Andretti Molletti

Squadra Italia Alive & kicking!!!!

do mar 02, 2006 13:20

Afbeelding

Squadra Italia: leuk goedkoop racen met je Alfaatje!
Het is ons menens in 2006. De nieuwe Nederlandse budget-raceklasse Squadra Italia gaat het verse raceseizoen heel serieus van start. U kent Squadra Italia misschien van de demoraces vorig jaar op Assen tijdens “Viva Italia” en op Zandvoort tijdens het “Spectacolo Sportivo”). Welnu, na die demo’s waren de rooksignalen overduidelijk. Dit is wat coureurs met een Alfaatje willen!

Onze doelstelling is simpel:
“Betaalbaar racen voor alle Alfa’s”. Om dit waar te kunnen maken hebben wij de hulp ingeroepen van een heuse goeroe: Huub Vermeulen. Juist, het altijd goed geluimde brein achter de ZomerAvondCompetitie. Huub weet als geen ander hoe je met relatief weinig geld toch onmetelijk veel raceplezier kunt organiseren.

Squadra Italia in de Zomer Avond Competitie
Squadra Italia heeft, na een goedkeurend knikje van Huub, dan ook elf evenementen op de kalender gezet. Echt waar! Dat betekent vijftien racedagen knallen met je eigen Alfa-racer tegen bloedverwanten. “Ja, maar dan racet de ZAC toch ook”, zullen de alwetende rascoureurs onder u roepen. Dat is heel goed gezien en ook nog eens helemaal waar. Squadra Italia wordt opgenomen in de doldwaze karavaan van de ZAC. En wel binnen de auto’s B klasse in een aparte klasse. Je racet dus alléén tegen andere Alfaatjes. Kan het leuker en spannender? Huub Vermeulen kan het zich niet voorstellen: “Kijk, als Alfa-rijder ben je natuurlijk een beetje apart. En dat vinden wij niet erg: aparte mensen die goed hard met elkaar door de bocht kunnen. Binnen Squadra Italia kunnen al die aparte, graag sleutelende Alfa mannen en vrouwen lekker met elkaar rondhangen en racen op het circuit. Zo wordt het leven ineens erg leuk

Leuk goedkoop en lekker makkelijk
Daar komt nog bij dat het ook nog eens leuk goedkoop is. Voor een hele dag gummen met een glimlach betaal je nog geen 200 euro. Dat is ook nog eens inclusief eigen hangplek op de paddock, dus Italiaanse gezelligheid, raad en daad met daarbij sterke, zeer sterke verhalen van andere Alfa-piloten zijn inbegrepen. Aan het einde van de dag kun je daar bovendien de rondetijden met elkaar vergelijken aan de hand van de Squadra Italia uitslagenlijsten. Wil je met ons meerijden? Neem dan jezelf mee, je racelicentie en natuurlijk je favoriete circuit Alfa. Aan vooraf inschrijven of betalen doen we niet. Dat doe je gewoon op de racedag zelf. Zo kun je per keer beslissen of je die dag mee scheurt of niet. Niets moet en alles mag. De aparte race van Squadra Italia wordt natuurlijk pas echt feest bij voldoende Alfa-rijders, ook al is er geen minimum aantal. Maar tien Alfa’s of meer (heel graag, dank u) aan het vertrek mag niet zo’n probleem zijn, denken wij. Kris kras door het land staan te veel snelle Alfa racers stof te happen. En dat is zonde. Dus mannen en vrouwen: haal je snelle Alfaatje onder de mottenballen vandaan. En kom dan massaal een fijn potje racen bij Squadra Italia!

Starten maar
Het feest begint op 30 maart met een trainingsdag en vervolgens zijn er racedagen met steeds 2 trainingssessies en 2 races op Zandvoort, Assen en Zolder (zie de prachtige kalender hieronder). Je kunt jezelf (met je Alfa) ook echt helemaal uitleven tijdens 2 daagse evenementen op Oschersleben én op het mooiste circuit ter wereld: Spa-Francorchamps! Heb je die racelicentie nog niet bemachtigd, maar ben je in lijf en leden een echte Squadra Italia-piloot? Dan is er geen man (m/v) overboord. Want, ook al zijn de racecursussen al geweest, je kunt toch nog op een aantal dagen in maart examen doen, zelfs nog op 26 maart op Zandvoort. Daar moet je wel de theorie voor kennen en echt kunnen racen. Je leest erover op www.dnrt.nl en www.knaf.nl waar je ook de nodige formulieren kunt downloaden. Nog meer info nodig? Bel even met de KNAF: 071-5892601. Zij weten hoe en waar.
Heb je vragen over technische - en veiligheidseisen dan kun je bij ons terecht.We houden andere Alfisten graag in de race. Ook een soort voorkeuring (helemaal gratis) van aspirant race Alfaatjes is bij voldoende belangstelling mogelijk.

