Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

Laten zoals het nu is.
21%
52
Laten zoals het was.
28%
69
Laten zoals het was maar met de toegevoegde optie voor de topic-starter om te bepalen of er wel of niet op zijn post gereageerd mag worden,+ altijd de vraagprijs vermelden.
50%
123

Totaal aantal stemmen: 244
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo apr 08, 2007 10:38

Wat vind Yoda er eigenlijk van ? :mrgreen:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo apr 08, 2007 11:20

Als je de meningen van de mensen toch niet ter overweging gaat nemen, vraag dan niet om die mening.
Als ik me niet vergis is daar dan ook niet om gevraagd :(
Een poll is toch vragen om een mening...?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

zo apr 08, 2007 11:32

Diele voorziet dagelijks vele Alfisten (leden) van koffie. tijdens deze koffie sessies enkel nog maar negatieve geluiden gehoord .... vooral de opmerking "het leest niet lekker" is veel gehoord..

Tweede punt gehoord van een vooraanstaand forumlid : Je raakt het overzicht kwijt van wie welke onderdelen heeft liggen.
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

1750GTV
Advanced Member
Advanced Member

zo apr 08, 2007 12:23

Tis gewoon niet meer leuk zo.
Eeuwig zonde dat de oude opzet verdwenen is.
Dit waren toch wel de rubrieken waar ikzelf, naast de "technische vragen" het meest op rond hing.
Gelukkig is er het Alfaspeedforum er nog...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 08, 2007 12:44

Diele voorziet dagelijks vele Alfisten (leden) van koffie. tijdens deze koffie sessies enkel nog maar negatieve geluiden gehoord .... vooral de opmerking "het leest niet lekker" is veel gehoord..

Tweede punt gehoord van een vooraanstaand forumlid : Je raakt het overzicht kwijt van wie welke onderdelen heeft liggen.
En je weet ook niet meer wie wat zoekt, en dat schiet ook niet op. Ik begin dus nu aan mijn laatste sloop-75, en daarna ben ik daar ook wel klaar mee denk ik, dan trek ik er nog een keer een helemaal uit elkaar voor eigen gebruik en dat was dan dat. Dan zorg ik dat de 3.5 af komt en dat ik genoeg reservespul heb om die en de reeser in de vaart te houden en de rest van de spullen krijgt een enkeltje gemeentewerf. Hoef ik ook geen stalling meer te huren, dat scheelt. De lol is er af!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 08, 2007 12:57

......Het is ook niet per se om de verandering, maar de hele houding die er uit spreekt. De reacties zijn tot nog toe overwegend negatief tot zeer negatief, en er wordt bij het opzetten van een poll over de meningen al geventileerd dat de uitslag van de poll toch geen invloed gaat hebben op de opzet van de 'marktplaats' van het forum. Voor mij is dat hetzelfde als de vrije verkiezingen in een land waar de oppositie per definitie 0 stemmen krijgt omdat iedereen voor het zittende dictatoriale regime stemt (ahum). Noem het overtrokken om daarom een lidmaatschap op te zeggen, maar de kans dat IK dat ga doen is vrij groot. Als je de meningen van de mensen toch niet ter overweging gaat nemen, vraag dan niet om die mening.

Daarbij komt nog dat het forum openbaar is, dus niet exclusief voor SCARB-leden. Wat mij zo spontaan te binnen schiet: de mensen die de te koop-topics verziekten, waren dat wel of geen SCARB-leden? Worden we misschien al betalende donateurs opgezadeld met iets wat we voor het grootste deel niet willen omdat passanten het verzieken? Dan ben ik liever ook een passant. Is het een optie om alleen SCARB-leden de mogelijkheid tot reageren in een te koop-topic te bieden? Of toch alleen de verkoper de mogelijkheid geven om onzinposts te verwijderen? Want laten we wel wezen, de verkoper kan ook zeker baat hebben bij reacties, want misschien biedt hij wel iets aan dat voor veel meer auto's/mensen interessant is dan hij/zij zelf weet.

