Mobster

Re: RE: wat een ...

di feb 21, 2006 11:40

... Maar wat is het nut ervan een andere vrachtwagen in te halen, omdat de jouwe 0.5 km/u sneller kan ? En daardoor een kwartier lang de linkerstrook bezet te houden tegen 90 km/u ?

Dat begrijp ik wel.
Al eens 5 uur zitten kijken op de achterkant van een andere vrachtwagen? Dan begrijp je het wel.

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

di feb 21, 2006 14:36

Niet goed te praten, maar als jouw wagen net wat harder loopt dan degene voor je, dan ga je toch inhalen.Leve de begrenzer, goed plan! En aan punt 1 maakt niet alleen de vrachtwagenchauffeur zich schuldig (ik stigmatiseer: Duitse merken) , alleen is het een heel stuk akeliger als 30 ton naar links komt zetten dan anderhalve :wink:
+

ivm punt 3: als er voor mij iemand 100 doet op de snelweg, en ik 120, dan ga ik inhalen ja. Maar wat is het nut ervan een andere vrachtwagen in te halen, omdat de jouwe 0.5 km/u sneller kan ? En daardoor een kwartier lang de linkerstrook bezet te houden tegen 90 km/u ?
Als iemand voor jouw 118 rijdt ga je er ook langs, en je idd eens een dagje mee moeten gaan dan begrijp je ook sommige begrenzers niet (als je gaat inhalen zie je ineens een pluimpje uit de uitlaat van je voorganger komen :-k ) dus kun je laten terugzakken maar daar zit al een ander dus moet je wel door en als die ander besluit om maar eens niet zo collegiaal te zijn (wat steeds meer voorkomt) dan kan het wel eens lang duren. :cry:. Ik hou daar ook niet van maar wij zitten redelijk vaak onder grote tijdsdruk door venstertijden in dorpen en steden en bedrijven die steeds vroeger de expeditie afd. sluiten.
En dit is niet alleen in Nederland zo maar ook in Belgie en Duitsland.
ciao Bart en Jolanda

156 sw 1.9 jtd '05 Nero metallico
Giulia super 2.0 '72 Giallo Ocra

gehad: Sud 1.5 ti '82 alfarosso
33 1.5 QV '85 alfarosso
Giulia nuova super 2.0 '78 azzuro le mans
SCARB nr.:4378

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: wat een ...

di feb 21, 2006 14:45

Sorry maar daar ben ik het echt niet mee eens. Als iemand 118 rijdt en ik 120 zie ik geen reden om er langs te gaan. Doe ik dat wel, dan duurt dat geen kwartier. Ik begrijp wat je beschrijft ivm de problemen tijdens het inhalen met de vrachtwagen. De oplossing is toch simpel: haal niet in ! Als je 24 uur aan het stuk 2 km/u harder gaat, ben je 48 km meer opgeschoten op 24 uur tijd. Dus het excuus van de tijdsdruk gaat niet op. En wat van het tijdsverlies in de file ? Als alweer een vrachtwagenchauffeur een (dodelijk) ongeval heeft veroorzaakt ? Ik werk in het havengebied en kan je vertellen: dat is hier bijna dagelijkse kost helaas !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

di feb 21, 2006 14:49

Misschien is het probleem wel dat er teveel verkeer is, of de wegen te klein voor het aantal voertuigen. Misschien een idee om aparte vrachtverkeer stroken te maken (verplicht?) Containers voor Duitsland (of die richting uit) op een trein te zetten? Of iedere forens aan de rand van de stad laten parkeren en verder met OV?

Voor de Italiegangers hier (allemaal?) daar komen op de autostrada de vrachtwagens (en kleine fiatjes) ook gewoon naar links, terwijl je in de rest van Italie toch redelijk ontspannen kunt rijden.

