Ik maak altijd gebruik van dit tabelletje als ik weer eens een vehikel gezien heb waarvan ik moet weten hoelang ik nog moet wachten om er eentje aan te schaffen aan een spotprijs zonder achteraf verkracht te worden door vadertje staat:
KLIK
De jaarlijkse wegentaks - gebaseerd op de fiscale PK-waarde (berekend dmv cilinderinhoud) - vind je hier:
KLIK
Vanaf 14PK begint het toch wel een duur grapje te worden, nu weet je meteen waarom astmatische 0.4L motorblokjes voorzien van een turbo zo groot als een bowlingbal zo populair zijn in ons belgenlandje

Adri , weet jij toevallig hoeveel fiscale PK's onzen Novanta zal toebedacht worden ? Zal waarschijnlijk wel hetzelfde als je GTV 6 zijn ?
Merciekes
Kristal
Eerlijk gezegd weet ik zelfs nog niet hoeveel mijn GTV6 zal belast worden, ik gok 14PK. Maar ik had ooit ergens een tabel van de overheid waar je zelf kon zien in welke categorie je wagen valt. Ik zal nog eens zoeken (het was een pdf'je op een overheidssite, als je zoiets 1 keer gevonden hebt, mag je al van geluk spreken, tweede keer is het lot tarten

)
EDIT: de papierwerkgoden hebben mij half gezegend vandaag:
http://www.belgium.be/eportal/applicati ... al.refresh
De tabel is voor inschrijving, maar de linkerkolommen laten een vergelijking zien tussen liter-inhoud en fiscale pk. Eens je weet hoeveel PK het is voor jouw motor, kan je dus gaan kijken in de automagazine tabel (link heb ik hier eerder gepaste). Ik heb ergens nog een veel duidelijkere pdf, mocht ik het ding nog vinden, plaats ik hem hier wel even.
En al even de verrassing verpesten - nog een editje, tenzij er intussen al een 3l in je 90 ligt

- het is dus 13 of 14PK, 490 of 568€ dus.