Furrikain
Full Member
Full Member

RE: Richtprijs GTV6?

zo feb 19, 2006 01:30

Voor de regen ga ik de wagen niet maniakaal behoeden, met pekel daarentegen denk ik niet dat ik het over m'n hart krijg het ding uit de garage te halen. En de wagen is inderdaad wel in nette staat; met laswerk aan de voorste veerpoten bedoel ik het gebied rond de veerpoten gezien binnen in de motorruimte. De lak is ook wel netjes, niet het meest professionele spuitwerk dat ik al gezien heb, maar het kan er wel mee door. En tjah wat de prijs betreft zie ik wel, ik ben nog wat aan het onderhandelen. De twijfel zit hem vooral in het feit dat de wagen misschien 3000km in drie jaar gedaan heeft. Op zich niet slecht, maar na intensiever gebruik zou toch weleens kunnen blijken dat redelijk wat zaken hun beste tijd gehad hebben.

Hopelijk komt er in ieder geval wat schot in de zaak; ik hou jullie zeker op de hoogte :D

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 19, 2006 10:31

Een GTV 6 heeft helemaal geen veerpoten... :?

Ik denk dat je de schotel bedoeld waar de schokbreker door loopt.

:idea: Ik wil best wel komen kijken naar deze GTV6 .
Heb zelf al 20 jaar ervaring met deze modellen en weet er wel redelijk wat van af. 8)
Je zou niet de eerste zijn die bezwijkt voor dit model en een kat in de zak kocht.. :?
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Furrikain
Full Member
Full Member

Re: RE: Richtprijs GTV6?

zo feb 19, 2006 13:28

Een GTV 6 heeft helemaal geen veerpoten... :?

Ik denk dat je de schotel bedoeld waar de schokbreker door loopt.

:idea: Ik wil best wel komen kijken naar deze GTV6 .
Heb zelf al 20 jaar ervaring met deze modellen en weet er wel redelijk wat van af. 8)
Je zou niet de eerste zijn die bezwijkt voor dit model en een kat in de zak kocht.. :?
Wat een verwende MacPherson gebruiker ben ik toch :wink: Inderdaad, ik had het dus over de voorste schokbrekers. Een inspectie bij de 105 workshop staat al in de planning betreffende het kopen van katten in zakken, ik wacht enkel nog op een reply van de verkoper

Even redelijk offtopic:net een setje gele carello's aan m'n neus zien voorbijgaan op ebay voor 106 euro, heeft iemand nu een koopje gedaan? :o Over de 100 euro bieden voor een set koplampen van een wagen die ik niet heb leek me nogal overdreven :mrgreen:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 21, 2006 00:28

Als ik jou was ging ik ervoor :!: Slechts heeeeeeeeeeel weinig mis mee. :o
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo feb 22, 2006 17:32

Je moet het zelf weten,maar ik ging echt niet rijden in de winter met pekel enz.met een auto met eigenlijk zo'n zwakke carrosserie constructie,waar overal vocht en narigheid in blijft staan.Als je pech hebt is ie op 1 winter echt wel helemaal verziekt.Ik vindt het 1 van de mooiste alfa's ooit gebouwd en de mijne zal ook niet weggaan,(alleen dan voor een SZ :wink: )
Maar winterse omstandigheden houden ze niet zo lang vol.Mijne komt in de winter niet buiten maar daar is ook weeral behoorlijk aan geklust.......................................

Op 1 winter is echt niet verziekt!!
Ondanks de mindere roestgevoelige tech.contructie van de body.

Wel zal, als je al slechte plekken hebt, deze sneller slechter worden maar ook dat niet in 1 winter 8)

Furrikain
Full Member
Full Member

di feb 28, 2006 19:53

Threadje nog maar eens omhoog schoppen: ik heb al een paar dagen wat zitten kijken op internet voor een werkplaatshandboek voor de GTV6.

Weet iemand welk boek nu echt een must-have is? Ik zie op ebay kopietjes van de originele werkplaatshandboeken. Ook zijn er blijkbaar meer dan genoeg verkopers die je maar al te graag een zelf geschreven CDR verkopen. Welke bestanden staan hier juist op en zijn ze ook elders te downloaden?

Ik wil er gerust voor betalen, maar om nou één of andere kerel 25 euro te geven voor een illegaal kopietje vol scans van het originele boek...
Zijn de Haynes boeken voor de GTV goed? Ik weet dat deze voor sommige wagens nogal kunnen tegenvallen.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 28, 2006 19:58

Heb je inmiddels al een GTV 6?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 28, 2006 20:00

Het haynes boek van de Alfetta is erg goed :thumbs: , maar dan mis je dus wel de V6 techniek. :(
Ik weet niet of daar een goed boek voor is.
Zelf 'behelp' ik me met dat duitse 75 boek voor de V6 techniek en de electronica enzo. Maar ja, ik heb dan ook een 75V6. :wink:
Voor de overige techniek (vrijwel identiek) gebruik ik liever de Haynes'. 8)

Furrikain
Full Member
Full Member

wo mar 01, 2006 02:38

Heb je inmiddels al een GTV 6?
Keuring is intussen alweer verschoven naar zaterdag, nog paar dagen wachten dus en als alles in orde is, heb ik er één ja :wink:

Furrikain
Full Member
Full Member

zo mar 05, 2006 13:25

Zo, de kogel is door de kerk, er staat een roestrvrije GTV6 in de garage te blinken :mrgreen:

Nogmaals bedankt Juultje voor de grondige uitleg en het op maat slijpen van dopsleutels om de bougies los te krijgen :P.

Maar de vragen stoppen natuurlijk niet, nu beginnen ze pas :P Vandaar dit weer: heeft mijn GTV6 een achtermistlicht? Het is Italiaanse import, 1983, vandaar m'n verwarring. Er zit overigens wel een schakelaar met het mistlamp symbool op het dash en laat dit nou toevallig ook de enige zijn waarvan het lichtgevend icoontje in de schakelaar niet meer werkt. Alles wijst dus op "Ja stomme belg, hij heeft er een mistlamp en de schakelaar is stuk", maar alvorens ik het dash sloop toch graag even zeker spelen :oops:

Iemand overigens ervaring met de CDR's die ze op ebay naar je hoofd gooien met GTV6 werkplaatshandboeken? Ik heb er nu wel heel dringend één nodig natuurlijk ;)

Iedereen heel erg bedankt voor alle antwoorden trouwens, zonder alfaclub.nl zat ik nu waarschijnlijk nog steeds te twijfelen of ik er wel eentje wou; maar na de rit van 150km gisteren ben ik heeeelemaal verkocht :jumping:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

zo mar 05, 2006 13:31

Foto's !!!!!!!!!!!!! :wink:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 05, 2006 13:35

Mooi zo,feelsteert en hèèèl veel geluk met deze Gtv 6,enne wel wat fotookes graag om ons ook mee te laten genieten :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mar 05, 2006 23:55

Het is dus de rode geworden? :-s

gefeliciteerd en veel plezierige km's gewenst. :thumbs:

RG

ma mar 06, 2006 00:17

Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst Furrikain! :thumbs:

Maarre, als Belg zonder mistachterlicht, mag je dan wel de weg op? :-s :biggrin:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma mar 06, 2006 00:26

Gekocht ?Mooi, gefeliciteerd!! :!:
Idd plaatjes willen we zien.... Vwb je mistachterlicht; het zit er idd op, geintegreerd in de achterlichtcluster (3x woordwaarde :wink: )
Wissel anders even met de schakelaar van de achterruitverwarming ,kun je zien of t ding dan wel brandt.(ja die aansluitng is eender)
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”