Hallo,
Waarvoor gaat die DB gebruikt worden die je nodig hebt? Bij ons is het bedrijf is er namelijk ook door een stagaire een DB gemaakt in Access en deze heeft allemaal kuren etc etc. Een DB gemaakt in Access is alleen geschikt voor adressenlijsten en mailinglijsten. Voor al het andere moet je zo toch al gaan denken voor een DB die gemaakt is in SQL, Oracle enz. Access heeft zijn beperkingen en zonder dat je het weet zit je ze aan die beperkingen.
Mocht je nog vragen hebben ofzo kan je altijd mailen
Groeten
Niet perse waar...Als je bv al begint je tabellen met data van je applicatie te scheiden, beetje VB toepassen her en der en vanaf begin mooi gestructureerd opbouwen, kan je er redelijk comfortabel mee werken. Enkel het aantal simultane gebruikers is eerder beperkt. (geen 30 mensen tegelijk of zo)
Ik ontwikkelde 5 jaar terug een applicatie in Access voor mijn toenmalige afdeling op kantoor: stock en magazijnbeheer, automatische gerenatie paklijsten en facturen, diverse controles en rapportering, opvolgingsschermen per order enz enz....
Draaide naar 't einde toe op enkele tienduizenden records en eigenlijk nooit problemen mee gahad. Een 7-tal simultane gebruikers destijds.
Applicatie heeft een jaar of drie gelopen (tot het moment dat de afdeling opgedoekd werd wegens klant kwijt...)
Dus: mocht er alsnog voor access gekozen worden, neem ik de uitwerking ervan graag op mij.
Al zie ik ook meer in de oplossing van Jorix (tenzij jullie het zelf graag eenvoudig houden)