Speeder

Verzekering op het circuit...

ma apr 17, 2006 18:43

Hallo Alfisten!

Ik ben van plan morgen lekker mee te rijden met de circuitdag van de HTS Autotechniek. Nu kreeg ik vandaag ineens een stel vragen over verzekering naar mijn hoofd geslingerd waardoor ik even aan het twijfelen gebracht ben :roll:

Ik weet dat ik op het circuit niet verzekerd ben, maar wat houd dit nou precies in? Stel dat ik iemand anders auto in elkaar rijd, wat dan?
Wat ik eigenlijk nog veel belangrijker vind is: Wat gebeurt er als ik mezelf of iemand anders letsel toebreng ? Moet ik dan mijn eigen ziekenhuiskosten of zijn/haar ziekenhuiskosten zelf betalen? Dit zou natuurlijk gekkenwerk zijn :? Ik heb een gewone ziektekostenverzekering, maar geldt die wel op het circuit?

Iemand die mij kan helpen met deze vragen?

Greetz

Speeder

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Verzekering op het circuit...

ma apr 17, 2006 20:20

Auto is niet verzekerd, schade betaal je zelf. Ook al wordt je aangereden, ieder draait voor de eigen schade op en eventuele beschadigingen aan het circuit moet je ook betalen.

Hoe het zit met de ziektekosten kun je nalezen in je polis.
Advies: doe het rustig aan, en maak er een leuke dag van
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma apr 17, 2006 21:39

ja precies auto is niet verzekerd en de vangrail ed moet je zelf ook betalen als je deze per ongeluk raakt.

Gebruik je verstand en dan kun je er zeker een hele leuke dag van maken. Anders is de kans wel groot dat je je auto kapot rijdt en das jammer. Vorig jaar was er iemand die in de 1e heat en in de 2e ronde ofzo z'n radiator van z'n 164 kapot reed, die was dus meteen klaar en das niet zo leuk. Als toetje kon die ook nog een stuk vangrail betalen.

Maar het is heel leuk op mee te doen. Ik heb ook 2x mee gedaan en mij was het zonder veel moeite gelukt zonder de auto te beschadigen. Nu reed ik misschien ook wat minder snel.......

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 17, 2006 21:45

Het is geen banger race, en de vorige keer (7 april) was het ook zo dat de meeste mensen a) enige circuit-ervaring hadden (misschien niet veel, maar toch) en b) best wat moeite, tijd en geld in hun auto hadden zitten. En dan ga je niet als een gek voor de laatste 5 centimeter op een recreatief circuitdagje, als je goed bij je bolletje bent.

Koppie erbij houden, goed in je spiegels blijven kijken en je gezonde verstand gebruiken. Beter de eerste of eerste 2 heats rustig aan doen en de baan en je auto wat leren kennen, dan meteen na 3 rondjes achterstevoren een vangrail in te gaan.

Maar je bent er dus ook morgen (18 april)? Kijk uit naar de champagnekleurige 75 V6 en kom gezellig langs! Aan welke auto herkennen we jou?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Speeder

Re: RE: Verzekering op het circuit...

ma apr 17, 2006 22:23

Het is geen banger race, en de vorige keer (7 april) was het ook zo dat de meeste mensen a) enige circuit-ervaring hadden (misschien niet veel, maar toch) en b) best wat moeite, tijd en geld in hun auto hadden zitten. En dan ga je niet als een gek voor de laatste 5 centimeter op een recreatief circuitdagje, als je goed bij je bolletje bent.

Koppie erbij houden, goed in je spiegels blijven kijken en je gezonde verstand gebruiken. Beter de eerste of eerste 2 heats rustig aan doen en de baan en je auto wat leren kennen, dan meteen na 3 rondjes achterstevoren een vangrail in te gaan.

Maar je bent er dus ook morgen (18 april)? Kijk uit naar de champagnekleurige 75 V6 en kom gezellig langs! Aan welke auto herkennen we jou?
Ik zou te herkennen moeten zijn aan een Alfa 33, dat is op het laatste moment alleen even veranderd. Je kan me nu herkennen aan een donkerblauwe Golf 2 GTI 1.8 16V. Het word mijn eerste poging op het circuit, dus ik zal wel niet spectaculair snel rijden, maar ach..het gaat om de fun 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”