Pagina 1 van 4

Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 16:40
door bert

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 16:48
door Bert-155
Nadeel is alleen dat je het vermogen dan alleen op de voorwielen moet verwerken..Zelfde verhaal als bij de 147GTA, vaak spinnende binnenbanden... :)

Re: RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 17:06
door sudman1500
, vaak spinnende binnenbanden... :)
Binnenbanden?? Die zijn toch allang afgeschaft :shock:

Ik heb ze nog wel in op mijn fiets, maar die spinnen niet echt :jumping:

maar on-topic

Goede actie, dat scheelt echt in gewicht....

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 17:07
door bert
Het hoge gewicht is op het forum al vaak genoeg besproken en de specs voorafgaande aan de introductie gaf eigenlijk al aan dat het 4WD systeem
de Brera nog minder agiel maakt. Met modern ESP systeem kan doorspinnen van de voorwielen worden verholpen en naar mijn mening is het 4WD systeem
weggegooid geld.

Re: RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 17:28
door Bert-155
, vaak spinnende binnenbanden... :)
Binnenbanden?? Die zijn toch allang afgeschaft :shock:

Ik heb ze nog wel in op mijn fiets, maar die spinnen niet echt :jumping:

maar on-topic

Goede actie, dat scheelt echt in gewicht....
Je snapt wat ik bedoel, ik kon niet echt op het goede woord komen :lol:

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 17:47
door ciclista
Kopers van de Brera vallen voor het uiterlijk, gewicht zal ze een zorg zijn, komt met de 2.2 al prima van z'n plek.

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 18:09
door Sergio
Leve de 4x4! Als je het eenmaal gereden hebt wil je niet meer zonder! Maarja, inderdaad het gewicht..

Mijn 33 1.5 QV weegt maar de helft van een Brera 3.2 V6 Q4!

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 21:08
door ARGTV3V6TB
ach het is niet veel anders dan een kleine 10 jaar geleden, toen was er een 164 qv en werd opgevolgd door de q4... en wat schetste de verbazing... heel duur, veel zwaarder en minder!!!! snel dan de qv....

Re: RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 21:26
door Kosta
Nadeel is alleen dat je het vermogen dan alleen op de voorwielen moet verwerken..Zelfde verhaal als bij de 147GTA, vaak spinnende binnenbanden... :)
Ik heb goede berichten gehoord over het sperdiff. van Madeno wat op de 147 Gta geleverd kan worden. Minder wielspinn in bochten met veel gas maar ook vanaf stilstand een betere acceleratie.Aangezien ik heeeel misschien tot aanschaf van een 147 Gta over ga zou dat voor mij wel een hele belangrijke overweging zijn om zo'n sper aan te schaffen. Nadeel: de prijs :?

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 21:26
door jeroen75
wat ik niet snap he.....

de brera gebruikt toch het ingekorte 'premium' platform? dat volgens de alfa bobo's makkelijk naar achterwielaandrijving om te bouwen is!
en dan nog FWD ](*,) ](*,) ](*,)

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 21:37
door yuri 75 V6
Probleem is dat het platform misschien wel makkelijk omgebouwd kan worden, maar de motor moet dan in principe ook in de lengterichting en daar is-ie niet voor bedoeld. Dwars en RWD zou kunnen door het huidige 4WD systeem creatief aan te passen, maar dat is gezocht.



Wel typisch dat Alfa nu met enkele herzieningen komt na de wat lauwe respons op het topmodel. Zouden ze dat zelf allemaal niet gemerkt hebben of hebben ze een beetje op het zware-vierwielaangedreven-auto-Audi-onderstuur-paard gewed en verloren?

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 22:12
door bert
Het zou wellicht kunnen omdat Alfa Romeo kan shoppen bij GM en de Alloytec V6 wordt bij Caddi en Holden als achterwielaangedreven auto geleverd.
De Rover 75 was wellicht makkelijker omdat deze gebruik maakt van een oude BMW achteras en dus voldoende ruimte was gecreeerd maar het blijft bijzonder duur omdat interieurdelen etc. vaak moeten worden aangepast als men in lijn gaat bouwen tot verdriet van het leger bloedeloze marketing sodemieters.


De 169 wordt vermoedelijk wel achterwielaangedreven en wel met een transaxle lay-out.

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 22:55
door psillen
Zou mooier zijn de 4WD erop te laten en gewichtsbesparing te vinden door bijvoorbeeld alu motorkap, portieren, etc. te gebruiken.
En het glazen dak zal ook flink zwaar zijn. Carbon i.p.v. glas?

RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 23:18
door DJ
Ben het met psillen eens, gewoon 4WD houden en alle onderdelen eens kiritisch tegen de loep houden en zo een dikke honderd kilo zien te dumpen.........Mischien ook wat minder geluiddemping en een airbagje minder?

Gr,
DJ

Re: RE: Liposuctie Alfa Romeo Brera

Geplaatst: di apr 25, 2006 23:30
door Kosta
Zou mooier zijn de 4WD erop te laten en gewichtsbesparing te vinden door bijvoorbeeld alu motorkap, portieren, etc. te gebruiken.
En het glazen dak zal ook flink zwaar zijn. Carbon i.p.v. glas?
Ik heb juist in verschillende testen gelezen dat ze niet tevreden waren over het weggedrag vooral vanwege het 4wd systeem. Dus lichter en FWD zou het algehele weggedrag flink moeten verbeteren.