Wat een geweldig geluid en wat zal dit een enorm stuk sneller zijn dan de bestaande 1300 of 1500 Fiat motor...
Hij heeft dan ook de chassisbalken 75 tot 100 mm naar buiten moeten plaatsen... per kant! Ik heb een zwak voor de X1/9 (lekker hoekig, past mooi naast de 75's), maar ik heb er nog nooit een durven kopen.Wat een geweldig geluid en wat zal dit een enorm stuk sneller zijn dan de bestaande 1300 of 1500 Fiat motor...
Nou weet ik uit ervaring (mijn vader heeft een X 1-9 met 1500) dat sleutelen aan de X 1-9 middenmotor bijna niemands hobby is, vanwege het totale gebrek aan ruimte. Dat wordt er dus niet beter op met een grote V6...
Koen
Ja, had het gezienHij heeft dan ook de chassisbalken 75 tot 100 mm naar buiten moeten plaatsen... per kant! Ik heb een zwak voor de X1/9 (lekker hoekig, past mooi naast de 75's), maar ik heb er nog nooit een durven kopen.Wat een geweldig geluid en wat zal dit een enorm stuk sneller zijn dan de bestaande 1300 of 1500 Fiat motor...
Nou weet ik uit ervaring (mijn vader heeft een X 1-9 met 1500) dat sleutelen aan de X 1-9 middenmotor bijna niemands hobby is, vanwege het totale gebrek aan ruimte. Dat wordt er dus niet beter op met een grote V6...
Koen
Een vriend van mij heeft een X1/9 met een alfa v6 2L turbo der in , die gaat als een speer .Ja, had het gezienHij heeft dan ook de chassisbalken 75 tot 100 mm naar buiten moeten plaatsen... per kant! Ik heb een zwak voor de X1/9 (lekker hoekig, past mooi naast de 75's), maar ik heb er nog nooit een durven kopen.Wat een geweldig geluid en wat zal dit een enorm stuk sneller zijn dan de bestaande 1300 of 1500 Fiat motor...
Nou weet ik uit ervaring (mijn vader heeft een X 1-9 met 1500) dat sleutelen aan de X 1-9 middenmotor bijna niemands hobby is, vanwege het totale gebrek aan ruimte. Dat wordt er dus niet beter op met een grote V6...
Koen
Een goede koop je voor weinig en is het echt een leuk concept... maar het zijn geen auto's om dagelijks buiten te laten staan (welke auto uit die tijd wel...). Techniek is gewoon Fiat 128 en betaalbaar.
Ook geen auto voor lange mensen. Ik pas er zelf nauwelijks in met 1.89 m...
Maar on topic: een gedurft en aansprekend project om hier een dikke Alfa V6 in te zetten. Komt een beetje hier in de buurt qua bruutheid:
De Abarth proto met 180 pk uit 1600 cc...
Koen
Jim Steck, the engine guru behind “Bonnie,” the Bonneville record-setting (and IAP-sponsored) Alfa Spider often featured on this site, recently sent us photos and video of another project.
Yes, that is a ’32 Ford highboy, and yes, that is a 4-cam V8 liberated from an Alfa Romeo Montreal. Steck worked with the owner, a longtime hot rod and Alfa enthusiast, to create a car that looks like it might be the best of both worlds. It definitely looks like fun! Enjoy the video, and watch this space for news about the Steck and the Bonneville Alfa.
dan maar hopen op een niet al te hoge compressieMét kickstarter he...
Grtz,fRank