Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Gezocht: Access-whizzkid

za mar 25, 2006 10:10

Afbeelding

Ik zoek iemand met uitgebreide kennis van Access die voor de EC een database-je in elkaar kan zetten, compleet met formulieren en queries.
Als je een paar uur in deze klus zou willen steken, neem dan even via de e-mail knop hieronder contact met me op, dan kunnen we de specs bespreken.

tha_new_one
Junior Member
Junior Member

RE: Gezocht: Access-whizzkid

zo mar 26, 2006 13:54

Hallo,

Waarvoor gaat die DB gebruikt worden die je nodig hebt? Bij ons is het bedrijf is er namelijk ook door een stagaire een DB gemaakt in Access en deze heeft allemaal kuren etc etc. Een DB gemaakt in Access is alleen geschikt voor adressenlijsten en mailinglijsten. Voor al het andere moet je zo toch al gaan denken voor een DB die gemaakt is in SQL, Oracle enz. Access heeft zijn beperkingen en zonder dat je het weet zit je ze aan die beperkingen.

Mocht je nog vragen hebben ofzo kan je altijd mailen

Groeten
In het bezit gehad:
- Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Imola L
- Alfa Romeo 155 1.6 T.Spark 16V
- Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark 16V
- Alfa Romeo 147 1.6 T.Spark 3D Distinctive

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr apr 07, 2006 23:34

Up...

Keuze voor Access is al gemaakt, zo complex is het niet wat er gemaakt moet worden (registratie deelnemers), alleen ben ik er niet handig genoeg in.

Wie-o-wie :?:

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

za apr 08, 2006 09:17

Dink, ik ben geen whizzkid maar kan wel enigzins met access overweg...

Als zich geen whizzere ;) vrijwilligers melden dan kan je het met mij proberen (garantie tot aan de deur, maar die deur staat dan wel altijd open).

Jorix

za apr 08, 2006 18:10

[werkcreatiemodus]
Waarom niet gewoon een centrale database op onze webserver, met een afgeschermde interface voor de EC?

- De EC bestaat uit meerdere leden, dus centrale opslag en flexibele mogelijkheden tot gegevensbenadering is handig
- Inschrijvingen kunnen via de website verlopen en direct in de inschrijvingsdatabase van de EC lopen, dat scheelt weer een tussenstap
- Het is handiger om zo min mogelijk verschillende systemen te gebruiken binnen de SCARB. Nu is het nog veel 'een systeempje zus en een nog een systeempje zo, allemaal door iemand anders gemaakt'.
- Verdere gemakken, zoals misschien de tussenstanden die nu nog als PDF aangeboden worden.

Daarbij:
Binnen de SCARB heeft men vooral verstand van hun Alfa, maar weinig tot niet van hun PC; een vastloper kan dus zo maar een keer voorkomen. Access heeft niet echt de reputatie van een stabiele database en een of twee crashes zal misschien nog gaan, maar je kunt zo maar een keer je data kwijt zijn...

Gewoon even een idee, kijk maar of het je wat lijkt.
[/werkcreatiemodus]

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za apr 08, 2006 18:39

check PB, Dink
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Gezocht: Access-whizzkid

za apr 08, 2006 18:52

Hallo,

Waarvoor gaat die DB gebruikt worden die je nodig hebt? Bij ons is het bedrijf is er namelijk ook door een stagaire een DB gemaakt in Access en deze heeft allemaal kuren etc etc. Een DB gemaakt in Access is alleen geschikt voor adressenlijsten en mailinglijsten. Voor al het andere moet je zo toch al gaan denken voor een DB die gemaakt is in SQL, Oracle enz. Access heeft zijn beperkingen en zonder dat je het weet zit je ze aan die beperkingen.

Mocht je nog vragen hebben ofzo kan je altijd mailen

Groeten
Niet perse waar...Als je bv al begint je tabellen met data van je applicatie te scheiden, beetje VB toepassen her en der en vanaf begin mooi gestructureerd opbouwen, kan je er redelijk comfortabel mee werken. Enkel het aantal simultane gebruikers is eerder beperkt. (geen 30 mensen tegelijk of zo)
Ik ontwikkelde 5 jaar terug een applicatie in Access voor mijn toenmalige afdeling op kantoor: stock en magazijnbeheer, automatische gerenatie paklijsten en facturen, diverse controles en rapportering, opvolgingsschermen per order enz enz....
Draaide naar 't einde toe op enkele tienduizenden records en eigenlijk nooit problemen mee gahad. Een 7-tal simultane gebruikers destijds.
Applicatie heeft een jaar of drie gelopen (tot het moment dat de afdeling opgedoekd werd wegens klant kwijt...)
Dus: mocht er alsnog voor access gekozen worden, neem ik de uitwerking ervan graag op mij.
Al zie ik ook meer in de oplossing van Jorix (tenzij jullie het zelf graag eenvoudig houden)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”