Alfa-Tiggel
Junior Member
Junior Member

Wat zal hij nog waard zijn.......

di apr 11, 2006 18:04

.... mijn Alfa Romeo 33?

Hier ben ik wel benieuwd naar. Met in mijn achterhoofd het aanschaffen van een 145

Zie de volgende links voor foto's en specs:

http://www.alfaforum.nl/forum/garage.ph ... le&CID=122

http://members.home.nl/michelt/Alfa-Tig ... 20Alfa.htm

Het is een hele goeie en netjes onderhouden 33. APK tot april 2007 en deze maand heeft hij een grote beurt gehad (rekening ter inzage)
Het is een complete auto met alles erop en eraan, maar niet te overdone!

- EPS uitlaat systeem
- OMP Veerpootbrug
- Open luchtfilter + Aanzuigbuis
- APEX geel Verlaagd
- Alu Sportpedalen
- DTM Wisser
- MOMO Lederen sportstuur
- Recaro Interieur
- Traanplaat vloermatten
- Italiaanse vlag op de hoedenplank
- Zilveren blowers
- Autostyle zonneband
- Blue Vision van Philips
- Gaas in de gril
- Type aanduiding verwijderd
- Pioneer DEH P3600MP
- 15 inch 7J Lenso DTM Racing typ 2 velgen
- Flamingo Sport 195/50/15 banden
- CV + afstandsbediening

-------------------------------------------------------

Wil dus van 'kenners' weten wat jullie denken dat deze auto nog waard is of kan zijn.

Giallo lord QV
Full Member
Full Member

RE: Wat zal hij nog waard zijn.......

di apr 11, 2006 18:31

ik ken die 33 wel, ding is gaaf.
vraagprijs: 1600.- :roll:
niks is wat het lijkt

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 11, 2006 18:49

Wat zou je zelf bereid zijn voor de auto te geven? Dat is een goede indicatie. En let wel dat een 145 toch minder fun is dan een 33. De auto is weliswaar volwassener dan de 33 maar minder levendig. En minder karakteristiek. De 33 is momenteel uitstervend en wordt een zeldzame verschijning.

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di apr 11, 2006 19:28

je moet het zo zien: ze worden zeldzaam. Het is nu exact hetzelfde als met de sud vroeger. Als je er vanaf wilde kon je hem aan de straatstenen niet kwijt en als je nu een goede sud wil aanschaffen ben je een kapitaal kwijt.
Dat gaat strakt net zo met de 33. Moraal: Als je een 33 hebt wees er zuinig op.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Wat zal hij nog waard zijn.......

di apr 11, 2006 19:30

je moet het zo zien: ze worden zeldzaam. Het is nu exact hetzelfde als met de sud vroeger. Als je er vanaf wilde kon je hem aan de straatstenen niet kwijt en als je nu een goede sud wil aanschaffen ben je een kapitaal kwijt.
Dat gaat strakt net zo met de 33. Moraal: Als je een 33 hebt wees er zuinig op.
Zo is`t maar net. En zeker als er zoveel in geinvesteerd is. Dat haal je er nooit meer uit.

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

di apr 11, 2006 21:11

ik ben het er helemaal mee eens

als je kunt wegzetten.
en over 10 jaar weer pakken :lol:
wegdoen is spijt krijgen :cry:

grt rogeralfa(he de smileys zijn weg)
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 12, 2006 00:31

Precies!

Wegzetten en over veel sneller dan 10 jaar gaat het jeuken en haal je hem weer tevoorschijn....
Al dan niet verbouwen met snellere techniek (1.7 16v op carbs??? - komt de rest van de tuning tenminste tot zijn recht!) :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 12, 2006 09:37

Die ga je missen Michel :wink:

Heb voor de mijne bij inruil 950 gekregen...mar goed de jouwe ziet er beter uit en heeft minder kilometers... :) Blijft moeilijk om een prijs eraan te hangen.

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo apr 12, 2006 10:06

Je moet zo'n mooie 33 aan een liefhebber of particilier verkopen. Dan kan je er nog wel wat leuks voor krijgen.

De handelswaarde van een 33 is nihil. Handelaren zitten niet op een Alfa Romeo te wachten. Moet zo nu en dan ook wel eens een AR inruilen. De prijzen die de handel dan bieden is schrikbarend laag. Heb laatst een 156 1.8 (1998) ingeruild voor 2100,- :oops: :oops:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Ruud33 16V

wo apr 12, 2006 10:13

Tja hele mooie 33. alleen de stoelen al!!! Heel erg gaaf!!! Jammer dat het maar een 1.4 is. Ik zou hem nooit weg doen... Succes met je beslissing.