Groet,

Rob

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 21, 2006 14:59

Misschien is het probleem wel dat er teveel verkeer is, of de wegen te klein voor het aantal voertuigen. Misschien een idee om aparte vrachtverkeer stroken te maken (verplicht?) Containers voor Duitsland (of die richting uit) op een trein te zetten? Of iedere forens aan de rand van de stad laten parkeren en verder met OV?
:thumbs:

derien

di feb 21, 2006 15:39

En dan gelijk ook een aparte rijstrook voor de auto's zodat motoren veilig kunnen rijden :mrgreen: Op de motor heb ik ook last van auto's en die zijn ook 10 keer zwaarder dan een motor :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 21, 2006 19:47

EN een aparte rijstrook voor klassiekers ! + 120 km/u :twisted: :wink:

giuliaforjulia
Full Member
Full Member

di feb 21, 2006 20:15

Dat worden brede wegen, dus nooit geen files meer :mrgreen:
ciao Bart en Jolanda

156 sw 1.9 jtd '05 Nero metallico
Giulia super 2.0 '72 Giallo Ocra

gehad: Sud 1.5 ti '82 alfarosso
33 1.5 QV '85 alfarosso
Giulia nuova super 2.0 '78 azzuro le mans
SCARB nr.:4378

cor
Guru
Guru

di feb 21, 2006 20:26

Hupsakee, allemaal naar Mongolië.... :shock: :shock:
Shit, daar is geen verkeer, kenne we mekaar niet eens in de wielen rijden of 'lekker 'op elkaar schelden :? :? :roll: :wink:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door cor op wo feb 22, 2006 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

di feb 21, 2006 21:08

Hier nog wat verkeersregels :blue_lol:

Remco S
Guru
Guru

di feb 21, 2006 21:14

Hier nog wat verkeersregels :blue_lol:
:thumbs: :thumbs: :jumping:

wat een super filmpie!!!!!
Laatst gewijzigd door Remco S op di feb 21, 2006 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatje

di feb 21, 2006 21:21

:blue_lol: :blue_lol: das een hele goeie... =D>

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 22, 2006 00:32

Ik erger me niet gauw in het verkeer... maar aan inhalende vrachtwagens gigantisch. Vreselijk vind ik dat... compleet inhaal verbod instellen voor die stinkende ondingen (ja ik weet dat ik er baat bij heb in zekere zin maar dat terzijde) Het gekste wat ik heb mee gemaakt is 3 vrachtwagens die elkaar telkens gingen inhalen, zodat iedereen 20min werd opgehouden... rijbewijzen hadden ze moeten invorderen.

Dus algeheel inhaal verbod, wel inhalen... hoppa foto maken met mobieltje en naar leeuwarden emailen, boete van 300euro (dat kost het qua kostprijs van alle op de weg verkerende werknemers die worden opgehouden door inhalende vrachtwagens) en eens kijken hoevaak het nog gebeurt.
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo feb 22, 2006 00:37

hoppa foto maken met mobieltje en naar leeuwarden emailen, boete van 300euro .
En da's een boete van 130 euro voor jou wegens het vasthouden van een mobieltje :wink:

Beter: vriend(in) foto laten maken 8)

Verder ben ik het wel eens hoor: inhalende vrachtwagens :roll:
It's not easy, being green (kermit)

charlotte

wo feb 22, 2006 09:03

Elke ochtend zet ik mijn petje op, stap in mijn afgetrapte, gepimpte 33, met de volumeknop op 90. Met koude moter trap ik door naar 120 binnen de bebouwde kom, al scheldend op de bejaarde medeweggebruikers. Rij her en der wat fietsers van de weg (wat moeten die daar???).

Kom op de snelweg wat randdebielen tegen die ik rechts inhaal, ik kleef wat bumper, en steek regelmatig mijn middelvinger op.

En dan, elke dag weer, kom ik veel agressief weggedrag tegen, stelletje asocialen, ga allemaal toch idd naar Mongolië en laat mij lekker op de weg mijn gang gaan. The road is for meeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!! Go go go :evil: :evil: :evil:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”