Corrado
Guru
Guru

RE: Ontwerpvoorstellen voor Giulia (opvolger 159) in Geneve

di mar 02, 2010 18:34

"Geweldig mooi en evenwichtig design van Bertone en Pininfarina. De vogelnestjes-stijl is heel apart en mooi doorgezet binnen en buiten. Al moet ik er niet aan denken om zo'n auto op een zateradagmiddag te poetsen, maar dat hoeft natuurlijk ook niet want het is slechts een studie. :lol:
Een Alfa Romeo project geeft duidelijk meer inspiratie dan bijv. een Fiat Panda (Bertone) of Daewoo (Pininfarina) opdracht...

Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op di mar 02, 2010 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

di mar 02, 2010 19:18

Meer pixies op quattroruote.it

Afbeelding

Toch één naaflogo dat recht staat 8)

Ik begin hem steeds mooier te vinden. Mooie revanche van Bertone na het debacle twee jaar geleden toen de BAT 11 buiten de show onthuld moest worden.

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 03, 2010 16:54

Afbeelding

Ik vind hem erg leuk, in tegenstelling tot de Mito en de Giulietta..

Corrado
Guru
Guru

Re: RE: Ontwerpvoorstellen voor Giulia (opvolger 159) in Gen

wo mar 03, 2010 17:58

Ik bespeur toch vrij veel 'mixed feelings' over deze twee nieuwe auto's. En dat op de site waar je normaal gesproken een vooringenomen en blinde voorkeur voor alles van het merk mag verwachten...

Koen

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo mar 03, 2010 18:13

Blinde voorkeur? Juist niet. Door de passie voor het merk ben ik eerder kritischer. En ik denk veel liefhebbers hier.

Deze concepts zie ik overigens meer als 'een Bertone' en 'een Pinin' dan als Alfa's. Ik heb ook geen idee hoe de opdracht (zoals die er al was) van Alfa aan beide designhuizen luidde. En van ItalDesign komt dus niets?

Onthulling van de 2uettottanta op Youtube (vooral veel blabla).

Corrado
Guru
Guru

Re: RE: Ontwerpvoorstellen voor Giulia (opvolger 159) in Gen

wo mar 03, 2010 23:16

Ik bespeur toch vrij veel 'mixed feelings' over deze twee nieuwe auto's. En dat op de site waar je normaal gesproken een vooringenomen en blinde voorkeur voor alles van het merk mag verwachten...

Koen
Ik doelde met de mixed feelings over 'deze twee nieuwe auto's' eigenlijk op de Mito en Giulietta die MarcoAzzurro noemde. Ik realiseer me nu dat dat inderdaad anders gelezen kan worden... :lol:

De twee styling studies vind ik prachtig. Persoonlijk ben ik niet zo heel erg enthousiast over het Alfa hart van de nieuwe Giulietta maar deze twee studies laten (m.i.) een hele mooie manier zien om dat vorm te geven.

Koen

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”