Toevallig vorige week nog een SW gekocht voor mijn neefje van 5, ook al aardige
geinfecteerd met Het Virus door peetoompie lief.
Hij noemt de 159 een Booskijker vanweg de koplampen-partij.

Het leek me dat nou juist de wielen wel aardig klopten. Wat is er dan verkeerd aan volgens jou?Leuk? Jawel, maar voor een merk als Spark een regelrechte misser. Het is gewoon clownesk hoe de wielen er omder staan en als je ziet hoe de richtingaanwijzers en de koplampen van verhoudingen zijn en daarbij ook nog eens een dramatische passing. En ga zo maar door.Het enige wat smoelt en klopt is het zijaanzicht. Leuk modelletje voor een paar Euro.
Zijn die foto's echt van Fiats R&D-afdeling? Hmm... Ik twijfel, hoor. Die Toyota Camry op de achtergrond vind ik tamelijk vreemd. En werd de 164 Pro Car niet bij Brabham gebouwd? Anderzijds, wat doet het ertoe in dit verband... Het is T.Spark. Klaar.De afbeelding met V10 achterop komt uit een serie foto's (click-it) die genomen is in Fiat's R&D afdeling.

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Maar als ik lieg, lieg ik in commissieEr staat inderdaad T.Spark achterop. Toen ik het KB-artikel over de 164 schreef, ben ik met zekerheid een foto daarvan tegengekomen.
Zijn die foto's echt van Fiats R&D-afdeling? Hmm... Ik twijfel, hoor. Die Toyota Camry op de achtergrond vind ik tamelijk vreemd. En werd de 164 Pro Car niet bij Brabham gebouwd? Anderzijds, wat doet het ertoe in dit verband... Het is T.Spark. Klaar.De afbeelding met V10 achterop komt uit een serie foto's (click-it) die genomen is in Fiat's R&D afdeling.

OEH!HIER nog een leuk filmpje over de Pro car , daar zie je bij 0.34sec ook dat er T.Spark achterop staat.
Klopt helemaal. Zie deze persfoto en een foldertekst van Alfa Romeo. "To comply with FISA's proposed regulations, the car must exactly resemble a current high-volume production car, although the chassis and mechanicals can be completely different."Ik ken hem ook alleen maar met de T.Spark aanduiding...
Het verhaal daarachter was dan ook dat ze hem er zoveel mogelijk uit wilde laten zien als de meest standaard 164 van die tijd....
De zogenaamde "Wolf in schaaps kleren"

Dat kun je wel zeggen. Volgens mij zijn er een stuk of 30-40Staat er hier ergens een overzichtje van alle Minichamps 155DTM'ers die ooit zijn uitgebracht. In het klaverblmaadje staan er al enkele.
Heb er binnenkort 8 en vrees nog lang niet alles te hebben![]()

En die Spark is om te huilenHopelijk gaat dit prototype niet echt in productie. Dan is er tenminste IETS dat wél overeenkomt met het origineel
![]()
.