Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: 'Quadrifoglio Verde' komt terug

di jan 22, 2008 00:10

T was hier bedoeld om wat luchtigheid aan mn post te geven ;)

En mijn post ging er dus niet om de benzine/diesel discussie over te doen. Maar om mensen hier te laten inzien dat een badge uit het verleden niks met het heden te maken hoeft hebben. En voor zover ik weet, stond QV niet echt voor 1 bijzonder ding, maar was het gewoon een uitvoering. Precies waar Alfa het nu weer voor gebruik. Dus wat is er dan zo vreemd dan het bij een diesel is? Die 170pk diesel is wel de sterkst leverbare motor in die auto's op dat moment. Dan is QV toch JUIST de enige CORRECTE aanduiding voor die auto?
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: 'Quadrifoglio Verde' komt terug

di jan 22, 2008 00:13

Rob wilde graag een QV...

Links of rechts, Rob? :wink:

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: 'Quadrifoglio Verde' komt terug

di jan 22, 2008 00:15

Ergens in mn achterhoofd spookt het idee dat dit niet het soort QV is waar we het in dit topic over hadden. Maar eerder eentje welke ik minder prettig vind :roll:
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: 'Quadrifoglio Verde' komt terug

di jan 22, 2008 00:52

Volgens mij komt deze hele discussie voornamelijk voort uit het feit dat we er nog aan moeten wennen dat diesels tegenwoordig volwaardige motoren zijn. Diesels hebben decennia lang model gestaan voor alles wat haaks stond op sportiviteit. Maar die tijd is voorbij, de diesel is volwassen geworden. We zullen diesels steeds meer in de racerij gaan zien en over 10 jaar kijken we op deze discussie terug en vragen we ons af waar we in godsnaam zo moeilijk over deden.
Not. Diesel heeft niet het geluid, de emotie etc. Het is dat enkele leveranciers het ons door de strot willen duwen, maar een Diesel in een sport auto is gewoon zoals Jeremy C. al eerder aan gaf: de Mona Lisa met een snor. Dat hoort gewoon niet. Daar hoef je geen discussie over te voeren oid.
Hiermee bewijs je precies mijn punt, dank je. Er wordt geen enkel argument aangevoerd behalve dat het niet hoort en verkeerd aanvoelt. Met geluid en emoties win je geen races. Allemaal dus een kwestie van waaraan je gewend bent. Op precies dezelfde manier zou je kunnen beweren dat een auto niet sportief is als hij geen turbo heeft.
Een turbo benzine motor rijdt in een sportauto altijd beter dan een turbo diesel.
Vandaar dat Audi Le Mans wint met een diesel?
Zelfde met RWD. Ook Alfa gaat er gelukkig weer naar terug. Zodra de accijns op Diesel naar het niveau gaat van benzine, rijden we met turbo benzine ipv turbo diesel. Dan kunnen we het diesel hoofdstuk sluiten. Mooi !
Absoluut niet hetzelfde als RWD. RWD heeft een rechtstreekse invloed op de wegligging. zonder RWD heb je bij voorbaat een achterstand. Dat gaat een stuk verder dan het geluid dat de auto maakt. En als de accijns naar het niveau van benzine gaat en de wegenbelasting ook zou het nog wel eens heel erg mee kunnen vallen met de toekomst van de diesel (of tegenvallen vanuit jouw standpunt gezien).
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8947
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: 'Quadrifoglio Verde' komt terug

di jan 22, 2008 01:20

Absoluut niet hetzelfde als RWD. RWD heeft een rechtstreekse invloed op de wegligging. zonder RWD heb je bij voorbaat een achterstand. Dat gaat een stuk verder dan het geluid dat de auto maakt. En als de accijns naar het niveau van benzine gaat en de wegenbelasting ook zou het nog wel eens heel erg mee kunnen vallen met de toekomst van de diesel (of tegenvallen vanuit jouw standpunt gezien).
Eh, huh? Hoezo heb je zonder RWD per definitie een achterstand? Dat hangt helemaal af van de omstandigheden. Zie het al bijna klassieke duel sportieve Audi tegen sportieve BMW. Wordt het nat en glad, ben je met de quattro-Audi sneller en ga je minder snel in de rondte. (Vooral) op droog kan de 4WD in de weg zitten. Dat is allemaal op het scherp van de snede: in de dagelijkse praktijk zijn zowel een RS4 als een M3 verpletterend snel en qua snelheidspotentieel heel erg vergelijkbaar, want hoe gek kun je nou helemaal doen op de openbare weg? Welke je dan kiest is een kwestie van... smaak! Welke beleving zoek je? De techno-efficiency van de Audi waarbij je richt, plankgas geeft en de auto je feitelijk de bocht doorhelpt of het stuurgevoel en de balans van de BMW, waarbij je heel goed kunt aanvoelen wanneer je wel en geen grip hebt?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: 'Quadrifoglio Verde' komt terug

di jan 22, 2008 07:57

Absoluut niet hetzelfde als RWD. RWD heeft een rechtstreekse invloed op de wegligging. zonder RWD heb je bij voorbaat een achterstand. Dat gaat een stuk verder dan het geluid dat de auto maakt. En als de accijns naar het niveau van benzine gaat en de wegenbelasting ook zou het nog wel eens heel erg mee kunnen vallen met de toekomst van de diesel (of tegenvallen vanuit jouw standpunt gezien).
Eh, huh? Hoezo heb je zonder RWD per definitie een achterstand? Dat hangt helemaal af van de omstandigheden. Zie het al bijna klassieke duel sportieve Audi tegen sportieve BMW. Wordt het nat en glad, ben je met de quattro-Audi sneller en ga je minder snel in de rondte. (Vooral) op droog kan de 4WD in de weg zitten. Dat is allemaal op het scherp van de snede: in de dagelijkse praktijk zijn zowel een RS4 als een M3 verpletterend snel en qua snelheidspotentieel heel erg vergelijkbaar, want hoe gek kun je nou helemaal doen op de openbare weg? Welke je dan kiest is een kwestie van... smaak! Welke beleving zoek je? De techno-efficiency van de Audi waarbij je richt, plankgas geeft en de auto je feitelijk de bocht doorhelpt of het stuurgevoel en de balans van de BMW, waarbij je heel goed kunt aanvoelen wanneer je wel en geen grip hebt?
Ja, alleen ging het om RWD vs. FWD... :roll:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”