Ieder zijn eigen interpretatie
'K Heb Jos weinig horen zeuren tijdens z'n 1e 4seizoenen. Die moet Albers eerst maar eens vol maken.
Jos werd hevig onder druk gezet in z'n rookie seizoen vanwege het constructeurskampioenschap dat hoe dan ook behaald moest worden, ook zijn vervanger Herbert kon dit niet bewerkstelligen.
In zijn herkansing bij een minder team dan Minardi met nog minder budget wist Jos menigeen op het puntje van de stoel te krijgen door de Simtek op plaatsen te krijgen waar die wagen niet thuishoorde, Argentinië en Spanje '95 staan nog op mijn netvlies gegrift.
Albers krijgt het voor mekaar om filevorming te veroorzaken op Monaco en dat terwijl die achteraan rijdt.
In de lowerclasses kon Albers zelden imponeren en had altijd meerdere seizoenen nodig om hogerop te geraken i.t.t. Jos die er met sneltreinvaart doorheen vloog met aansprekende overwinningen.
Of Albers wel bestand zal blijken wanneer die "moet" presteren kan ook betwijfeld worden gezien het uit zijn vingers glippen van het DTM kampioenschap door nogal knullige fouten waardoor Paffet hem al snel in aanzien voorbij streefde.
Jos arrogant? .. In '97 kwam ik tijdens een testsessie op Magny Cours zomaar binnenslenteren als vreemde omdat ik toevallig gehoord had dat er getest werd op die dagen voor Bridgestone, bang om weggestuurd te worden deed ik nogal omslachtig want bij het benaderen van Tyrell en Panis gingen alle deuren dicht en werd mij te kennen gegeven om weg te wezen. Bij Arrows ging dat anders, toen de monteurs doorhadden dat ik Hollander was werd Jos ingelicht en deze kwam joviaal op me toe, maakte een praatje met me, ging voor me op de foto en stond me toe om alles in de box van voor tot achter op de gevoelige plaat vast te leggen waar ik dankbaar gebruik van maakte.
Overigens reed tijdens diezelfde test voor Arrows ook ene Kenny Bräck, doordat deze dik trager was dan Jos heeft deze ook nooit een kans in de F1 gehad maar won wat later wel de Indy500 en is nu een ster in Amerika.
Geef mij maar de Jossen en de Sato's dan mag je van mij de Heidfelds en de Albersen houden.
Of ik blij ben straks weer van Jos kunnen te genieten ? ..... och