Bijblijven?
We houden je in de toekomst graag op de hoogte van alle ontwikkelingen rond Squadra Italia. Via onze site www.squadra-italia.nl (online vanaf 20 maart), via het forum van de SCARB: forum.alfaclub.nl en met deze nieuwsbrief. Nu iedereen weet dat het menens is met Squadra Italia rest ons één vraag: Wat vind jij van ons initiatief?
Mail ons even op info@squadra-italia.nl. Mocht je van plan zijn om dit jaar samen met je Alfaatje een paar races mee te rijden, dan horen we het graag. Niet dat het je ergens toe verplicht, maar zo weten we hoe groot de Squadra Italia hangplek moet worden. Wij hopen heel groot!

Groet,

Bart-Jan Keizer, Bert Smidt, Dré Mollet, Marc Rietkerk en Walter van Vollenhoven

www.squadra-italia.nl

Streamers zijn weer volop te verkrijgen bij info@squadra-italia.nl of direct bij Bart-Jan Keizer (Bartman), Bert Smidt, Dré Mollet (Andretti Molletti), Marc Rietkerk (Turbomarc) en Walter van Vollenhoven (vV)

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Squadra Italia Alive & kicking!!!!

do mar 02, 2006 13:50

Mannen in 1 woord GEWELDIG, het is nog bijna goedkoper dan een trackday en wel zeker veel meer fun.
Hulde. :thumbs:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 02, 2006 13:55

=D>
Mannen, helemaal top! Veel plezier dit jaar! Ik kom zeker een keer kijken (en misschien inspiratie opdoen ;) )
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do mar 02, 2006 14:11

Fantastisch ! :thumbs: Zaterdag goed opletten,en dan kunnen we beginnen. :D
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Mobster

do mar 02, 2006 14:24

Wauw, fantastisch, een gase dag racen ong. 200 euries is niet veel :thumbs:

Ik kan voorlopig niet meedoen, ik heb mijn 'racer' verkocht voor een ander speeltje...

Floor
Guru
Guru

do mar 02, 2006 14:28

Klasse!
Oo==v==oO

RG

do mar 02, 2006 14:36

Dit is echt gaaf!
Ik had m'n ouwe TS-je nooit weg moeten doen... :cry:

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 02, 2006 14:45

Erg fraai initiatief, kom zeker een keertje koekeloeren :thumbs:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

SQUADRA LEO
Guru
Guru

do mar 02, 2006 14:59

Heel erg gaaf !!! :thumbs:
Mochten er deelnemers zijn die een coureur zoeken. :wink:

Wat kost zo'n streamer voor de voorruit !!
Misschien wel leuk op de Juul.

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Maurizio
Guru
Guru

do mar 02, 2006 15:20

Heren, foutje erin geslopen http://www.dnrt.nl/ is de juiste url

Ps de 24 uurs race is wel heel erg 8) hoe wordt die ingevuld?
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Berlina addicted
Guru
Guru

do mar 02, 2006 15:37

Het is dat ik 25 jaar geleden mijn racehelm aan de wilgen heb gehangen en mijn Alfa autosporttijdperk heb afgesloten.
Mijn racelicentie is ook allang verlopen en een cirquitauto heb ik ook niet, en met mijn 54 jaar ben ik er denk ik ook iets te oud voor.
maar als het racebloed :driving: ooit in mij is gaan kriebelen dan is het nu wel want dit is denk ik een prachtig concept en een uitstekend initiatief.
:thumbs: :thumbs:
ik ga het dan ook zeker volgen en kom absoluut kijken. Mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

SPIDERVELOCE1750

do mar 02, 2006 15:44

Prachtig initiatief :thumbs:

Ik heb onlangs dit artikel nog ingescand . Ik kijk er al naar uit om ook zo'n plaatjes te schieten :wink:

Kristal

roberto
Advanced Member
Advanced Member

do mar 02, 2006 15:52

Leuk, ik kom zeker een keer kijken, om een paar Compact Flash kaarten vol te schieten.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do mar 02, 2006 15:56

Mmmmmmmmmmmmmmmm,

mooi initiatief, nu nog een auto en licentie :oops:

Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk :)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”