Toegevoegde waarde van de SCARB is uiteraard veel meer dan het forum alleen, maar voor mij persoonlijk is de attitude die tot nog toe uit deze hele wijziging spreekt zodanig, dat ik me vervreemd voel van de club waar ik aan meebetaal om erbij te horen. Dan beleef ik mijn Alfa-hobby liever op individuele basis. Voor 'normale' ritten heb ik meestal toch geen tijd, en dan lap ik de entree wel voor het SS, die ene keer per jaar. Baanonderdelen doe ik immers toch niet meer. Ben ik goedkoper uit en hoef ik me niet meer te ergeren aan wat er op het forum gebeurt, want dan heb ik er tenminste niet aan meebetaald en moet ik maar genoegen nemen met wat ik krijg. Het KB zal ik wel missen, vanaf januari :cry:
Potdomme Yuri je hebt een punt hier.... :? Kan me een heel eind vinden in je relaas, wil er echter nog wel bij opmerken dat we niet op zaken vooruit moeten/kunnen lopen; er wordt 1x per maand vergaderd, laten we de uitslag daarvan ff afwachten.
Voor de 'forummers met te koop/gezocht ontevredenheid' :wink: is dit een hot item waar we 3 4 5 ? tig iig keer per dag tegenaan lopen: '.....verd.mme nog geen reactie van het bestuur...'/ 'nog niks veranderd' etc...Maar ik ben van mening dat dit voor de bestuursleden (hoeveel bestuursleden forummen dagelijks maw weten wat er leeft??) een lagere prioriteit heeft (lees: die hebben ook gewoon een baan/gezin etc en vergaderen 1x per maand over t wel en wee van de club) dus mi kán er nog geen bestuurlijke reactie zijn ,er is nl nog niet over vergaderd....! :idea:
Maar,toegegeven; je hebt een punt wat mi het overwegen waard is... :cry:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Floor
Guru
Guru

zo apr 08, 2007 22:29

Oo==v==oO

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 08, 2007 22:34

Logisch toch ? Dit topic is er om je mening te ventileren. Maar met zinloze provocaties komen we nergens, vrees ik...
Aan een 2de, 3de en noem maar op topic, heeft niemand wat.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

zo apr 08, 2007 22:43

Dus : zoals diele het ziet .. oude opzet terug met oude layout. en de Topic-starter laten kiezen of er gereageerd mag worden. :D
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo apr 08, 2007 23:09

Als je de meningen van de mensen toch niet ter overweging gaat nemen, vraag dan niet om die mening.
Als ik me niet vergis is daar dan ook niet om gevraagd :(
Een poll is toch vragen om een mening...?
Ja maar de poll is opgezet door Sudregister en die vraagt om onze mening niet het bestuur.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Floor
Guru
Guru

zo apr 08, 2007 23:10

Logisch toch ? Dit topic is er om je mening te ventileren. Maar met zinloze provocaties komen we nergens, vrees ik...
Nee hoor, haal nog maar meer lol uit het forum, dan ben je lekker bezig.
Oo==v==oO

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

zo apr 08, 2007 23:20

Ik weet natuurlijk niet wat het andere topic is, maar hier ben ik het wel mee eens. Hier kun je je gal (of juist je positieve meningen) spugen over het G&G, beetje jammer als daar meerdere topics voor geopend zullen worden...

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo apr 08, 2007 23:31

kijk gewoon eens naar alle berichten hier....

de mensen die veel op dit forum zitten vechten leterlijk om het oude forum terug te krijgen waaronder ook ik.

de antwoorden die hier gezet worden zijn veelal door mensen die dagelijks het forum bezoeken of nu bezochten heb hier hooguit 1 of 2 antwoorden gezien van forum bezoekers die het eens zijn met de veranderingen realizeer je wel dat er nu wel mensen zijn die het forum willen verlaten of zelfs de club.... en dat dit wel mensen zijn die heel veel jonge nw alfisten hebben geholpen met problemen op dit forum waardoor die mensen hebben gekozen lid te worden van ONZE club.
ook zijn er veel mensen die lid worden omdat dit een gezellige club is wat grotendeels ook door het forum komt. Mensen kennen elkaar door het forum door dat er dingen te koop stonden en er op een leuke manier kon worden afgesproken....

dus het forum heeft een hele grote kracht als het aankomt op de club en de club evenementen 90% procent kent elkaar van het forum DOOR al die discussie's.....

is het dan gek dat de mensen die zoals ik gewoon ff lekker tot zich zelf komen door lekker door bv het te koop en gezocht te surfen :?: :?: :?: :?: ik vind van niet alleen het genot is er een heel eind vanaf sorry en hoop dat het bestuur de bovengenoemde feiten wel meeneemt.........
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Adriaan

ma apr 09, 2007 11:16

Zo'n 75 procent van de bezoekers wil (al dan niet met een toevoeging) dat het blijft zoals het is, lees nu, bleef zoals het was.
Ik sluit me daarbij geheel bij aan. Natuurlijk zaten er ook een paar vervelen(de reacties) op maar dat maakte het m.i. ook juist leuk. Juist de reacties, al dan niet positief waren m.i. de jus van de rubriek. Beetje stompzinnig van het bestuur om totaal geen rekening te houden met de wensen van de leden. (ook ik ben lid)
De nu ter vervanging aan geboden rubriek is wel heeeeeeeeeeeeel erg droogkloterig.

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

ma apr 09, 2007 11:20

Dit lijkt nog wel het enige druk bezochte topic hier op ut forum....

Erg jammer allemaal..... :( :(
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”