Ik heb toen ze nog redelijk courant waren diverse GTV6-en gereden als dagelijks vervoer, ik kocht zo'n auto van een jaar of 5 - 6 oud en reed ze dan dagelijks tot ze door de hoeven zakten, de auto is indien goed in orde heel goed te gebruiken voor dagelijks verkeer, d.w.z., zitpositie is prima,
goed zicht rondom, een kachel die voldoet, mechaniek is betrouwbaar, gegarandeerd veel rijplezier en een schitterend motorgeluid, ruim
voldoende prestaties een bruikbare kofferruimte. Wat ik toen storend vond is de wat bruusk aangrijpende koppeling, dit is best vervelend in file situaties en wordt veroorzaakt door de dubbele plaatkoppeling. In de file hadden ze ook allemaal de neiging tot heet lopen, niet te heet maar een V6 produceerd een heleboel warmte, en dan zakte de oliedruk nogal, wat "tokkelen" op de krukas met zich meebracht, dit hadden ze bijna allemaal na wat kilometers
Ik gebruikte dan ook een wat dikkere oliesoort, heb de originele koppeling vervangen door een exemplaar uit een 75 , en bredere lagerschalen van een 4 cilynder blok dacht ik, ben daarna overgestapt op een hele rits 75'ers, o.a. v6,2.4 TD, Ts, ......
De koets van een GTV6 is gemaakt van een slechte kwaliteit plaat, de koets is v.v. van heel veel holle ruimten op de meest onbereikbare en onlogische plaatsen, afwaterkanalen die slecht van constructie zijn e.d., die allemaal zeer gevoelig zijn voor roest, indien je een exemplaar aanschaft met weinig zichtbare roest dan kun je er vergif op innemen dat er in de complexe koetsstructuur op diverse plaatsen toch roest zit, dit krijg je er niet uit en ook niet gestopt, je kan met veel moeite dit proces vertragen door een dure ML behandeling bij b.v. van Egmond. Het stallen van deze auto in een verwarmde garage versneld het roestproces alleen maar, het opgedane vocht verdampt en de condens schiet overal in, ze kunnen
dan rot zijn tot in het dak, een goed afgeschermde carport is dan veel beter voor de auto. Meeste kans van slagen heb je door een quasi roestvrij exemplaar te kopen uit b.v. Zwitserland of Italie, deze volledig te ontdoen van bekleding, skirts, dorpelljsten sierstrippen e.d., deze maniakaal te controleren op beginnende roest en behandelen tegen roest en hem mechanisch helemaal op punt te zetten eventueel met wat aanpassingen
Heb je dit allemaal heel goed voor elkaar dan kun je best een heel aantal jaren veel plezier hebben van deze auto en er op een leuke manier mee rondrijden, auto wordt elk jaar wel slechter maar dat moet je dan maar incalculeren.
Mechanische delen en de gewone onderdelen voor onderhoud zijn niet zo een probleem, nieuw plaatwerk, koplampen e.d zijn wel moeilijk aan te komen en best prijzig.
Ik zou als ik jou was en perse een V6 voor dagelijks verkeer wilde hebben opteren voor een leuke 75 V6 en er een goede GTV6 bijnemen voor
de hobby kilometers