Alfa-Tiggel
Junior Member
Junior Member

wo apr 12, 2006 11:30

Hmmm, heb het even bekeken de antwoorden die jullie gaven, en indd het word er niet makkelijker op. Stalling heb ik niet. Inruilen of verkopen ben ik met het lezen van jullie antwoorden ook onzekerder van geworden :wink:

Ik denk ook inderdaad dat een 33 veel meer fun heeft als bijv een 145... :!: Nog iedere keer als ik erin stap denk ik van *zucht* wat moet ik toch zonder je.... :roll: Een knuffel en een aai op zijn tijd doen hem en mij goed 8) Je kent alles van die auto, je kent hem door en door. Wat hij wel kan en wat hij liever niet doet. Je kent hem en weet precies elk geluidje en hoort dan ook meteen als er een 'afwijkend' nieuw geluid bij komt.

Het is buiten nog niet echt warm te noemen, en kan het toch niet laten om met ramen open te rijden puur voor de roffel en wat de EPS doet :oops:

ps: @ Giallo Lord Qv interesse?

Meetings die ik af ga of ben geweest heb ik altijd wel complimenten gekregen over de 33 ook toen deze nog niet van mij was maar van een kammeraad van mij. Complimenten en vragen zoals: Gave velgen, Damn wat een geluidje, leuk detail die vlag, hoe kom je aan die aanzuigbuis?
Destijds toen hij nog van Roy was mocht ik mee naar EPS hoorde er toch veel goeds over 8) Wat een teckniek en pure kwaliteit wat die lui afleveren. En toen het moment: We mochten een test rondje maken :D Damn...... :shock: Amazing Wat een geluid.

Toen ik hem in mijn bezig kreeg moest hij na paar maand voor de APK, kwam er helaas niet in één keer door. Bleek namelijk een te hoge Co gehalte uit te stoten. Oorzaak: De KAT +Lambda waren kaduuk :( Nah goed repareren die handel en toen wel goed gekeurd. Ik de auto starten en dacht het eerst nog aan mij zelf te verweiten (of hoe je het ook typt) maar hij klonk nog harder en ... wat BRUUT. Alsof nu pas de EPS tot zijn recht kwam en al die tijd door die oude kat verstopt was. Nou ja, nu kan ik hier nog wel even over door lullen maar daar zitten jullie denk ik ook niet op te wachten..... :oops:

Je zou hem eigenlijk eens zelf moeten horen en ermee moeten rijden....., Het is voor mij nog steeds, mijn hobby en lief hebberij. De Alfa Romeo 33..., mijn eerste auto. Deel 1 was total loss gereden, Heb ik toen als dagwaarde nog €1750 voor weer gekregen en dat is ruim een jaar geleden. Heb hem toen gekocht voor €1450, helemaal standaard. Deel 2 is mijn huidige.

Ik ga er nog even heel goed over nadenken, of mijn gevoelens het toelaten dan wel niet mijn hart.

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

wo apr 12, 2006 12:25

Bedenk goed: de auto is voor jou veel meer waard dan wat een ander er ooit voor zal geven...

Maar, dat neemt niet weg dat niet af en toe aan iets anders toe bent (of mag denken)... Voor een goede prijs is alles leuk inruilen, maar als jij nog elke dag zoveel plezier van je 33 beleeft, dan is het misschien goed om je af te vragen waarom je 'm weg wilt doen.

@ Leo: wat was er met die 156 aan de hand? dat is wel een hele lage prijs, goed wintervervoer?

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo apr 12, 2006 13:12

Het was n 156 1.8 (1998) groen m. 185000 km met n airco.

Er werd gewoon niet meer op geboden.
Voor de handel is dat gewoon een oude Alfa met bijna 2 ton waar er plentie van rondrijden !!

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 12, 2006 17:01

Inderdaad..............

goed over nadenken :!:
mijn eerste was een sud super 1.5 uit 79 ingeruild voor..............
dat wil je niet weten
en nu: hij bestaat niet meer
dus spijt als nooit tevoren!!

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

jer
Full Member
Full Member

wo apr 12, 2006 17:05

tis moeilijk, vooral als je geen stallingsruimte heb, ik heb wel mijn 33 gehouden, die staat nu in een stalling en ik rij nu met mijn 146, maar wat al meerdere keren hier alreeds gezegd is, de 33 is uitstervende, dus koesteren.....
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”