hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: Alfetta gekocht!!!

wo feb 09, 2005 21:37

Een jaar ofzo geleden stond er ook een rode alfetta met GB's en een TS te koop als ik het mij goed herinner. Ik meen in de buurt van Amersfoort (ik geloof Soest!) voor dezelfde prijs. De eigenaar was een bertone aan het restaureren en had ook een kart in de aanbieding.

Zou dit dezelfde auto zijn?

Mvg,
Hans

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Alfetta gekocht!!!

wo feb 09, 2005 22:48

Ik denk inderdaad dat dit dezelfde was. Degene van wie ik deze auto kocht heeft hem ook ongeveer in deze configuratie gekocht, maar de motor liep niet geweldig.
Hij heeft hem nog onderhanden genomen en o.a. goed laten afstellen bij Biesheuvel. Er zitten nu de juiste sproeierbezettingen op en het schijnt als een beest te gaan.
Tijdens de proefrit was het nat, dus deed ik erg voorzichtig uit respect voor de verkoper. Kon wel direct merken, dat er een zeer goed potentieel in zat en hoe de motor oppakte, belooft veel plezier! :-)
Verkoper vertelde met fonkelende auto over de power van de Alfetta tijdens Italia dagen op Spa. Hij beweerde menig zogenaamd gekieteld 75 Twinsparkje het nakijken gegeven te hebben na Eau Rouge de Radillon op. Ben erg benieuwd dus. :driving:

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Alfetta gekocht!!!

do feb 10, 2005 09:12

Mooi mooi!!! :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Echt een mooie sobere sedan uit de 70's maar hij gaat als een raket!!

Iedereen koopt maar mooie auto's en ik moet er binnenkort eentje weg doen... :cry:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Alfetta gekocht!!!

do feb 10, 2005 09:22

Mooi mooi!!! :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Echt een mooie sobere sedan uit de 70's maar hij gaat als een raket!!

Iedereen koopt maar mooie auto's en ik moet er binnenkort eentje weg doen... :cry:
Sober :schrik:
Prachtig als ie is van voor zo mooi is ie van achter met zn subtiel vrouwelijk kontje.
Nee ,tis juist de aparte vormgeving met stille lijnen wat hem mooi en aantrekkelijk maakt :wink:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Alfetta gekocht!!!

do feb 10, 2005 10:53

Inderdaad. De Alfetta is in eigendom geweest van een monteur uit Soest. Die werkt al jarenlang aan de oudjes van mijn vader en ik kwam 2,3 jaar geleden regelmatig bij hem over de vloer voor reparatie aan mijn Berlina. Ik heb hem vorig jaar nog gesproken
over de Alfetta waarin hijzelf een TS heeft gelepeld. Hij heeft de Alfetta lange tijd in bezit
gehad en lange tijd bereden met Nordmotor. De TS is gemonteerd om eindelijk zijn collega met een BMW M3 Mk1 eens voor te blijven. Alfetta kan de M3 nog niet bijhouden maar is wel een
serieus snelle auto (0-100km/h 7 sec). Plan was om eerst goedkoop te werk te gaan met carb's en resultaat afwachten en mocht dat niet voldoende blijken langzaam verder modificeren naar TB's.

Je hebt echt een goede koop met de Alfetta gedaan. Alfetta is erg goed onderhouden.
Hij is eigenlijk alleen bezig met 105's maar heeft een zwak voor de Alfetta Berlina. Hij heeft redelijk veel tijd in gestoken. Carrosserie is nog heel aardig met als ik het mij goed kan herinneren alleen wat plekken onder achterruit en aan linkerzijde auto maar niet rechterzijde. Bodem is ook nog erg goed. Goede basis.

