ aankooptips. Maar met wel heel optimistische prijzen (of pessimistisch, tis maar hoe je het bekijkt) en het advies om een TS met twee ton op de teller maar te laten staan, ook auto's onder de 2000 euro! Dat ik het daar niet mee eens ben moge duidelijk zijn. :wink:

Verder wel aardig

@ronald: dan zie ook gelijk dat de typeaanduiding op mijn 75 klopt. :wink:

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 20:03
door RG
Voor "ons" kenners staat er weinig nieuws in, en ik zou hem er niet speciaal voor kopen.
Daarentegen is het natuurlijk altijd leuk als er weer eens wat over een echte Alfa in de bladen staat!

@Alessandro: Straks gaan ze me ook nog vertellen om een GTV6 van 1000E te laten staan... :whistle: (naast mijn vroegere 75TS van 500E)

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 21:43
door TiTaTo
Inderdaad wel een geinig stukje met leuke foto's.
Ik begrijp alleen niet wat ze bedoelen met de roestgevoeligheid van de keienvangers onder de voorbumper.
En de (achterwiel aangedreven) GTV was toch niet meer leverbaar toen de 75 verdween?

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 21:47
door ronald
Als we dat geweten hadden dat ze weer iets over de 75 zouden schrijven dan hadden we graag hun oude testauto ter beschikking gesteld! :D

Re: RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 21:53
door Floor
Als we dat geweten hadden dat ze weer iets over de 75 zouden schrijven dan hadden we graag hun oude testauto ter beschikking gesteld! :D
Ze zijn wel aardig in de buurt gebleven met een zwarte V6 :wink:

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 23:00
door Timmerklits
bwa twee ton op de teller, ik heb er al 3 en hij bolt nog altijd goed.

binnenkort mss de motor eens reviseren als ik tijd heb...

Nick

RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 23:00
door yuri 75 V6
Het artikel is leuk (aandacht voor de 75 is terecht en te waarderen), maar staat wel bol van de feitelijke onjuistheden. Een Turbo QV met 188 pk af fabriek? If only. Zoals al aangehaald was de achterwielaangedreven GTV al lang verdwenen toen de 75 uit productie ging (de schrijver van het stukje ging er kennelijk van uit dat de Spider/GTV vóór de 916 ook al neefjes waren :roll: ). Verder worden de America en de QV een beetje door elkaar gehaald Men claimt dat de 2.5 V6 -die bij mijn weten niet officieel in NL geleverd is, overigens- werd opgevolgd door de 192 pk 3.0, maar dat was de 188 pk America. Vervolgens wordt beweerd dat de latere V6-en betere elektronische injectie en meer vermogen hadden. Dat is op zich waar, maar een paar regels terug had de 3.0 van meet af aan al 192 pk :? De Evo wordt nergens genoemd, maar de Evo-bodykit wordt wel aangehaald.

En ook hier het fabeltje dat latere 75's minder zouden roesten dan eerdere, in mijn ervaring maakt het geen drol uit. Vraag maar aan Ram6, het verschil tussen zijn rees-V6-project en de V6 die ik van hem gekocht heb. Zelfde jaar, wereld van verschil.

De richtprijzen in zijn inderdaad pittig, maar hey, zo gaat de marktwaarde van mijn wagenpark hard omhoog :P ... o nee, want auto's met meer dan 2 ton op de teller en onder de 2000 euro moet je laten staan. Mijn zwarte QV van '91 heeft inmiddels bijna 325k op de teller en heeft me precies dat bedrag gekost.... ik mag blij zijn dat-ie niet onder mijn kont desintegreert!

Bij de aandachtspunten missen ze de achterwielranden, paravan en kriksteunen, net de punten waar een 75 onchristelijk kan roesten :shock: Zo kun je met het AutoVisie aankoopadvies nog mooi een slechte koop doen voor 5000 euro. Misschien is het tijd dat wij als SCARB een paar gebakjes weg gaan doen, die op de AV-punten nog wél goed zijn :wink:

Ben ik een mierencopulerende azijnplassert? een beetje wel natuurlijk, maar een beetje redactiewerk had een aantal foutjes kunnen voorkomen. Want dat de diesel regelmatig voorkwam zal wel wezen, maar niet in Nederland....

Re: RE: 75 in autovisie

Geplaatst: do jun 08, 2006 23:22
door frankalfa
Het artikel is leuk (aandacht voor de 75 is terecht en te waarderen), maar staat wel bol van de feitelijke onjuistheden. Een Turbo QV met 188 pk af fabriek? If only. Zoals al aangehaald was de achterwielaangedreven GTV al lang verdwenen toen de 75 uit productie ging (de schrijver van het stukje ging er kennelijk van uit dat de Spider/GTV vóór de 916 ook al neefjes waren :roll: ). Verder worden de America en de QV een beetje door elkaar gehaald Men claimt dat de 2.5 V6 -die bij mijn weten niet officieel in NL geleverd is, overigens- werd opgevolgd door de 192 pk 3.0, maar dat was de 188 pk America. Vervolgens wordt beweerd dat de latere V6-en betere elektronische injectie en meer vermogen hadden. Dat is op zich waar, maar een paar regels terug had de 3.0 van meet af aan al 192 pk :? De Evo wordt nergens genoemd, maar de Evo-bodykit wordt wel aangehaald.

En ook hier het fabeltje dat latere 75's minder zouden roesten dan eerdere, in mijn ervaring maakt het geen drol uit. Vraag maar aan Ram6, het verschil tussen zijn rees-V6-project en de V6 die ik van hem gekocht heb. Zelfde jaar, wereld van verschil.

De richtprijzen in zijn inderdaad pittig, maar hey, zo gaat de marktwaarde van mijn wagenpark hard omhoog :P ... o nee, want auto's met meer dan 2 ton op de teller en onder de 2000 euro moet je laten staan. Mijn zwarte QV van '91 heeft inmiddels bijna 325k op de teller en heeft me precies dat bedrag gekost.... ik mag blij zijn dat-ie niet onder mijn kont desintegreert!

Bij de aandachtspunten missen ze de achterwielranden, paravan en kriksteunen, net de punten waar een 75 onchristelijk kan roesten :shock: Zo kun je met het AutoVisie aankoopadvies nog mooi een slechte koop doen voor 5000 euro. Misschien is het tijd dat wij als SCARB een paar gebakjes weg gaan doen, die op de AV-punten nog wél goed zijn :wink:

Ben ik een mierencopulerende azijnplassert? een beetje wel natuurlijk, maar een beetje redactiewerk had een aantal foutjes kunnen voorkomen. Want dat de diesel regelmatig voorkwam zal wel wezen, maar niet in Nederland....

=D> Eens!!
Grtz, fRank