Een (dubbele) turbo lijkt mij veel te complex daar zijn de 4 cilinders in lijn weer beter voor.
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de 75 V6 compressor van Rini??
Of je turbo's op een V6 zet ipv een 4 cilinder maakt niet zoveel uit hoor, het moeilijke zit 'm toch in andere zaken. En als je van een normale Alfamotor een goed sterke turbomotor wil maken moet je toch net even teveel aanpassen. Daarom kun je 'm beter redelijk standaard laten en er dan een roots compressor opzetten. Rijdt wel heel anders als een turbo maar ook erg leuk.
Ik had het idee dat met twee uitlaatspruitstukken het niet mogelijk was om één turbo aan te sluiten.
Het leuke van een turbo vind ik het "gratis" verkrijgen van drukvulling,
Terwijl een compressor altijd 1/5 - 1/6 (?) van het vermogen opsnoept.
Dit betekent dat een kleineturbo motor met 250 pk minder zwaar wordt belast dan een compressormotor met 250 pk.
Deze wordt volgens mij namelijk belast met 250 pk + 50 pk (compressor vermogen) = 300 pk.
Ik zou dan trouwens wel wat doen met dikkere pakkingen en intercoolers.
Maar ja...... I keep on dreaming...... ik heb de verhalen op het forum gelezen en theoretisch ziet het er allemaal leuk uit. Maar maak het maar!
Dat valt blijkbaar niet meer. De eenvoudigste manier voor meer motorvermogen lijk een squadra chip te zijn en dan maar octaangetal 98 tanken.
Roy