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Alfetta gekocht!!!

do feb 10, 2005 11:43

Sluit helemaal aan bij mijn bevindingen en het verhaal van de verkoper. Goed om te horen, bedankt! :-)

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Alfetta gekocht!!!

za feb 12, 2005 10:33

Het ziet er naar uit, dat ik maandag de Alfetta ga ophalen en dan wordt het dus even feest. Zal proberen gelijk meer foto's te regelen dan. 8)

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Alfetta gekocht!!!

di feb 15, 2005 09:15

Gisteren was het dus zover, eindelijk de Alfetta gehaald! :-)
Ik had wel even proefgereden met die auto, maar het regende toen en dan doe je uit respect voor de verkoper toch een beetje voorzichtig. Nou, dat hoeft vanaf nu dus niet meer. ;-)
Allemachtig, wat is dat ding rap!!! Het valt me echt 100% mee. Motor pakt fantastisch op en voelt vele malen sneller aan de een standaard TwinSpark motor. Achterkant breekt gewoon nog uit bij het overschakelen van de 3 naar de 4 en dus oppassen in de regen.
Ik moet alleen wel snel iets doen aan de remmen, want het standaard spul, dat er nu op zit, gaat het zeker niet trekken, want die motor is echt sterker dan ik dacht.
Helaas ook klein minpuntje: we ontdekte toch een flinke slag in het rechter achterwiel. Toch zonde, wellicht dat de velgendokter soelaas kan bieden...
Anyway: Pret in het kwadraat!!! :lol:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Alfetta gekocht!!!

di feb 15, 2005 10:28

Gisteren was het dus zover, eindelijk de Alfetta gehaald! :-)
Gefeliciteerd en veel rijplezier. :thumbs:
Je weet niet wat ie allemaal aan het blokje heeft veranderd.?

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Alfetta gekocht!!!

di feb 15, 2005 10:54

- Onderblok gereviseerd
- 40mm Webers gemonteerd
- Inlaattraject verbeterd
- nokkenas verstelling standaard open
- Custom uitlaatje
- alles netjes op de testbank afgesteld

Blok heeft een koppelkromme zo plat als een dubbeltje. Weet eigenlijk niet of het de standaard spruitstukken zijn. Daar zal ik even een foto van maken en dan mogen jullie het zeggen! :-) Indien nee, kunnen we daar nog wat verbeteren natuurlijk. Luchtinlaat wil ik ook nog iets mee doen, volgens mij kan dat nog beter allemaal.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Alfetta gekocht!!!

di feb 15, 2005 10:59

- Onderblok gereviseerd
- 40mm Webers gemonteerd
- Inlaattraject verbeterd
- nokkenas verstelling standaard open
- Custom uitlaatje
- alles netjes op de testbank afgesteld

Blok heeft een koppelkromme zo plat als een dubbeltje. Weet eigenlijk niet of het de standaard spruitstukken zijn. Daar zal ik even een foto van maken en dan mogen jullie het zeggen! :-) Indien nee, kunnen we daar nog wat verbeteren natuurlijk. Luchtinlaat wil ik ook nog iets mee doen, volgens mij kan dat nog beter allemaal.
Ja fotootje zou wel leuk zijn :wink:

Gebruikersavatar
Blu Ollandese
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:33
Locatie: België

RE: Alfetta gekocht!!!

di feb 15, 2005 11:23

Proficiat met je aankoop! Klinkt allemaal veelbelovend! Echt, een zeer mooie wagen!
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Alfetta gekocht!!!

wo feb 16, 2005 20:28

Foto's van het motortje. En dat motortje loopt, erg verslavend!! Ben er nu ook achter waarom de auto zo snel dwars gaat: de achterbanden zijn van het merk "Barum". Zeldzaam slecht produkt. Gelijk opslippen die handel dus. Ik mis ook al een sper eigenlijk. Maar eens kijken of er toch niet iets van een TwinSpark bak onder kan of iets dergelijks.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: Alfetta gekocht!!!

wo feb 16, 2005 20:56

Ziet er keurig uit zeg. Nog even een dubbele grill scoren en ik ben echt jaloers :wink:

Alleen die dikke waterslang loopt nogal in een knik.....

Adios, JR

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Alfetta gekocht!!!

wo feb 16, 2005 21:02

Je zal niet jaloers worden, die enkele koplampen vind ik juist mooier.
Die knik valt denk ik wel mee, maar misschien wel iets om in de gaten te houden. Op dit moment in elk geval geen enkele last met de koeling, maar het is dan ook nog erg koud. De temperatuurmeter blijft keurig netjes op 80 graden staan continu.
De motor is netjes ingebouwd, maar vooral erg functioneel, geen onnodige poespas.
De oplettende Alfist had natuurlijk al gezien, dat er geen hitteschild tussen de uitlaat en de hoofdremcylinder zit. :-) Dat staat ook op mijn shortlist.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”